Mercedes-Benz GLA oslavilo světovou premiéru na současně probíhajícím Autosalonu ve Frankfurtu (velmi podrobná informace)

Progresivní design Mercedes-Benz GLA, jeho suverénní vlastnosti pro každodenní provoz a schopnost jízdy i mimo zpevněné cesty propojuje dosud oddělené automobilové světy.

Nové kompaktní SUV Mercedes-Benz GLA bude možné objednávat od konce listopadu a u prodejců se objeví v roce 2014.

První Mercedes-Benz v rychle rostoucím segmentu kompaktních SUV

– se snadno ovládá ve městě (délka x šířka x výška: 4417 x 1804 x 1494 milimetrů), srší temperamentem na okresních silnicích a horských cestách a nabídne i dynamickou a hospodárnou (cx = 0,29) jízdu po dálnicích. Kvalitní výbava s mnoha pozoruhodnými detaily a flexibilní interiér činí z GLA prémiové SUV v kompaktní třídě.

GLA disponuje na přání, jako první SUV Mercedesu, novou generací trvalého pohonu všech kol 4MATIC s plně variabilním rozdělováním točivého momentu.

Nové GLA

– završuje rozsáhlou nabídku SUV značky Mercedes-Benz, která s pěti modelovými řadami (GLA, GLK, ML, GL a G) disponuje nejširší paletou ze všech evropských prémiových výrobců, a tím může vyhovět všem individuálním přáním po mobilitě svých zákazníků. Třída GLA je zároveň čtvrtým z celkem pěti nových kompaktních modelů Mercedes-Benz. Prodejní čísla dokládají velký zájem zákazníků o kompaktní vozy s hvězdou. V prvním pololetí roku 2013 bylo na celém světě dodáno 173 362 vozidel tříd A a B a nového kupé CLA (+58,0 %). Velmi potěšitelný je vysoký podíl nově získaných zákazníků u nové třídy A. V Evropě přichází 50 procent zákazníků od jiných značek.

GLA nabízí, jako suverénní průvodce každodenním životem, flexibilní a variabilní interiér. Opěradla zadních sedadel lze nejen kompletně sklopit, ale na přání je možné seřizovat i jejich sklon. Velký zavazadlový prostor (421 až 836 litrů) má dobře využitelný tvar a je snadno přístupný díky nízkému prahu a širokému zadnímu výklopnému víku, které se může na přání otvírat automaticky.

Mimořádně tuhá struktura karoserie tvoří spolehlivý základ pro nabídku motorů s širokým rozpětím výkonu. Paleta zážehových motorů se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru bude zpočátku sahat od 115 kW v GLA 200 do 155 kW v GLA 250.

Dynamické pružné zrychlení v kombinaci s nejvyšší hospodárností charakterizuje také oba vznětové agregáty. GLA 200 CDI dosahuje ze zdvihového objemu 2,2 litru nejvyššího výkonu 100 kW a maximálního točivého momentu 300 N.m. Jeho emise CO2 jsou jen 114 g/km. GLA 220 CDI disponuje rovněž zdvihovým objemem 2,2 litru a jeho výkonové parametry jsou 125 kW a 350 N.m.

Design: sebevědomý a hodnotný

GLA ztělesňuje svými markantními rysy progresivní myšlení a okouzluje svými proporcemi terénního vozu. Jasně definované plochy ztělesňují sílu a suverenitu.

Nové GLA se pohybuje v napěťovém poli mezi pokrokovým a tradičním pojetím designu, čímž se stává vozem SUV budoucnosti.

Nízký pás prosklení interiéru, vysoko posazené těleso karoserie a velké výřezy kol propůjčují modelu GLA velkou přitažlivost. Jasně definované plochy jsou doplněny ostrými liniemi, které je precizně definují a vnášejí změnu do citlivě vymodelovaných tvarů tělesa karoserie s jemným napětím.

Prominentní, sebevědomě vzpřímená příď s centrálně umístěnou hvězdou propůjčuje modelu GLA silný, suverénní výraz. Sportovním rysem jsou podélná „vyboulení“, která člení kapotu motoru, zatímco šířku vozidla zdůrazňuje maska chladiče se dvěma lamelami. Na pozoruhodném vzhledu přídě se podílejí rovněž světlomety a světla LED pro denní svícení. Tento ikonický stylistický prvek značky Mercedes-Benz byl zdokonalen třífunkčními světlovody a propůjčuje vozidlu jeho charakteristický pohled. Přední nárazník nese před otvory pro přívod chladicího vzduchu mřížky s kosočtvercovou strukturou. Jako výbava na přání mohou být v nárazníku uloženy mlhové světlomety. Charakter SUV modelu GLA vizuálně zesilují tmavě šedou barvou odlišené ochranné prvky po celém obvodu karoserie a ochranný panel spodní části vozu vpředu. Boční ochranné obložení vychází ze spodní části předního nárazníku a chrání karoserii před odletujícími kamínky.

