Z mezinárodního hlediska získávají taxíky Mercedes-Benz, i přes stagnující trh, stále větší podíl. Tento trend se týká zvláště Evropy. Prodeje taxíků Mercedes-Benz se v roce 1998 zvýšily oproti předchozímu roku celosvětově o zhruba 5 procent na 16 500 vozů. V roce 1999 se počítá s dalším nárůstem na zhruba 17 200 taxíků.
Důvěru jak podnikatelů z oblasti taxislužby tak jejich zákazníků ve vozy je důsledkem dlouhé životnosti a vysoká spolehlivost těchto automobilů. Taxíky Mercedes-Benz jsou v provozu i více než deset let. Řada těchto vozů a jejich řidičů již najela milión kilometrů. Mimořádné zatížení taxíků je dáno tím, že pro zajištění celodenního provozu se o jeden vůz dělí několik řidičů. K dominantnímu postavení taxíků Mercedes-Benz přispívá i skutečnost, že cena ojetého taxíku značky Mercedes-Benz v poměru k jeho pořizovací ceně je o 15 až 20 % vyšší než u ostatních značek.
Nejoblíbenějším vozem německých taxikářů je Mercedes-Benz třídy E. K této modelové řadě patří každý druhý taxík v Německu a mezi taxíky s trojcípou hvězdou je zastoupen dokonce 70 procenty. Po poslední modernizaci se tento taxíkový bestseller představuje v novém lesku: limuzíny a modely kombi se vznětovými motory CDI, šestistupňovou převodovkou, okenními airbagy a elektronickými asistenčními systémy. Mimo vysoké hospodárnosti provozu a komfortu mají rozšířenou výbavu, speciálně koncipovanou pro její využití v taxíku. Patří k ní také řada inovačních řešení převzatých z taxíkové varianty třídy S. Doplňkové přístroje jsou nyní pro optimální využití vnitřního prostoru a zvýšení ceny vozu při jeho dalším prodeji integrovány do stávajících funkčních celků. Perfektně se například podařilo zabudovat na přání zákazníka taxametr do vnitřního zpětného zrcátka.
Taxíky Mercedes-Benz ujedou ročně průměrně 71 tisíc kilometrů. Pro taxislužbu jsou obzvláště oblíbené hospodárné a spolehlivé modely této značky poháněné naftovýni motory: třída E, která je v této oblasti služeb velmi oblíbená, je z 80 procent vybavena naftovým motorem. Měřítkem výkonu a spotřeby se nyní staly nové motory CDI s přímým vstřikem nafty technikou common-rail, chladičem stlačeného vzduchu a přeplňováním turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek turbíny. Model E 200 CDI dává výkon 85 kW, model E 220 CDI pak 105 kW. Oba mají spotřebu pouze 6,2 l nafty na 100 km.
Od jara letošního roku je možné objednat také novou třídu S jako taxi. Mercedes-Benz tak nabízí taxikářům a jejich zákazníkům nejen mimořádný komfort, ale také vůbec nejširší výběr modelů. Taxislužbě jsou k dispozici vozy třídy C, E, S a V včetně modelu Vito celkem ve 34 verzích.
Potřeby v oblasti taxislužby plní Mercedes-Benz již od roku 1897, kdy se objevil první taxík na světě – motorový kočár Daimler s taxametrem. Od té doby se získanými zkušenostmi doplňují koncepční a technická řešení, která zpříjemňují život jak taxikářům, tak jejich zákazníkům. Například zařízení využívající zbytkové teplo motoru dovoluje udržet příjemnou teplotu v kabině i při stání taxíku do 30 minut, aniž by motor běžel.
Mercedes-Benz zajišťuje podnikatelům v oblasti taxislužby také mimořádné podmínky týkající se hospodárnosti vozů a jejich šetrnosti k životnímu prostředí: použité zážehové motory jsou díky tříventilové technice a zdvojenému zapalování ještě hospodárnější a ekologičtější. Výmět škodlivin ve výfuku je asi o 50 procent nižší než vyžadují současné normy platné v zemích EU.
Do vozů Mercedes-Benz třídy C, E a S je možné bez příplatku objednat dětské sedačky na zadní sedadla a další příslušenství, které je pro provozování taxíku vhodné.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií