Mercedes-Benz na autosalonu NAIAS v Detroitu

Světová premiéra nové Třídy M a představení dvou konceptů Sports Tourer.

Na autosalonu v Detroitu, který se koná od 12. do 23.ledna oslaví svojí světovou premiéru nový Mercedes-Benz Třídy M. Průkopník mezi moderními vozy typu off-road přichází na start s nejmodernější technikou, kam bezesporu patří tři nové výkonné motory, sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC ze sériové výbavy, ještě výkonnější pohon všech kol 4ETS, vzduchové odpružení AIRMATIC a situaci předvídající ochranný systém cestujících PRE-SAFE(. Novinka tak ještě dále podtrhuje vynikající pozici Třídy M v rychle se rozvíjejícím tržním segmentu, kterou vytvořil Mercedes-Benz již svým předchozím modelem z roku 1997. Po světové premiéře na detroitském Auto Show začne prodej Třídy M v USA na jaře 2005 a v létě 2005 v Evropě.


Kromě nové Třídy M se reflektory detroitské expozice značky Mercedes-Benz zaměří na dva koncepční vozy Sports Tourer, které prozrazují široký vývojových potenciál techniků využitelný pro blízkou budoucnost. Kromě vozu Grands Sports Tourer „Vision R“ představí stuttgartská automobilka v USA poprvé Compact Sports Tourer „Vision B“ a umožní tak zajímavý pohled na dvě připravované modelové řady. Oba vozy Sports Tourer charakterizují špičkové parametry v rozměrech, designu a dynamice. Na Auto Show v Detroitu se v severoamerické premiéře představí také model CLS 55 AMG poháněný osmiválcem do V o výkonu 350 kW(476 k) .


Již na první pohled dává nová Třída M najevo svůj suverénní charakter. Ploché čelní sklo, výrazné blatníky a směrem dozadu vzestupná boční linie zdůrazňují sportovní zaměření vozu, kterému odpovídají i jeho rozměrové proporce: oproti předchozímu modelu je nová Třída M o 150 milimetrů delší (nyní 4780 mm), o 71 milimetrů širší (nyní 1911 mm) a o pět milimetrů nižší (nyní 1815 mm včetně střešních ližin). Rozvor náprav byl zvětšen o 95 na 2915 milimetrů.


Tři ze čtyř motorů nabízených v roce 2005 jsou zcela nové a dosavadní agregáty převyšují ve výkonu a točivém momentu až o 38 procent. Díky využití nejmodernější techniky pohonu a také příznivější aerodynamice (součinitel odporu vzduchu cx má nyní hodnotu 0,34 místo dřívějších 0,40) došlo ke snížení spotřeby paliva až o 10 procent.


Svojí premiéru slaví nový vznětový motor V6 ve dvou výkonových stupních. Ten pracuje s přímým vstřikem nafty technikou Common-Rail třetí generace, k níž patří vstřikovací trysky s piezoelektrickým ovládáním. Model ML 320 CDI dává výkon 165 kW/224 k a od 1800/min disponuje maximálním točivým momentem 510 Nm. Komfort a dynamiku šestiválcového motoru nabízí nyní také nový ML 280 CDI o výkonu  140 kW/190 k a s nejvyšším točivým momentem 440 Nm. Spotřeba paliva těchto naftových motorů činí podle normy v kombinovaném cyklu 9,4 l/100 km. Nová Třída M tak patří ve svém segmentu k nejhospodárnějším vozům typu off-road. Nový je také benzínový šestiválec V6 modelu ML 350 s výkonem 200 kW/272 k a maximem točivého momentu 350 Nm. Vrchol motorové nabídky tvoří zážehový osmiválec modelu ML 500, nyní s výkonem 225 kW/306 k.


U všech modelů nové Třídy M je součástí sériové výbavy sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC, která je jediná svého druhu na světě. Inteligentní volbou řazení jednotlivých stupňů využívá tato převodovka tím nejefektivnějším způsobem značný výkonový potenciál hnacích jednotek a zároveň tak přispívá k jejich úspornému provozu. Poprvé je ovládání převodovky 7G-TRONIC řešeno elektronickou cestou prostřednictvím voličů v těsné blízkosti volantu. Mercedes-Benz používá pro tuto techniku označení DIRECT SELECT. Přídavná ovládací tlačítka pod volantem umožňují rychlou manuální změnu zařazeného rychlostního stupně.