GLA ztělesňuje sílu a suverenitu i z profilu.

Klesající linie prochází v souladu s výše uvedenou filozofií od předních světlometů až k podběhům zadních kol. Linie spodní ozdobné lišty bočních oken stoupá od zadních dveří ke střešnímu sloupku C. Ochranné obložení následuje na bocích kontury podběhů kol a bočních prahů až do zadního nárazníku. Prohlubně v prazích, jakoby od zubů bagrové lžíce, zdůrazňují charakter SUV. Horní část karoserie je standardně zakončena střešními ozdobnými lištami. Jako výbava na přání se dodávají podélné střešní nosiše z hliníku, které mohou být lakované leskle černou barvou nebo leštěné. GLA může na přání jezdit na kolech s průměrem ráfku až 19 palců.

Mohutná ramena nad zadní nápravou jsou ještě více zdůrazněna posunutím střešních sloupků C směrem ke středu vozidla. Společně s dvoudílnými svítilnami podtrhuje tento prvek šířku zádě.

Tento dojem zesiluje zakřivené zadní okno a chromovaná lišta mezi zadními svítilnami. Díky děleným zadním svítilnám je otvor do zavazadlového prostoru dostatečně široký. Kromě toho na sebe poutá pozornost velký, aerodynamicky velmi účinný střešní spoiler, který navazuje na strukturu zadního tvarování střechy a nese třetí brzdové světlo. V oblasti obložení zadního nárazníku se nalézají další specifické znaky vozů SUV, jako například robustní vnější ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru a ochranný panel spodní části vozu, který se dodává v leskle černé barvě, matně stříbrném provedení nebo ve stříbrném odstínu Shadow.

Interiér: fascinující designérské prvky a dojem vysoké kvality

Výrazný a suverénní vzhled exteriéru nalézá důsledné pokračování v interiéru. K tomu se řadí dojem mimořádně vysoké kvality, jehož je dosaženo tvarovým řešením a výběrem i možnostmi kombinací kvalitních materiálů. Všechny povrchy ozdobných prvků jsou galvanizovány ve stříbrném odstínu Shadow a dosahují dojmu kovového povrchu, který je chladný na dotyk. Jejich provedení je přesvědčivé až do nejmenšího detailu. Značný důraz na horizontální linie, dynamický design a fascinující designérské prvky jsou dalšími znaky, které svědčí o vysoké kvalitě. To samé platí pro vysokou preciznost spár.

Přístrojová deska

– je rozdělena na horní a spodní část s různými strukturami povrchu, který je na dotyk měkký. Na matných a lesklých trojrozměrných povrchových strukturách vzniká atraktivní hra světla. Trojrozměrně působící ozdobná lišta z inovativní fólie, hliníku nebo dřeva dodává interiéru nový, moderní nádech. Hedvábně matná povrchová úprava dřevěné ozdobné lišty podtrhuje moderní charakter a je velmi příjemná na dotyk.

Do přístrojové desky je integrováno pět kruhových výdechů ventilační soustavy. Exkluzivním rysem modelu GLA jsou prstence kolem těchto kruchových výdechů v designu trysky, jejichž vzhled ve stylu SUV může na přání evokovat pojetí ochranných panelů spodní části karoserie a obložení jejích bočních stěn. Prstence mají na přání galvanizovaný povrch. Směr proudění vzduchu lze měnit křížovými vložkami, které jsou na přání galvanizovány ve stříbrném odstínu Shadow.

Velký, volně situovaný displej je orámován leskle černou plochou s plynule navazujícím rámečkem ve stříbrném odstínu Shadow. Displej díky tomu působí mimořádně kvalitně. Standardně se dodává tříramenný volant s 12 tlačítky a galvanizovaným chromovaným povrchem ramen. Na přání si mohou zákazníci zvolit sdružené přístroje uložené ve dvou tubusech. Ve dvou velkých kruhových přístrojích je umístěn vždy jeden malý kruhový přístroj.

Velký prostor pro individualizaci otvírá rozmanitý výběr materiálů pro potahy sedadel (např. kůže, tkanina, tkanina/kůže) a barevných kombinací. Zákazník si může jako výbavu na přání objednat například sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy.

