Mercedes-Benz na Autosalonu IAA 2009 ve Frankfurtu

Od SLS AMG až ke třílitrové třídě S: Mercedes se profiluje jako motor inovací pro fascinující a zároveň udržitelnou mobilitu.

Na 63. IAA ve Frankfurtu demonstruje Mercedes-Benz svoji kompetenci jako motor inovací automobilového průmyslu.

Že velké a luxusní automobily mají budoucnost, prokazuje Mercedes-Benz svým exponátem na frankfurtském autosalonu, kterým je Vision S 500 Plug-in HYBRID. Tento nositel technologie inovativního Plug-in hybridního pohonu dosahuje spotřeby pouhých 3,2 litru benzínu na 100 kilometrů a s ryze elektrickým pohonem může ujet až 30 kilometrů.

Další dva milníky Mercedesu na cestě k bezemisní mobilitě je třída B F-CELL s čistým provozem s využitím palivových článků mající dojezd 400 kilometrů, s jehož výrobou začne Mercedes-Benz ještě v roce 2009 a koncepční BlueZERO E-CELL PLUS, kterému Range Extender zvyšuje dojezd až na 600 kilometrů. Program završuje přírůstek do rodiny GLK a novinky v programu Guard a Viano.

„Žádný jiný výrobce automobilů nemá tak dobré předpoklady pro splnění očekávání, která mají zákazníci v oblasti individuální, udržitelné mobility“, říká Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG, zodpovědný za vývoj a výzkum Mercedes-Benz Cars. „Chceme zůstat inovačním motorem automobilové branže. Proto nadále investujeme značné prostředky do výzkumu a vývoje. Máme strategie i odpovídající technologie a na trhu již dnes nabízíme řadu fascinujících a k životnímu prostředí ohleduplných automobilů.“

Nová třída E kombi: inteligentní vůz s velkým prostorem pro náklad

Nové kombi rozšiřuje od listopadu 2009 modelovou rodinu Mercedesu třídy E o dalšího charakteristického člena. Obdobně jako limuzínu a kupé spojuje i nový vůz kombi svébytný design a oprávněný požadavek na čelní pozici v oblasti bezpečnosti, komfortu, kvality a funkčnosti. S novou třídou E se objevila na startu celá řada technických inovací, které žádný automobil této třídy na světě nenabízí – počínaje detekcí únavy řidiče, přes systém automatického plného brždění aktivovaný při akutním nebezpečí srážky, asistenční funkci adaptivních dálkových světel, až po aktivní kapotu. Všechny tyto inovace se týkají samozřejmě i verze kombi. K nim patří také sériové vzduchové odpružení s regulací výšky karoserie na zadní nápravě a zajímavá řešení zvyšující funkčnost prostoru pro náklad.

E 63 AMG kombi: High-Performance vůz kombi

Nový E 63 AMG kombi je na čele segmentu prémiových kombíků. Jeho 6,3 litrový motor V8 dává výkon 386 kW/525 k a automobil s ním zrychluje z klidu na 100 km/h během 4,6 s. Se zavazadlovým prostorem o objemu 1950 litrů představuje nový E 63 AMG kombi mimořádnou kombinaci dynamiky jízdy, značné užitné hodnoty a vysoké účinnosti.

SLS AMG: nový vůz Mercedes-Benz s křídlovými dveřmi v horizontální rovině

Automobilovou fascinaci a hightech nejvyšší úrovně představuje nový Mercedes-Benz SLS AMG. Tento supersportovní vůz nabízí puristický design, důslednou lehkou konstrukci, vynikající dynamiku jízdy a samozřejmě nejvyšší míru bezpečnosti. Umožňuje to technologický paket, který se skládá z lehké hliníkové karoserie s prostorovým rámem a křídlovými dveřmi s horizontálními úchyty, 6,3 litrový motor AMG v uspořádání V8 se suchou klikovou skříní o výkonu 420 kW/571 k a s točivým momentem 650 Nm umístěný za přední nápravou, dále sedmistupňová dvouspojková převodovka v uspořádání transaxle nebo sportovní podvozek s dvojicí hliníkových příčníků na každé nápravě. Tato kombinace garantuje dynamiku jízdy na té nejvyšší úrovni. Nekompromisní koncepci sportovního vozu dále podtrhuje ideální rozdělení hmotnosti v poměru 47:53 procent mezi přední a zadní nápravou a jeho nízko uložené těžiště. Z nuly na 100 km/h zrychluje tento vůz během 3,8 s a jeho maximální rychlostí je 317 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu je 13,2 l/100 km.