Výzbroj do těžkého terénu: off-road paket a AIRMATIC


Technici Mercedesu dále zdokonalili stálý pohon všech kol s trakčním systémem 4ETS a doplnili ho ještě dalšími funkcemi jako je Downhill Speed Regulation, asistenční funkce rozjezdu nebo pro terén upravený protiblokovací systém ABS. Co se týká pohonu všech kol, tady byla dána možnost výběru mezi dvěma variantami, které berou v úvahu rozdílné nároky uživatele vozu. Kromě základního provedení je z nabídky na přání ještě možné získat technickou soupravu (tzv.off-road paket), s níž jsou vozy Třídy M schopny zdolávat i velmi náročné terénní pasáže. Souprava obsahuje kromě jiného dvoustupňovou rozdělovací převodovku s terénní redukcí, ručně nebo automaticky přiřaditelné závěry mezinápravového a zadního diferenciálu (100 procent) a dále modifikované vzduchové odpružení AIRMATIC pro jízdu v terénu. S jeho pomocí se nechá zvětšit světlost vozu o 110 až na 291 milimetrů a brodivost zvýšit podle potřeby na výšku hladiny 600 milimetrů.


Protože vzduchové odpružení výrazně vylepšuje i komfort jízdy, dodává Mercedes-Benz tuto techniku kromě off-road paketu na přání i pro silniční verzi. AIRMATIC je sériově kombinován s adaptivním systémem tlumení (ADS), které reguluje tlumící síly v souladu s aktuální situací.

Nová éra bezpečnosti: premiéra systému PRE-SAFE( v této automobilové třídě


Také v oblasti bezpečnosti zůstává Mercedes-Benz Třídy M mezi vozy typu off-road příkladem. Ochrana cestujících je založena na samonosné karosérii s velkými deformačními zónami na přední a zadní části, kterou už v sériovém provedení podporují špičkové technologie převzaté z modelů vyšší třídy. Kromě jiného k nim patří adaptivní, dvoustupňové airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, airbagy okenní a napínače bezpečnostních pásů s omezovači napínací síly u všech sedadel. Aktivní hlavové opěrky NECK-PRO (výbava na přání) zvyšují ochranu řidiče a spolujezdce při nárazu zezadu.


Kromě toho může být vůz doplněn systémem ochrany cestujících PRE-SAFE( (výbava na přání), který reaguje v předstihu na možnost vzniku havárie. Tato mnohokrát oceněná technologie je schopná v nebezpečných jízdních situacích bleskurychlé aktivace tak, aby cestující i automobil byli na hrozící nebezpečí připraveni. PRE-SAFE( se preventivně stará o napnutí bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce, elektricky seřiditelné sedadlo spolujezdce (výbava na přání) posouvá v podélném směru obdobně jako vlastní sedák a mění také sklon opěradla do polohy lépe vyhovující účinnějšímu pohlcení nárazové energie. V situaci, která hrozí převrácením vozu automaticky zavírá střešní okno (výbava na přání).

Na úrovni vyšší automobilové třídy: větší komfort a větší prostornost


interiéru Třídy M byly použity ušlechtilé materiály s příjemným povrchem, k dispozici je také velkorysý prostor, který využívají cestující na všech sedadlech. Vzdálenost mezi předními a zadními sedadly se oproti předchozímu modelu zvětšila o 15 na 880 milimetrů a je na úrovni limuzíny vyšší třídy. Prostor pro kolena cestujících vzadu se délkově prodloužil o 35 milimetrů a šířka v oblasti loktů pak získala 32 milimetrů navíc.


Zcela podle individuálních nároků na komfort si mohou zákazníci Mercedesu u Třídy M vybrat sedadla. Kromě předních sedadel sériově vybavených elektrickým seřizováním výšky a sklonu sedáku i opěradel dodává Mercedes-Benz na přání sportovní sedadla se speciálním tvarováním opěradel.

