Mercedes-Benz mezi taxíky nejoblíbenější

V řadě zemí dominují mezi taxíky automobily značky Mercedes-Benz. Například jejich 75 % podíl v Německu znamená, že téměř 40 000 z celkového počtu 52 500 jich jezdí s trojcípou hvězdou na přídi. I ve vzrůstající konkurenci je značka Mercedes-Benz stále úspěšná. Dvě třetiny z 12 000 nově přihlášených taxíků ročně jsou vozy Mercedes-Benz. 75 procent z 500 milionů těch, kteří za rok použijí taxík, cestuje Mercedesem.

Z mezinárodního hlediska získávají taxíky Mercedes-Benz, i přes stagnující trh, stále větší podíl. Tento trend se týká zvláště Evropy. Prodeje taxíků Mercedes-Benz se v roce 1998 zvýšily oproti předchozímu roku celosvětově o zhruba 5 procent na 16 500 vozů. V roce 1999 se počítá s dalším nárůstem na zhruba 17 200 taxíků.


Důvěru jak podnikatelů z oblasti taxislužby tak jejich zákazníků ve vozy je důsledkem dlouhé životnosti a vysoká spolehlivost těchto automobilů. Taxíky Mercedes-Benz jsou v provozu i více než deset let. Řada těchto vozů a jejich řidičů již najela milión kilometrů. Mimořádné zatížení taxíků je dáno tím, že pro zajištění celodenního provozu se o jeden vůz dělí několik řidičů. K dominantnímu postavení taxíků Mercedes-Benz přispívá i skutečnost, že cena ojetého taxíku značky Mercedes-Benz v poměru k jeho pořizovací ceně je o 15 až 20 % vyšší než u ostatních značek.


Nejoblíbenějším vozem německých taxikářů je Mercedes-Benz třídy E. K této modelové řadě patří každý druhý taxík v Německu a mezi taxíky s trojcípou hvězdou je zastoupen dokonce 70 procenty. Po poslední modernizaci se tento taxíkový bestseller představuje v novém lesku: limuzíny a modely kombi se vznětovými motory CDI, šestistupňovou převodovkou, okenními airbagy a elektronickými asistenčními systémy. Mimo vysoké hospodárnosti provozu a komfortu mají rozšířenou výbavu, speciálně koncipovanou pro její využití v taxíku. Patří k ní také řada inovačních řešení převzatých z taxíkové varianty třídy S. Doplňkové přístroje jsou nyní pro optimální využití vnitřního prostoru a zvýšení ceny vozu při jeho dalším prodeji integrovány do stávajících funkčních celků. Perfektně se například podařilo zabudovat na přání zákazníka taxametr do vnitřního zpětného zrcátka.


Taxíky Mercedes-Benz ujedou ročně průměrně 71 tisíc kilometrů. Pro taxislužbu jsou obzvláště oblíbené hospodárné a spolehlivé modely této značky poháněné naftovýni motory: třída E, která je v této oblasti služeb velmi oblíbená, je z 80 procent vybavena naftovým motorem. Měřítkem výkonu a spotřeby se nyní staly nové motory CDI s přímým vstřikem nafty technikou common-rail, chladičem stlačeného vzduchu a přeplňováním turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek turbíny. Model E 200 CDI dává výkon 85 kW, model E 220 CDI pak 105 kW. Oba mají spotřebu pouze 6,2 l nafty na 100 km.


Od jara letošního roku je možné objednat také novou třídu S jako taxi. Mercedes-Benz tak nabízí taxikářům a jejich zákazníkům nejen mimořádný komfort, ale také vůbec nejširší výběr modelů. Taxislužbě jsou k dispozici vozy třídy C, E, S a V včetně modelu Vito celkem ve 34 verzích.


Potřeby v oblasti taxislužby plní Mercedes-Benz již od roku 1897, kdy se objevil první taxík na světě – motorový kočár Daimler s taxametrem. Od té doby se získanými zkušenostmi doplňují koncepční a technická řešení, která zpříjemňují život jak taxikářům, tak jejich zákazníkům. Například zařízení využívající zbytkové teplo motoru dovoluje udržet příjemnou teplotu v kabině i při stání taxíku do 30 minut, aniž by motor běžel.


Mercedes-Benz zajišťuje podnikatelům v oblasti taxislužby také mimořádné podmínky týkající se hospodárnosti vozů a jejich šetrnosti k životnímu prostředí: použité zážehové motory jsou díky tříventilové technice a zdvojenému zapalování ještě hospodárnější a ekologičtější. Výmět škodlivin ve výfuku je asi o 50 procent nižší než vyžadují současné normy platné v zemích EU.


Do vozů Mercedes-Benz třídy C, E a S je možné bez příplatku objednat dětské sedačky na zadní sedadla a další příslušenství, které je pro provozování taxíku vhodné.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....