Mercedes-Benz SLS AMG s elektrickým pohonem

Na IAA 2009 představuje Mercedes také koncepční elektromobil SLS AMG s bezemisním hightech pohonem. Představu vysokovýkonného lokálně bezemisního supersportovního vozu splňuje Mercedes-Benz SLS AMG s elektrickým pohonem využitím avantgardního pohonného paketu. Ten tvoří čtveřice elektromotorů s maximem výkonu 392 kW a točivým momentem 880 Nm. Tyto čtyři elektromotory jsou umístěny v blízkosti kol tak, aby nedošlo k výraznějšímu navýšení neodpružených hmot jako v případě elektromotoru integrovaného do náboje kola. Přenos tažné síly na kola je řešen prostřednictvím převodovek – pro každou nápravu je určena jedna. Tento inteligentní pohon všech kol umožňuje Torque Vectoring urychlující každé z kol samostatně, takže přenos síly elektromotoru na vozovku je bezztrátový a zachovává optimální dynamiku jízdy. Model SLS AMG s elektrickým pohonem má k dispozici v první pilotní fázi kapalinou chlazené lithium-ionové vysokonapěťové akumulátory v modulovém provedení s energetickým obsahem 48 kWh a kapacitou 40 Ah. Cílenou rekuperací při brždění jsou tyto akumulátory o napětí 400 V dobíjeny. Co se týká dynamiky, vypovídá elektricky poháněný SLS AMG zcela jasnou řečí: rozjezd z nuly na 100 km/h absolvuje tento supersportovní vůz během 4 s, takže se v této disciplíně dostává na stejně vysokou úroveň jako SLS AMG vybavený 6,3 l AMG motorem V8 o výkonu 420 kW/571 k.

Vision S 500 Plug-in HYBRID: luxusní třída na cestě k třílitrovému vozu

Krátce po úspěšném odstartování prodeje vozu S 400 HYBRID, který aktuálně představuje nejhospodárnější luxusní limuzínu s benzínovým motorem, prezentuje Mercedes-Benz na 63. IAA ve Frankfurtu Vision S 500 Plug-in HYBRID, model vyšší třídy kategorie „třílitrového automobilu“. Nositel technologie, který ukazuje budoucnost modulární systémové stavebnice hybridu automobilky Mercedes-Benz, má podle podmínek příslušné normy spotřebu benzínu pouhých 3,2 l/100 km a dojezd v ryze elektrickém režimu bez lokálních emisí až 30 kilometrů. Se 74 g CO2 ve výfuku na kilometr jízdy demonstruje tento zkušební vůz vývojářů ze Sindelfingenu schopnost nových generací třídy S uplatnit se i v budoucnosti. Výborné hodnoty byly dosaženy kombinací Plug-in hybridního pohonu se souborem opatření BlueEFFICIENCY na vozidle. Zároveň si S 500 Plug-in HYBRID zachovává pro celou třídu S typické vlastnosti: špičkový komfort, bezpečnost na vysoké úrovni a suverénní výkon. Pohon je tvořen třemi hlavními komponenty, kam patří vysokovýkonný benzínový motor V6 s přímým vstřikem paliva, hybridní modul s výkonem cca. 44 kW/60 k  a akumulátory lithium-ionového typu s kapacitou přesahující 10 kWh, které je možné dobíjet na příslušných stanicích. Vision S 500 Plug-in HYBRID zrychluje z klidu na 100 km/h během 5,5 s.

Mercedes-Benz třída B F-CELL: stoprocentní radost z jízdy, nulové emise

Třída B F-CELL je osobní vůz s palivovými články vzniklý v podmínkách sériové výroby, který Mercedes-Benz přivede ještě letos na silnici. Tento elektromobil ohleduplný k životnímu prostředí přesvědčuje svými suverénními jízdními výkony na úrovni vozu poháněného dvoulitrovým benzínovým motorem, který je zároveň vhodný pro každodenní běžné využití. Přitom se jeho bezemisní pohon spokojí v kombinovaném jízdním režimu v přepočtu s 3,3 litru paliva na 100 km (naftový ekvivalent). Výroba třídy B F-CELL začne v malé sérii koncem roku 2009.

Vůz s palivovými články nabízí vše, co se od Mercedesu očekává: vysoký komfort, bezpečnost a neomezená nabídka místa jak v kabině, tak v prostoru pro zavazadla. Není třeba se zříci ani radosti z jízdy, neboť jeho elektromotor disponuje výkonem 100 kW/136 k a točivým momentem 290 Nm. Dojezd tohoto automobilu je 400 kilometrů.

