Mercedes Benz M s novinkami

Vyšší míra bezpečnosti, lepší dynamika a ještě větší radost z jízdy byly hlavní cíle vývoje nového Mercedesu třídy M, který se představí na podzim letošního roku.

Experti stuttgartské značky pro rok 2002 inovovali atraktivní a velice úspěšné vozy třídy M s pohonem všech kol, když zhodnotili především design, interiér, techniku i sériovou výbavu a přizpůsobili je požadavkům zákazníků. V rámci rozsáhlé modernizace bylo nově vyvinuto nebo modifikováno na 1100 komponentů.


Mercedes Benz M s novinkami

Mercedes Benz třídy M je nabízen již čtvrtým rokem a za tu dobu se prodalo přes 300 000 exemplářů. Podle výsledků nárazových zkoušek zjistil americký úřad zabývající se bezpečností v silničním provozu (Insurance Institute for Highway Safety), že vozy třídy M vykazují také mimořádnou míru bezpečnosti.

Třída M modelového roku 2002 se na první pohled odlišuje od jejího dosavadního provedení. Dynamiku a sílu zvýrazňují nově vytvořené nárazníky přední i zadní partie, vzhledovou eleganci podporují nové světlomety s moderní čirou optikou a aerodynamické kryty vnějších zpětných zrcátek s integrovanými směrovými blikači.


Nová sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 255/60 R17, které jsou součástí sériového vybavení (pěti- a šestiválcové motory) a o rozměru 275/55 R17 (osmiválce), ovlivňují dynamický vzhled vozu z bočního pohledu.


V interiéru upoutá pozornost přepracovaná středová konzole, kterou nyní ve všech modelových variantách zdobí komponenty z ušlechtilého dřeva, patřící do sériového vybavení. Sériovou samočinnou klimatizaci třídy M inženýři Mercedesu přepracovali a vybavili nejmodernější technikou. Tvarově zajímavý komplet seřizování s integrovanými ovladači pro automatický provoz, vnitřní cirkulaci vzduchu a pro další funkce ulehčují nastavování tohoto výkonného systému, který díky přídavnému ventilátoru a zvláštním výdechům umožňuje účinnou klimatizaci zadní části kabiny podle požadavků cestujících.


Vozy třídy M se s elektronicky řízeným pohonem čtyř kol osvědčily při jízdě na všech druzích povrchu. Perfektní zážitek z jízdy na zpevněných i nezpevněných cestách umožňují dva nové, výkonné motory převzaté z Mercedesu třídy S: vznětový agregát V8 (výkon 184 kW) a pětilitrový zážehový motor V8 (výkon 215 kW).


Osmiválcový „diesel“ modelu ML 400 CDI, který používá techniku přímého vstřiku common-rail, čtyřventilovou technikou, přeplňování dvěma turbodmychadly a další špičkové systémy, patří k nejvýkonnějším vznětovým motorům na světě. Mercedes s pohonem všech kol zrychluje z klidu na 100 km/h za 8,1 s, umožňuje nejvyšší rychlost 213 km/h a jeho spotřeba podle příslušné normy v kombinovaném provozu dosahuje 10,9 l/100 km. Mohutný točivý moment 560 Nm, který je k dispozici již při otáčkách 1700 min-1, dává vozu příkladnou elasticitu. Objem palivové nádrže se zvětšil na 83 litrů, takže model ML 400 CDI ujede teď cca 840 km.


Ještě vyšší jízdní výkony umožňuje nový model ML 500, jehož motor V8 nabízí od 2700 min-1 točivý moment 440 Nm a dokáže s ním zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 7,7 s . Nejvyšší rychlost vozu je 221 km/h.


Špičkový model ML 55 AMG s 255 kW osmiválcem V8 zvýrazňuje svojí pozici v modelovém programu třídy M stříbrným lakováním masky chladiče.


Kromě obou nových modelů jsou ve výběru hnacích agregátů i nadále vznětový pětiválec pro model ML 270 CDI a zážehový šestiválec V6 použitý v modelu ML 320.


Sériový okenní vak, který se v případě bočního nárazu bleskurychle rozvine na vnitřní straně bočních oken, zaručuje cestujícím ještě účinnější ochranu. Zhruba 200 cm dlouhé a 50 cm vysoké vzduchové polštáře doplňují ochranný účinek bočních vaků ve dveřích.


Bezpečnost zvyšují i nové výbojkové světlomety typu bixenon, které zatím zavedl Mercedes-Benz u kupé CL. Výbojka v tomto světlometu vytváří dvojnásobný světelný tok než obvyklá halogenová žárovka a zaručuje jak při tlumeném tak i dálkovém světle lepší světelné poměry na vozovce. Ve spojení s tímto moderním světlometem dodává Mercedes-Benz čidly řízenou dynamickou regulaci dosvitu a vysokotlaké ostřikovače čirých krytů světlometů.


Obdobně jako u všech moderních Mercedesů je také i u třídy M použito speciální světlené čidlo umístěné na čelním skle, které při setmění automaticky zapíná vnější osvětlení vozu. Tento světelný asistent patří k sériové výbavě všech modelů třídy M.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....