Vysokou kvalitu sportovních sedadel podtrhuje otvor pod integrovanou opěrkou hlavy, který je na zadní straně předních sedadel vymezen rámečkem ve stříbrném odstínu Shadow a na přání může mít dekorační osvětlení. Kromě výbavových paketů Style, Urban, AMG a Exklusiv je nabízen stylistický paket SUV, který ještě více zdůrazňuje charakter SUV modelu GLA. Skvostem je robustní, barevně kontrastující „mokasínové“ ozdobné stehování na vnějších konturách sedadel.

Opěradla zadních sedadel lze v kombinaci s paketem pro zavazadlový prostor, dodávaným na přání, uvést do vzpřímenější polohy pro přepravu větších zavazadel. Objem zavazadlového prostoru se tak zvětší o 60 litrů a vznikne místo pro neskladné předměty, přičemž zadní sedadla současně poslouží i k přepravě cestujících.

Ovládací prvky elektrického seřizování sedadel s pamětí, dodávaného na přání, mají galvanizované ozdobné rámečky a v modelu GLA jsou, jak je pro Mercedesy typické, umístěny ve výplních dveří – v tomto segmentu se jedná o jedinečný prvek. Výplně dveří jsou rovněž velmi hodnotné. Měkké a matné povrchy důsledně vyplňují prostor od spodní hrany oken až po spodní odkládací přihrádku ve dveřích. Loketní opěrka ve dveřích má v kombinaci s výbavovými pakety kvalitní chromovanou ozdobnou lištu a na přání je opatřena dekoračním osvětlením.

Aerodynamika: hrany patří minulosti

GLA je další modelovou řadou, jejíž aerodynamické vlastnosti jsou nejlepší ve své třídě. Hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx je 0,29. Rekordně nízká je rovněž celková hodnota aerodynamického odporu vzduchu, vyjádřená součinem cx x A = 0,66 m2, která rozhodujícím způsobem ovlivňuje spotřebu paliva od cca 60 km/h.

Těchto velmi dobrých aerodynamických vlastností, jež rozhodující měrou přispívají k nízké spotřebě paliva v každodenním provozu, bylo dosaženo velkým počtem aerodynamických optimalizací. Mezi ně patří nízký „schod“ a přizpůsobená geometrie u střešního sloupku A i aerodynamicky optimálně tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek. Rovněž záď byla optimalizována z hlediska aerodynamiky. To se týká mimo jiné střešní odtokové linie a aerodynamicky tvarovaných zadních svítilen. Boční zadní spoilery zajišťují aerodynamicky optimální obtékání zádě vzduchem. Aerodynamická opatření doplňují těsnění v předním nárazníku (okolí chladiče a světlometů) a žaluzie před chladičem, které podle potřeby automaticky řídí přívod chladicího vzduchu. Velkoplošné zakrytí spodní části vozu, doplňkové kryty v centrální oblasti zadní nápravy a aerodynamicky optimalizovaný zadní tlumič výfuku s navazujícím difuzorem zlepšují vedení vzdušného proudění pod vozidlem.

U GLA byla rovněž přijata rozmanitá opatření s cílem eliminovat aerodynamický hluk. Mezi ně patří například koncepce vícenásobného těsnění dveří, dodatečné utěsnění příčné spáry mezi zadním výklopným víkem a střechou a boční utěsnění zadního výklopného víka. Mimořádně tuhé rámy oken zabraňují odtažení dveří ve vyšších rychlostech a omezují vznik vibrací. Pronikání hluku zvenku bylo navíc minimalizováno nízkým „schodem“ střešního sloupku A a vnějšími zpětnými zrcátky spojenými s karoserií „můstkem“.

Dynamické motory a převodovky

GLA dokáže jezdit se spotřebou paliva již od 4,3 l/100 km. Náskok v oblasti hospodárnosti zajišťují moderní čtyřválcové motory s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva v kombinaci se standardně dodávanou funkcí ECO Start-Stop. Nová třída GLA představuje vrchol ve svém segmentu i z hlediska dynamických jízdních výkonů.

Paleta zážehových motorů se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru bude zpočátku sahat od 115 kW v modelu GLA 200 do 155 kW v modelu GLA 250. Model GLA 250 4MATIC zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,1 sekundy, a dokládá tím své vedoucí postavení v rámci modelové řady GLA z hlediska dynamiky. Nejvyšší rychlost je 235 km/h a v kombinovaném režimu EU vyžaduje pouze 7,1 l/100 km (emise CO2: 151 g/km).

