Mercedes-Benz C 230 Kompressor Sportcoupé v testu redakce
Kdo by se netěšil usednout za volant Mercedesu-Benz s nejvýkonnějším motorem řady C o síle 145 kW se sekvenční šestistupňovou převodovkou a k tomu ještě v nejvyšším stupni výbavy.
Design tohoto zdařilého kupé na mně zapůsobil svou důstojnou elegancí zdůrazňující dynamický charakter tohoto modelu, který
Klikněte na obrázek a otevře se vám v novém okně větší! |
mě připomínal přikrčenou šelmu připravenou ke skoku na svou kořist – tento můj pocit zejména vyvolala nízká kapota s originálně řešenými světlomety a především pak boční klínovitý profil s robustní zádí. Sportovní charakter vozu potvrzují sedmnáctipalcové nízkoprofilové pneumatiky na pětipaprskovitých kolech z lehké slitiny a vzadu pak efektní sportovní koncovka výfuku..
>Pohodlný přístup do vozu i na zadní sedadla umožňují rozměrné boční dveře s plně dostačujícím velkým úhlem otevření. Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné sedadlo, jehož výborné anatomické tvarování mně i při rychlé jízdě v zatáčkách poskytovalo plnou boční oporu a vysoký pocit bezpečí.Palubní deska tak jako v ostatních Mercedesech je řešena podle všech ergonomických zásad – všechny přístroje jsou dobře čitelné a umístěné stejně jako všechny ovládače tak, aby neodváděly pozornost řidiče od provozní situace. Na tříramenném volantu je umístěno ovládání palubního počítače a audiosoustavy. Mimo již dnes běžného bohatého základního vybavení vozu vyšší třídy mně zaujalo elektricky ovládané rozměrné průhledné panoramatické střešní okno. Interiér vozu poskytuje dostatek místa i dvěma cestujícím na zadních pohodlných sedadlech. Zavazadlový prostor o objemu 310 litrů je dobře přístupný zadními rozměrnými výklopnými dveřmi.
Sportovní a přitom bezpečnou jízdu s nadprůměrnou stabilitou i při rychlém projíždění zatáček mě umožňovalo celkové konstrukční řešení podvozku, vysoce účinný brzdový systém s ABS s brzdovým asistentem, systém TCS, vypínatelný stabilizační systém ESP a vhodné odstupňování jednotlivých rychlostí automatické šestistupňové sekvenční převodovky s možností mechanického řazení. Zvláštností této převodovky je, že řazení jednotlivých převodových stupňů i vypínání spojky zajišťuje elektronický a hydraulický systém. Oproti klasické automatické převodovce jsem registroval výrazně delší časovou prodlevu při řazení. Zvláštností tohoto systému je, že při zastavení v kopci vyžaduje zabrždění nožní brzdou, aby vůz necouval.
Šestnáctiventilový benzinový čtyřválec objemu 2,3 litru s kompresorem dosahuje maximální výkon 145 kW (197 k) a nejvyšší hodnotu točivého momentu 280 Nm již při 2500 ot/min. Výkon motoru mě umožňoval plně hodnotnou sportovní jízdu s tímto kupé, i když jeho hmotnost není malá – s řidičem téměř 1600 kg. Výrobce udává maximální rychlost vozu 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 8 sekund. Motor velmi ochotně zrychluje, na třetí rychlost omezuje otáčky až při rychlosti 130 km. Na šestou rychlost při rychlosti 130 km/h ukazuje otáčkoměr pouze 3 000 ot/min., to znamená, že při maximálních otáčkách by mělo jet toto sportovní kupé rychlostí 260 km/h.
Průměrnou kombinovanou spotřebu udává výrobce 10,2 litru na 100 km. Byl jsem mile překvapen, že i při sportovní jízdě se zkouškami brždění i zrychlení, vykázal vůz během testu průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 9,7 litrů na 100 km. Pokládám tuto spotřebu na vůz takových parametrů jako nízkou.
Základní cena Mercedesu-Benz C 230 Kompressor Sportcoupé je 1 081 000 Kč včetně DPH. Tato základní cena obsahuje bohatou základní výbavu airbagy řidiče i spolujezdce, boční airbagy, brzdový systém ABS s urychlovačem brzdného účinku, elektronický systém stability jízdy ESP, palubní počítač, tempomat, alu disky a řadu položek výbavy, která je u vozů vyšší třídy v základní ceně dnes již samozřejmostí. Testovaný vůz byl navíc vybaven sekvenční šestirychlostní převodovkou (37 440 Kč), komfortní automatickou klimatizací (87 651 Kč), panoramatickou skleněnou elektricky výklopnou střechou (58 416 Kč) a další řadou položek luxusní příplatkové výbavy. Jeho cena se tak vyšplhala přes 1 600 000 Kč.
V současné době je dodací lhůta cca 3 měsíce pokud si nevyberete vozy s výbavou, které jsou na skladě a tedy k odebrání ihned.
6. listopadu 2001, Jan Hamza st.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií