Mercedes-Benz na včera zakončeném Mezinárodním ženevském autosalonu 2010

Nové modely, nová technika, účinnost a radost z jízdy s Mercedesy na nové úrovni.

>O představeném výzkumném automobilu Mercedes-Benz F 800 Style vás podrobně informujeme v dnešním samostatném článku.

Nový Mercedes-Benz třídy E Cabrio

Novým kabrioletem doplňuje Mercedes svojí rodinu třídy E o atraktivní a emocionální verzi. Otevřený dvoudveřový vůz umožňuje prostřednictvím klasické látkové střechy stylově čistý pocit kabrioletu. Je samozřejmostí, že nejvýš na seznamu požadavků kladených na nový kabriolet bylo, že musí být zaručen jeho celoroční provoz. Zatímco řada kabrioletů již během podzimu ze západoevropských silnic mizí, Mercedes-Benz třídy E Cabrio garantuje i s uzavřenou střechou obvyklou radost z jízdy a komfort.

Mezi novinky patří:

  • automatická větrná zástěna AIRCAP®: je neustále k dispozici a ovládá se jednoduše stisknutím tlačítka, stará se o citelné potlačení turbulencí na všech čtyřech sedadlech
  • dále zdokonalené zahřívání zátylku AIRSCARF®
  • do sériové výbavy patřící akustická střecha

Střecha se plně automaticky otevře a zavře během 20 sekund a to dokonce během jízdy do rychlosti 40 km/h. Uložena je za zadní dělící stěnou. Do sériové výbavy vozu patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem. To platí i o mechanické funkci „Easy-Entry-System“, který zjednodušuje nastupování a vystupování cestujících na zadních sedadlech.

Průkopnickou roli přebírá nový kabriolet třídy E i v oblasti pohonu. Nové naftové a benzínové agregáty s přímým vstřikem paliva s výkony od 125 kW (170 k) do 285 kW (388 k) charakterizuje suverénní rozvinutí jejich výkonového potenciálu a příkladně nízká spotřeba.

Světovou novinkou je automatická větrná zástěna AIRCAP®, která se po stisknutí ovladače vysune a přispěje tak k výraznému potlačení turbulencí v prostoru pro posádku nového Mercedesu třídy E Cabrio. Zmenšením průvanu stoupá při aktivaci systému AIRCAP® (vysunutí až do rychlosti 160 km/h, využití i při nejvyšší rychlosti) nejen pocitový komfort, ale zároveň klesá úroveň hluku a cestující na všech sedadlech se mohou mezi sebou lépe domlouvat. Zároveň má tento systém oproti konvenčnímu řešení zástěny řadu výhod. Odpadá obtížná montáž, obě samostatná zadní sedadla zůstávají volná a boční obrys kabrioletu nic neruší. AIRCAP® je opět typickou inovací Mercedesu: funkční, komfortní, elegantní a bezpečná.

Díky akustické střeše je také uzavřený model třídy E Cabrio uvnitř jeden z nejtišších vozů v segmentu čtyřsedadlových prémiových kabrioletů s látkovou střechou. Velice náročné odhlučnění střechy dovoluje zřetelně rozpoznatelné snížení úrovně hluku v prostoru pro cestující při porovnání s obvyklou střechou látkovou.

Nový kabriolet má množství bezpečnostních inovací, které se v modelu Mercedesu očekávají. Ke zvláštnostem otevřeného dvoudveřového vozu patří ochrana při převrácení, dvojicí přídavných trubek zesílené A-střešní sloupky a upravené sloupky B. Jako první kabriolet Mercedesu má novinka také hlavové airbagy.

Mezi další příkladné bezpečnostní detaily třídy E Cabrio patří kromě jiného funkce detekce únavy řidiče „ATTENTION ASSIST“, preventivní ochrana posádky PRE-SAFE®, moderní osvětlovací technika „Inteligent Light System“, aktivní kapota a tempomat s regulací vzdálenosti „DISTRONIC PLUS“.

E 300 BlueTEC HYBRID

Tímto modelem Mercedes-Benz představuje první západoevropský hybrid využívající naftový motor. Tento 2,2 litrový čtyřválec o výkonu 150 kW (204 k) je kombinován s výkonným hybridním modulem. Jeho 15 kW elektromotor je umístěn mezi spalovacím motorem a 7-mi stupňovou automatickou převodovkou. Elektromotor podporuje naftový agregát při zrychlování (boost-efekt) a ve fázi brzdění je využíván ke zpětnému získávání elektrické energie (rekuperace), hodí se však i pro elektrickou jízdu. Opírajíc se o modulární hybridní stavebnici Mercedesu otevírá tento naftový hybrid novou éru hybridních pohonů. Spotřeba je 4,1 litru na 100 km (CO2 109 g/km). Model E 300 BlueTEC HYBRID přijde na trh koncem roku 2011.

G 350 BlueTEC

Mercedes představil také novou verzi třídy G. Ten od příštího modelového roku nabídne nejmodernější technologii naftového motoru. Naftový motor V6 v novém Mercedesu G 350 BlueTEC dosahuje výkon 155 kW (210 k) při 3400/min a točivý moment 540 Nm. Přitom má tento model v porovnání se svým předchůdcem G 350 CDI při srovnatelných jízdních výkonech výrazně nižší úroveň škodlivin pod limity normy EU5. Zvláště u emisí NOx došlo k jejich redukci, které jsou vzhledem k jeho předchůdci zhruba poloviční.

Mercedes-Benz SLS AMG: Official F1TM Safety Car

Při zahájení nové sezóny ve formuli-1 (Manama/Bahrain, 12.-14.březen 2010), se objevil na startu nejvýkonnější Official F1TM Safety Car všech dob. Mercedes-Benz SLS AMG, který bude uveden na světové trhy 27.března 2010, má za úkol starat se o maximální bezpečnost ve formuli 1. Nový vůz střídá v letech 2008 a 2009 jako Official F1TM Safety Car nasazovaný model SL 63 AMG. Obdobně jako v předchozích dvou letech bude i letos Mercedes-Benz C 63 AMG kombi zajišťovat zdravotnické služby jako Official F1TM Medical Car.

MercedesSport nabízí eleganci a sportovní zaměření

Na autosalonu v Ženevě se pod značkou MercedesSport poprvé představilo portfolio elegantně-sportovních produktů pro individualizaci.

MercedesSport nabízí kromě jiného speciální kola z lehké slitiny, sportovní podvozek nebo aerodynamické a optické prvky. Tyto dodatečné úpravy vyjadřují sportovní styl vozu a kladou důraz na individuální eleganci. Všechny produkty značky MercedesSport byly vyvinuty u Mercedes-Benz Accessories GmbH ve spolupráci se stejnými designéry a inženýry, kteří mají zodpovědnost za sériové vozy. Je tím zajištěn jak vysoký standard náročného rukopisu, tak kriteria kvality automobilky Mercedes-Benz, která značně přesahují standardní normy. MercedesSport začíná svojí aktivitu nejprve u třídy E.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....