Dynamické pružné zrychlení v kombinaci s nejvyšší hospodárností charakterizuje také oba vznětové agregáty. GLA 200 CDI dosahuje nejvyššího výkonu 100 kW a maximálního točivého momentu 300 N.m ze zdvihového objemu 2,2 litru. Tento motor byl přepracován pro ještě hospodárnější provoz. Mezi úpravy patří mimo jiné optimalizace řemenového pohonu, hlava válců s pozměněnými valivými ložisky a dodatečnou povrchovou úpravou, optimalizace podtlakového čerpadla, hliníkové písty s optimalizovanou montážní vůlí a optimalizovanou sadou pístních kroužků s nízkým třením, válečková ložiska vyvažovacích hřídelů a řízení spalování se senzorem tlaku v hlavě válců.

GLA 200 CDI spotřebuje pouze 4,3 litru na 100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 114 g/km (předběžné hodnoty). Tento model je zařazen do třídy hospodárnosti A. Model GLA 220 CDI disponuje rovněž zdvihovým objemem 2,2 litru a jeho výkonové parametry jsou 125 kW a 350 N.m.

Všechny motory jsou standardně vybaveny funkcí ECO Start-Stop. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatizovanou převodovku 7G-DCT (standardní výbava modelů GLA 250, GLA 220 CDI a 4MATIC), která mimořádným způsobem spojuje komfort a sportovní vlastnosti.

Přehled modelů:

Model GLA 200 GLA 250/ GLA 250 4MATIC GLA 200 CDI/ GLA 200 CDI 4MATIC GLA 220 CDI/ GLA 220 CDI 4MATIC
Válců/uspořádání 4/řadové 4/řadové 4/řadové 4/řadové
Zdvihový objem 1595 cm3 1991 cm3 2143 cm3 2143 cm3
Výkon 115 kW 155 kW 100 kW 125 kW
při 1/min 5300 5500 3600-4000 3600-4000
Točivý moment 250 N.m 350 N.m 300 N.m 350 N.m
při 1/min 1250-4000 1200-4000 1400-4000 1600-3200

Podvozek: mimořádná radost z jízdy

Kompaktní model přináší novou a moderní interpretaci konceptu SUV. GLA není totiž tak vysoký a mohutný jako dosavadní SUV, a proto se dokonale začlení do každodenního života obyvatelů měst. Na přání dodávaný pohon všech kol 4MATIC navíc znamená v kombinaci s robustní strukturou karoserie a variabilním uspořádáním interiéru mimořádnou radost z jízdy.

Podvozek

modelu GLA má přední nápravu typu McPherson a víceprvkovou zadní nápravu s prostorově uspořádánými rameny. Jedno podélné a tři příčná ramena zachycují síly působící na každé zadní kolo. Díky tomu lze nezávisle na sobě nastavit podélnou a příčnou dynamiku. Těhlice kol a ramena nesoucí pružiny jsou vyrobeny z hliníku, aby se minimalizovala neodpružená hmotnost. Pomocný rám zadní nápravy je u verzí s pohonem všech kol 4MATIC izolován pryžovými lůžky, což prospívá jízdnímu komfortu.

Řízení s elektromechanickým posilovačem

– zprostředkovává řidiči, v porovnání s běžnými systémy, lepší zpětnou vazbu a je důležitým příspěvkem k celkové hospodárnosti, protože posilovač řízení odebírá energii pouze v případě, kdy řidič skutečně otáčí volantem. Navíc umožňuje realizovat různé asistenční funkce s podporou řízení, které jsou pod kontrolou řídicí jednotky ESP®. Mezi ně patří natočení kol opačným směrem při přetáčivém chování vozidla, úpravy řízení při brzdění na povrchu s různou přilnavostí na obou stranách, zmírnění vlivu hnací síly na řízení a kompenzace bočního větru a sklonu vozovky.

GLA nabízí velmi tuhou karoserii jako základ pro stabilní a bezpečné jízdní vlastnosti na silnici i v terénu, jakož i vysoký akustický a vibrační komfort. Dodatečné výztuhy se nalézají mimo jiné na střešních sloupcích B, věžích tlumičů vpředu, podélnících a podlaze.

Vysoké trakční rezervy: pohon všech kol 4MATIC

Mercedes-Benz GLA je možné na přání vybavit novou generací trvalého pohonu všech kol 4MATIC s plně variabilním rozdělováním točivého momentu. Tento pohon všech kol se vyznačuje vysokými trakčními rezervami a vynikající agilitou při nejvyšší úrovni jízdní bezpečnosti a hospodárnosti.

