„Bus of The Year 2007“ si od této chvíle může říkat linkový autobus Low Entry Mercedes-Benz Citaro LE Ü, který byl počátkem roku 2006 nově uveden na trh.
Mezinárodní porota složená z odborných redakcí z oblasti autobusů z 15 evropských zemí mu po rozsáhlých zkouškách a testovacích jízdách udělila toto v Evropě nejvyšší ocenění pro autobusy. Tento autobus Citaro a další dva autobusy z programu jiných významných evropských výrobců byly porotou navíc téměř týden velice důkladně prověřovány a testovány nasazováním do běžné městské a linkové dopravy v květnu tohoto roku ve Vídni.




Citaro LE Ü porotu přesvědčilo především svou zdařilou celkovou koncepcí a přimělo ji k následujícímu hodnocení: „Jeho tvůrcům se podařilo profesionálně spojit funkčnost s krásou.“ K tomu z ekonomického hlediska patří rozumná koncepce, která zajistí vysokou hospodárnost pro provozovatele a dále i maximální pohodlí pro cestující. Vydařená koncepce pohonu s hospodárnými motory Euro 4 založenými na dieselové technologii BlueTec, s automatickou převodovkou ZF a hypoidní hnací nápravou, byla oceněna jako obzvláště orientovaná na budoucnost. Mezi další kritéria patřilo výjimečné pohodlí při jízdě, tichost chodu, nízká úroveň hluku, ukázkový design vozidla dále vysoký standard kvality a bezpečnosti se sériovým elektronickým brzdovým systémem (EBS), retardérem Voith, antiblokovacím systémem (ABS) a protiprokluzovou regulací (ASR). Zvláštní pochvaly se dostalo velmi dobrému chování vytápění a klimatizace autobusu. Za zmínku stojí rovněž to, že Citaro LE Ü není žádným solitérním výrobkem, neboť přímo pochází z vyzrálého nízkopodlažního autobusu Citaro, kterých bylo vyrobeno již téměř 15 000 vozidel. Disponuje proto velkým množstvím osvědčených totožných dílů a komponentů z autobusu Citaro – jako jsou dveře, elektrika / elektronika, ukazatele cíle jízdy, sedačky, obložení a klimatizace a dále agregáty z linkového autobusu Mercedes-Benz Integro. „Opravdová inovativnost se vývojářům autobusu Citaro LE v porovnání se standardní verzí Citaro povedla při realizaci koncepce Low Entry“, uvedla porota. A dále: „S opravdovým zapálením se členové poroty vyjadřovali o opticky příjemném vnitřním prostoru, který cestující přivítá hned při nástupu do autobusu.“
Pojem Low Entry (překl.: „nízký vstup“) to již naznačuje: Od přední části vozidla až k prostředním dveřím včetně jsou autobusy této kategorie plnohodnotnými nízkopodlažními vozidly, které pak od středových nástupních dveří (dveře 2) vystupují jako vysokopodlažní vozidla. Tento smíšený princip vede jednak k vysokému pohodlí cestujících včetně osob s omezenou pohyblivostí, jednak umožňuje jednoduchou vestavbu agregátů a jejich snadnou údržbu. Současně se autobus Low Entry díky přestavbě zadních komor podvozku vyznačuje obzvláště příjemným uspořádáním prostoru pro cestující. Všechny sedačky jsou orientovány po směru jízdy. Konstrukční provedení Low Entry je dosud velmi poptáváno především ve skandinávských zemích a v zemích Beneluxu. Nové autobusy Low Entry Mercedes-Benz Citaro LE = městská varianta a Citaro LE Ü = linková varianta poptávku v tomto segmentu jistě ještě zvýší, a to nejen tam, ale i ve střední Evropě.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií