Mercedes-Benz ML 400 CDI – off road v testu redakce

Elegantní limuzína pro město a současně off road do terénu s naftovým motorem 184 kW s neuvěřitelným zrychlením.

      Počet zájemců o terénní vozy vykazuje jak celosvětově tak i u nás vzestupnou tendenci. Za letošní první pololetí bylo prodáno na našem trhu 133 luxusních off – road Mercedesů třídy M, oproti srovnatelnému období minulého roku stoupl jejich prodej o výrazných 80 %.

Mercedes-Benz ML 400 CDI – off road v testu redakce
Mercedes-Benz ML 400 CDI – off road v testu redakce
Mercedes-Benz ML 400 CDI – off road v testu redakce

Svou mohutností a současně elegancí je terénní Mercedes ML na silnicích nepřehlédnutelný. Masivní chromované rámy a litá sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 275/55 R17 zdůrazňují jeho luxus. Oblé tvary jeho mohutné karoserie, pokud jsem ho na silnici potkal, mě připomínaly medvěda, který se důstojně a rychle žene za svou kořistí. Testovací jízdy mně přesvědčily, že Mercedes ML by zvládl i těžší terény bez problémů a bezpečně, pokud by řidič nemusel brát ohled na spodek nárazníku. Přední nájezdový úhel je 29 stupňů, zadní 27. Maximální stoupavost vozu je 60 % a brodivost do 50 cm. Pro snadnější nastupování do vozu mohou cestující využít pod prahem vozu umístěný trubkový rám, zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 633 litrů, lze jej sklopením zadních sedadel zvětšit až na 2 020 litrů.

Mercedes-Benz ML 400 CDI – off road v testu redakce

Po usednutí za volant vozu, jsem musel konstatovat, že tento off-road je stejně bohatě vybaven jako ostatní luxusní limuzíny Mercedesu: elegantní interiér, pohodlná sedadla, přední sedadla všestranně elektricky nastavitelná, elegantní palubní deska s ergonomicky vhodně umístěnými sdělovači i ovládači, 4 airbagy, 2 boční airbagy, klimatizace, tempomat a řada dalších prvků, které zpříjemňují cestování. Vyšší posaz mě umožňoval dobrý přehled přes celkovou provozní situaci, účinný posilovač řízení, brzdový systém ABS s protikluzovým systémem, brzdovým asistentem, elektronickým systémem stability pak bezpečné vedení vozu na silnici i v terénu. I při rychlém projíždění zatáček vůz dobře držel stopu. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, v interiéru vozu je překvapivě nízká hladina hluku.

Mercedes-Benz ML 400 CDI – off road v testu redakce

Osmiválcový naftový motor se čtyřmi ventily na válec 400 CDI, který používá techniku přímého vstřiku common-rail, přeplňování dvěma turbodmychadly a další špičkové systémy, patří k nejvýkonnějším naftovým motorům. Výrobce udává nejvyšší výkon motoru 184 kW při 4 200 ot/min a maximální točivý moment 560 Nm dosahuje tento motor již při 1 700 ot/min a udržuje si jej ve stejné hodnotě až do 2 600 ot/min. Mercedes s pohonem všech kol zrychluje z klidu na 100 km/h za 8,1 sekund, nejvyšší rychlost uvádí výrobce 213 km/h. Podle mého názoru výkon uvedeného motoru a jeho vysoký točivý moment umožňuje s tímto vozem svižnou jízdu přes jeho poměrně značnou pohotovostní hmotnost – 2 335 kg.

  Řazení pětirychlostní automatické převodovky, umožňující i změnu jednotlivých rychlostních stupňů řidičem, je při normální plynulé jízdě postřehnutelné pouze na otáčkoměru náhlou změnou otáček. Pokud však sešlápneme pedál plynu až na podlahu, pak převodovka téměř bez prodlevy rasantně podřadí a vůz se nám pochlubí svou vysokou akcelerací. Na dálnici jsem využíval pohodlí tempomatu, který přesně drží zvolenou rychlost i při změně sklonu silnice.


Během testu jsem překročil průměrnou kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem, tj, 10,9 l/100 km na 11,8 l/100 km. Uvedenou spotřebu s ohledem na hmotnost vozu a zkoušky zrychlení a brzd a jízdu v terénu pokládám za úměrnou. Musím ale uvést, že jsem ve voze jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.


Za  Mercedes ML 400 CDI může být připojen bržděný přívěs do hmotnosti 3 365 kg, nebržděný přívěs do 750 kg.


Základní cena Mercedesu ML s motorem 400 CDI je 2 022 131 Kč (bez DPH). Po přičtení příplatkového vybavení testovaného vozu mimo jiné za: červenou metalízu Titanic za 28 691 Kč, navigační a ovládací systém COMAND za 83 404 Kč, elegantní kovové prahové lišty s osvětlením nápisem MB za 16 835 Kč, Bi-Xenonové reflektory včetně omývačů za 40 958 Kč, optickou sadu AMG za 97 005 Kč a další se cena testovaného vozu zvýšila na 2 341 786 Kč, a po přičtení DPH ve výši 515 979 Kč na 2 856 979 Kč.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....