Mezi komponenty systému 4MATIC patří výstupní hřídel k zadní nápravě integrovaný do automatizované dvouspojkové převodovky 7G-DCT a zadní rozvodovka s diferenciálem, do níž je začleněna elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka. Díky tomu lze plně variabilně rozdělovat hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. V porovnání s konkurenčními systémy jsou dalšími výhodami této konstrukce nízká hmotnost a vysoká účinnost.

Snadněji lehkým terénem: terénní funkce

Vozidla se systémem 4MATIC jsou standardně vybavena asistentem pro sjíždění svahů DSR (Downhill Speed Regulation) a programem pro jízdu v terénu. DSR se aktivuje tlačítkem na středové konzoli a řidiče podporuje v náročných úsecích při jízdě ze svahu udržováním nízké, manuálně nastavitelné rychlosti jízdy, v rámci fyzikálních možností. Tohoto cíle je dosahováno řízením činnosti motoru a převodovky, jakož i cílenými brzdnými zásahy.

Volbou programu pro jízdu v terénu tlačítkem voliče jízdních programů se navíc upraví okamžiky řazení převodovky a charakteristika pedálu plynu tak, aby byly splněny požadavky na jízdu lehkým terénem, a to zejména na sypkém povrchu. V kombinaci s audiosystémem Audio 20 CD (standardní výbava) a systémem COMAND Online (výbava na přání) lze navíc přepnout do terénního režimu i displej, na němž jsou zobrazovány údaje o úhlu natočení kol, zvolený terénní jízdní program a kompas. Kromě toho je řidič informován také o bočním náklonu ve stupních, stoupání v procentech a aktivaci asistenta pro sjíždění svahů DSR.

Pomocníci: zdokonalené asistenční systémy

Řidiče GLA podporují a usnadňují mu práci četné asistenční systémy. SUV je standardně vybaveno mimo jiné rozpoznáváním únavy řidiče ATTENTION ASSIST a radarovým systémem pro prevenci nehod COLLISION PREVENTION ASSIST s adaptivním brzdovým asistentem, který nabízí ochranu před kolizemi již od 7 km/h.

V kombinaci s adaptivním tempomatem DISTRONIC PLUS (výbava na přání) vzniká asistenční systém COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, který nabízí navíc ještě jednu funkci: Při přetrvávajícím nebezpečí kolize a nereagování řidiče může systém až do rychlosti 200 km/h také automaticky brzdit, aby snížil intenzitu srážky s pomaleji jedoucími nebo zastavujícími vozidly. Až do rychlosti 30 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do rychlosti 20 km/h dokáže nárazu do překážky vpředu zcela zabránit.

GLA kromě toho nabízí na přání osvědčené asistenční systémy, jako je paket s asistentem sledování slepého úhlu a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu, nebo adaptivní asistent dálkových světlometů. Aktivní parkovací asistent (výbava na přání) umožňuje kromě toho automatické parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa.

„Vždy zapnuté“: multimediální systémy

Nejnovější generaci multimediálních systémů, která se používá v GLA, charakterizují nové funkce, širší nabídka aplikací a přepracovaná grafika barevných displejů.

Koncept aplikace Digital Drive Style společnosti Daimler byl nově ještě více rozšířen a umožňuje společně se sadou „Drive Kit Plus pro iPhone®“ bezproblémovou integraci chytrého telefonu iPhone® do vozidla. Mezi nejdůležitější funkce patří mimo jiné hlasové ovládání Siri a Glympse pro zobrazování polohy v reálném čase. S funkcí Glympse lze vybraným osobám cíleně zasílat vlastní aktuální polohu. Mezi další funkce patří: Facebook®, Twitter®, internetové rádio, osobní rádio AUPEO!™ a pokrokové navigační řešení společnosti Garmin® s dopravními informacemi získávanými v reálném čase z internetu, internetovým vyhledáváním speciálních cílů včetně náhledu ulic Street View™ a trojrozměrným zobrazováním map.

Rozšířen byl rovněž multimediální systém COMAND Online. Nejnovější generace nabízí vylepšené, fotorealistické zobrazování map, doplňkový profil Bluetooth® (např. pro přístup k internetu prostřednictvím chytrého telefonu iPhone®), prohlížení obrazových souborů i ve formátech BMP a PNG a na přání přenos zpráv o dopravě v reálném čase prostřednictvím služby LIVE TRAFFIC.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....