Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou

Po čtyři roky trvajícím vývoji a investicích ve výši 1,36 miliardy euro představil Mercedes Benz dlouho očekávaný model třídy C.

Během května se u evropských zástupců a prodejních partnerů stuttgartské automobilky objeví nový Mercedes Benz třídy C, který by měl navázat na úspěchy předchozího modelu vyrobeného v počtu 1.6 miliónu kusů.


S novým „céčkem“ přichází do sériové výroby soubor technických inovací, které se doposud v tomto segmentu nevyskytly. Nikdy předtím nebyla v této třídě věnována taková pozornost aspektům bezpečnosti a komfortu jako při vývoji nového Mercedesu. Již atraktivní design moderně řešené přední části vozu se čtyřmi světlomety zdůrazňuje dynamiku a eleganci. S nově vyvinutým podvozkem, výkonnými motory a nejnovějšími technickými inovacemi prezentuje svojí sportovní angažovanost. Tuto dynamiku kombinuje s bezpečnostními prvky nejvyšší možné úrovně, vysokou kvalitou, příkladným komfortem a perfektní spolehlivostí.


Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou

Do sériové výbavy se dodává nejmodernější technika, až dosud určená pouze špičkovými modelům s trojcípou hvězdou na přídi: Z řady novinek připomeňme např. okenní airbagy, adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, automatické ovládání světel, multifunkční volant, centrální displej a vedení světla optickými vlákny. Bezpečnost dále zvyšují elektronické zabezpečení stability jízdy ESP, brzdový asistent, automatické rozpoznání použití dětské sedačky na předním sedadle, napínáky bezpečnostních pásů a omezovače síly při jejich přetížení u předních sedadel a obou vnějších sedadel vzadu, hlavové opěrky na všech sedadlech a boční airbagy v předních dveřích. Také elektronický regulátor rychlost Speedtronic a šestistupňová převodovka patří nyní do sériového vybavení.

Za příplatek lze u třídy C poprvé získat nejmodernější systémy z třídy S, mj. čidly řízenou komfortní klimatizaci Thermotronic, komunikační systém Comand, dynamický systém navigace DynAPS (zatím není určen pro export) nebo ozvučení Bose s automatickou kompenzací vhledem k jízdnímu hluku. Systém hlasového ovládání řídí autorádio a CD přehrávač.


K novinkám třídy C patří telematické funkce TeleDiagnose a MB Info. Funkci TeleDiagnose využije řidič při technické závadě, kdy po stisknutí příslušného tlačítka na autotelefonu vyšle všechny relevantní údaje o automobilu a přesnou polohu vozu do zákaznického střediska firmy MB, jehož pracovníci zorganizují opravárenskou pomoc. TeleDiagnose pracuje ve spojení s automatickým tísňovým voláním Tele-Aid (zatím není určen pro export).


Dynamiku a radost z jízdy zaručuje sedm zcela nových nebo inovovaných motorů. Jejich výkony jsou až o 20 procent vyšší než dosud a dávají také až o 43 procent vyšší točivý moment. Výkonové spektrum čtyř zážehových motorů a tří vznětových sahá od 85 kW (115 k) až po 160 kW (218 k) u vidlicového šestiválce 3.2.


Především s novým zážehovým dvoulitrovým motorem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem bude patřit nová třída C k nejdynamičtějším vozům této objemové kategorie. Čtyřválec s výkonem 120 kW (163 k) dosahuje výkonové charakteristiky velkého šestiválce. S točivým momentem 230 N.m zrychluje za 9,3 s z nuly na 100 km/h a jede rychlostí 230 km/h. V porovnání s dosavadním modelem C 200, který má o 20 procent nižší výkon, spotřebuje nový C 200 Kompressor na sto kilometrů o pouhou desetinu litru navíc, tzn. 9,5 l. Zážehové motory nové třídy C splňují již dnes přísné limity vyplývající z normy EU-4 platné až v roce 2005.

Mercedes Benz C: novinka se špičkovou technikou


Pozoruhodné jsou také jízdní výkony modelů se vznětovými motory. Nový pětiválec C 270 CDI (125 kW/170 K) dosahuje rychlosti 230 km/h (o 27 km/h rychlejší než dosavadní C 250 TD). Tyto hodnoty umožňuje variabilní průtočná část turbodmychadla a moderní vysokotlaké vstřikování Common-Rail, které snížily spotřebu na 6,9 litru. Tuto techniku využívají i čtyřválce C 200 CDI a C 220 CDI, které i přes vyšší výkon dosahují stejné spotřeby jako dosud: 6,1 resp. 6,2 l/100 km.


Radost z jízdy zvyšuje pokroková koncepce ovládání funkcí a zobrazování žádaných údajů. Řada funkcí je nyní ovládána zcela automaticky. Pomocí nového multifunkčního volantu a centrálního displeje si může řidič naprogramovat přes padesát individuálních funkcí a důležité informace vyvolat pouhým stisknutím tlačítka.


Součástí čelní části vozu je speciální modul s nárazovými elementy (crash – boxy) z ušlechtilé oceli, který je ke karosérii přišroubován a v případě havárie může být rychle a s malými náklady vyměněn. Při menších kolizích v rychlosti do 15 km/h je schopen pohltit energii nárazu do té míry, že nosná struktura karosérie zůstane nepoškozená. Podobnou konstrukci zlepšující podmínky pro opravu najdeme i v zádi vozu.


K inovacím podvozkové techniky patří nově vyvinutá tříprvková přední náprava s pružící a tlumící vzpěrou typu McPherson, moderní hřebenové řízení a velkoryse dimenzované kotoučové brzdy doplněné vylepšeným průchodem chladicího vzduchu. Prostorová zadní náprava byla konstrukčně přepracována a nově odladěna.


Nová třída C je s 4526 mm o deset milimetrů delší než její dřívější provedení. Přitom rozvor náprav se zvětšil o 25 mm na celkových 2715 mm.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...