BlueZERO E-CELL PLUS: výrazně navýšený dojezd

Elektromobil Concept BlueZERO E-CELL PLUS, který je Mercedesem blízkým sériové výrobě, spojuje k životnímu prostředí šetrnou elektromobilitu v městském provozu a plnou schopnost jízdy na dlouhé vzdálenosti. Umožňuje to kombinace akumulátorového elektrického pohonu se spalovacím motorem. Tady kompaktní, turbodmychadlem přeplňovaný benzínový tříválec o výkonu 50 kW, který je umístěný v oblasti zadní nápravy, dobíjí během jízdy akumulátory. Optimalizovaným odladěním celého systému dosahuje vůz ve spojení s CO2 bonusem pro akumulátorový elektrický pohon ve výfuku pouhých 32 g CO2 na kilometr. Range Extender prodlužuje vozu BlueZERO E-CELL PLUS dojezd až na 600 kilometrů, z toho 100 kilometrů může jet na čistě elektrický pohon bez lokálních emisí.

Elektromotor o výkonu 100 kW (trvalý výkon 70 kW, maximální točivý moment 320 Nm) zrychluje BlueZERO E-CELL PLUS na stokilometrovou rychlost během necelých 11 s. Nejvyšší rychlost je s ohledem na dosažení optimálního dojezdu a hospodaření s elektrickou energií elektronicky omezena na 150 km/h. Pouhých 4,22 m dlouhý model BlueZERO spojuje kompaktní vnější rozměry s velkorysým a variabilním vnitřním prostorem jak pro posádku, tak pro zavazadla. Pět plnohodnotných sedadel, užitečná hmotnost 450 kg a 500 litrový zavazadelník hovoří pro rodinný automobil.

BlueZERO E-CELL PLUS byl postaven na základě koncepce se sendvičovou podlahou, která je známá již z vozů třídy A a B. Podstatné komponenty pohonu jsou ve voze umístěny v chráněném prostoru podlahy, kde navíc snižují těžiště vozu a zlepšují prostorové podmínky pro cestující a náklad.

Přírůstek do rodiny GLK

O dvě atraktivní novinky rozšiřuje Mercedes-Benz svojí dosavadní nabídku šesti verzí v segmentu kompaktních SUV. Jsou to model GLK 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY s pohonem všech kol a GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY s pohonem kol zadní nápravy.

GLK 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY poháněný výkonným naftovým čtyřválcem (150 kW/204 k, 500 Nm) stálý pohon všech kol a automatickou převodovku 7G-TRONIC. Zrychluje během 8,5 s z nuly na 100 km/h a jeho nejvyšší rychlost je 213 km/h. Přesto se tento model v kombinovaném provozu spokojí se 6,7 l nafty na 100 kilometr. Zároveň plní ekologickou normu EU5 a má potenciál se vyrovnat jak s normou EU6, tak americkou BIN 5.

Se 6,0 litry nafty je ještě úspornější GLK 220 CDI BlueEFFICINCY s pohonem zadních kol. Tato verze vybavená šestistupňovou manuální převodovkou přesvědčuje dobrým zátahem a obdobně, jako silnější varianta, pro čtyřválcový naftový agregát příkladně tichým chodem. Maximální točivý moment 400 Nm dává motor v širokém rozsahu otáček od 1400 do 2800 1/min. V podmínkách běžné každodenní jízdy stačí, když řidič motor provozuje v nízkých otáčkách šetřících palivo. GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY sprintuje z klidu na stokilometrovou rychlost během 8,5 s a rychlostní maximum má 205 km/h.

InCar Hotspot: bezdrátový přístup k internetu

Mercedes-Benz poprvé nabízí bezdrátový a neomezený přístup k internetu ve voze. Prostřednictvím InCar Hotspot přijímá datové signály přes anténu automobilu. Speciální WLAN-Router a datová SIM-Karta signály zpracovávají a zprostředkovávají bezdrátový přístup k internetu ve voze i během jízdy. S internetem mohou být spojeny až tři koncové přístroje (např. laptop, mobilní telefon). Uživatelům je bez omezení k dispozici „world wide web“. InCar Hotspot bude na přání dodáván do nové třídy E a S – v expozici Mercedesu je jeden z vystavených vozů doplněný o tuto výbavu.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....