Více místa pro zavazadla a sportovní nářadí: prostor pro náklad s objemem až 2050 litrů


Sedáky a opěradla zadních sedadel jsou děleny v poměru 60:40 a nechají se sklápět. Na přání je možná úprava, kde se oba sedáky dají odstranit, takže vzadu vznikne rovná plocha s délkou přesahující 210 cm. Maximální objem pro náklad, který je 2050 litrů, výrazně převyšuje srovnatelné vozy tohoto segmentu.


Z Mercedesu vyšší třídy převzaté moderní asistenční systémy podporují činnost řidiče, zvyšují jízdní komfort a úroveň bezpečnosti. Na přání může být Třída M vybavena nově vyvinutou automatickou klimatizací Multi-Zone-THERMOTRONIC, dále funkcí PARKTRONIC pomáhající řidiči s parkovacím manévrem nebo ovládacím a zobrazovacím systémem COMAND APS s evropskou navigací DVD. Bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáčky a světlem pro odbočování (výbava na přání) se starají o větší bezpečnost během jízdy za snížené viditelnosti.

Podnět pro blízkou budoucnost: dvě samostatné varianty modelů Sports Tourer


Pro Auto Show v Detroitu připravila stuttgartská automobilka studii těchto cestovních vozů blízké budoucnosti ve dvou zcela samostatných variantách a potvrdila tak potenciál této koncepce využitelný pro příští modelovou řadu. Studii Grand Sports Tourer „Vision R“ doprovází na severoamerickém autosalonu ještě Compact Sports Tourer „Vision B“, který i přes jeho kompaktní rozměry nabízí v interiéru prostor obvyklý u větších limuzín a vozů kombi.


Myšlenka vozu Sports Tourer, kterou Mercedes-Benz prezentoval poprvé v roce 2002, integruje přednosti známých automobilových koncepcí jako jsou sportovní limuzína, varianta kombi, van a sportovně užitkový vůz (SUV – Sport Utility Vehicle) do zcela nového a jedinečného profilu.


Prostornost, design, dynamika – to jsou společné rysy obou studií, které představují zcela novou, individuální koncepci automobilu. Ta je odpovědí Mercedesu na touhu moderních lidí vlastnit vůz provedený v atraktivním designu a s reprezentativním charakterem, který se hodí pro rodinu a lze ho využít jak pro volný čas tak i k výkonu profese. Tuto mnohostrannost nabízejí oba koncepční automobily.


Grand Sports Tourer „Vision R“ je koncipovaný se šesti sedadly v uspořádání 4+2. Cestující prožívají jízdu na pohodlných samostatných sedadlech a mají k dispozici prostor, který je větší než v mnohých limuzínách vyšší třídy. K příjemné atmosféře nezvykle prostorné kabiny přispívá vkusná výbava kde dominuje jemná kůže, hliník a aplikace z jasanu. Díky stálému pohonu všech kol, vzduchovému odpružení a výkonnému benzínovému motoru V8, propojenému se samočinnou převodovkou 7G-TRONIC, byly dány vozu do vínku předpoklady pro zážitky z dynamické jízdy.


Kompaktní Sports Tourer má pod kapotou nový naftový čtyřválec charakterizovaný výkonem 103 kW/140 k a točivým momentem 300 Nm. Obdobně příkladná je také jeho spotřeba s necelými šesti litry na 100 kilometrů a ekologické chování dané splněním limitů normy EU-4. Přenos síly motoru k hnacím kolům zajišťuje nově vyvinutá samočinná převodovka AUTOTRONIC s plynulou změnou převodového poměru.

Nadbytek síly: CLS-Coupé od AMG s motorem V8 přeplňovaným kompresorem


Pozoruhodnými hodnotami výkonu a exkluzivní výbavou se může chlubit nový CLS 55 AMG. Toto na světě ojedinělé čtyřdveřové kupé je poháněno silným a kultivovaným motorem AMG V8 přeplňovaným kompresorem, který z  objemu 5,5 litru dává výkon 350 kW/476 k a točivý moment 700 Nm. Tyto mimořádné charakteristiky motoru umožňují jízdní výkony zařazující CLS 55 AMG do automobilové extratřídy: zrychlení z nuly na 100 km/h zvládá během 4,7 s a nejvyšší rychlost mu omezuje elektronika na hranici 250 km/h.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....