Experti stuttgartské značky pro rok 2002 inovovali atraktivní a velice úspěšné vozy třídy M s pohonem všech kol, když zhodnotili především design, interiér, techniku i sériovou výbavu a přizpůsobili je požadavkům zákazníků. V rámci rozsáhlé modernizace bylo nově vyvinuto nebo modifikováno na 1100 komponentů.
Mercedes Benz třídy M je nabízen již čtvrtým rokem a za tu dobu se prodalo přes 300 000 exemplářů. Podle výsledků nárazových zkoušek zjistil americký úřad zabývající se bezpečností v silničním provozu (Insurance Institute for Highway Safety), že vozy třídy M vykazují také mimořádnou míru bezpečnosti.
Třída M modelového roku 2002 se na první pohled odlišuje od jejího dosavadního provedení. Dynamiku a sílu zvýrazňují nově vytvořené nárazníky přední i zadní partie, vzhledovou eleganci podporují nové světlomety s moderní čirou optikou a aerodynamické kryty vnějších zpětných zrcátek s integrovanými směrovými blikači.
Nová sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 255/60 R17, které jsou součástí sériového vybavení (pěti- a šestiválcové motory) a o rozměru 275/55 R17 (osmiválce), ovlivňují dynamický vzhled vozu z bočního pohledu.
V interiéru upoutá pozornost přepracovaná středová konzole, kterou nyní ve všech modelových variantách zdobí komponenty z ušlechtilého dřeva, patřící do sériového vybavení. Sériovou samočinnou klimatizaci třídy M inženýři Mercedesu přepracovali a vybavili nejmodernější technikou. Tvarově zajímavý komplet seřizování s integrovanými ovladači pro automatický provoz, vnitřní cirkulaci vzduchu a pro další funkce ulehčují nastavování tohoto výkonného systému, který díky přídavnému ventilátoru a zvláštním výdechům umožňuje účinnou klimatizaci zadní části kabiny podle požadavků cestujících.
Vozy třídy M se s elektronicky řízeným pohonem čtyř kol osvědčily při jízdě na všech druzích povrchu. Perfektní zážitek z jízdy na zpevněných i nezpevněných cestách umožňují dva nové, výkonné motory převzaté z Mercedesu třídy S: vznětový agregát V8 (výkon 184 kW) a pětilitrový zážehový motor V8 (výkon 215 kW).
Osmiválcový „diesel“ modelu ML 400 CDI, který používá techniku přímého vstřiku common-rail, čtyřventilovou technikou, přeplňování dvěma turbodmychadly a další špičkové systémy, patří k nejvýkonnějším vznětovým motorům na světě. Mercedes s pohonem všech kol zrychluje z klidu na 100 km/h za 8,1 s, umožňuje nejvyšší rychlost 213 km/h a jeho spotřeba podle příslušné normy v kombinovaném provozu dosahuje 10,9 l/100 km. Mohutný točivý moment 560 Nm, který je k dispozici již při otáčkách 1700 min-1, dává vozu příkladnou elasticitu. Objem palivové nádrže se zvětšil na 83 litrů, takže model ML 400 CDI ujede teď cca 840 km.
Ještě vyšší jízdní výkony umožňuje nový model ML 500, jehož motor V8 nabízí od 2700 min-1 točivý moment 440 Nm a dokáže s ním zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 7,7 s . Nejvyšší rychlost vozu je 221 km/h.
Špičkový model ML 55 AMG s 255 kW osmiválcem V8 zvýrazňuje svojí pozici v modelovém programu třídy M stříbrným lakováním masky chladiče.
Kromě obou nových modelů jsou ve výběru hnacích agregátů i nadále vznětový pětiválec pro model ML 270 CDI a zážehový šestiválec V6 použitý v modelu ML 320.
Sériový okenní vak, který se v případě bočního nárazu bleskurychle rozvine na vnitřní straně bočních oken, zaručuje cestujícím ještě účinnější ochranu. Zhruba 200 cm dlouhé a 50 cm vysoké vzduchové polštáře doplňují ochranný účinek bočních vaků ve dveřích.
Bezpečnost zvyšují i nové výbojkové světlomety typu bixenon, které zatím zavedl Mercedes-Benz u kupé CL. Výbojka v tomto světlometu vytváří dvojnásobný světelný tok než obvyklá halogenová žárovka a zaručuje jak při tlumeném tak i dálkovém světle lepší světelné poměry na vozovce. Ve spojení s tímto moderním světlometem dodává Mercedes-Benz čidly řízenou dynamickou regulaci dosvitu a vysokotlaké ostřikovače čirých krytů světlometů.
Obdobně jako u všech moderních Mercedesů je také i u třídy M použito speciální světlené čidlo umístěné na čelním skle, které při setmění automaticky zapíná vnější osvětlení vozu. Tento světelný asistent patří k sériové výbavě všech modelů třídy M.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií