Mercedes-Benz autobusy na veletrhu AUTOTEC 2006

Účast Mercedes-Benz autobusy překoná měřítka minulých ročníků. Vystaven bude i Městský autobus Citaro s pohonem na palivové články.

Na výstavišti budou k vidění celkem čtyři autobusy Mercedes-Benz. Z toho dva v expozici EvoBus Bohemia uvnitř pavilonu G2 a ve dvou se bude možné svézt v rámci kyvadlové dopravy uvnitř areálu výstaviště. Prezentaci autobusů Mercedes-Benz návštěvníci tentokrát najdou v samostatné expozici EvoBus Bohemia v pavilonu G2 určeném výhradně pro autobusy, oddělenou od expozice ostatních užitkových vozidel Mercedes-Benz v pavilonu V.

V expozici společnosti EvoBus Bohemia si bude možné prohlédnout komfortní dálkový vůz Travego nové generace a autobus patřící do nejúspěšnější řady městských autobusů Citaro – rovněž s četnými inovačními prvky – v provedení s dieselovým pohonem splňujícím limity emisní normy EURO5. Kyvadlovou dopravu budou zajišťovat dva městské autobusy Citaro.

Mercedes-Benz se rozhodl aktivně vstoupit také do doprovodného programu letošního ročníku AUTOTEC – do mezinárodní konference pod názvem Silniční doprava a životní prostředí. Nejvhodnějším příspěvkem do debaty s tématem alternativních energetických zdrojů je autobus přímo na místě, který bude k dispozici návštěvníkům veletrhu. Mercedes-Benz při této příležitosti na veletrh AUTOTEC přiveze městský autobus CITARO s pohonem na palivový článek. Představení Citara s vodíkovým pohonem je naplánováno ve spolupráci se společností Linde Gas a.s., která zajistí zásobování vodíkem přímo v areálu výstaviště. V rámci doprovodného programu k veletrhu vystoupí dále dne 6.6. na konferenci Road Transport & Environment 2006 zástupce EvoBus GmbH s prezentací na téma Vodík jako pohon pro autobusy v rámci projektu CUTE.

Palivový článek přetváří energii zcela bez škodlivých emisí. Z výfuku odchází pouze čistá vodní pára. Základní princip objevil již v roce 1839 William Robert Grove, avšak teprve nedávno byl palivový článek zralý pro malé série k otestování v reálném provozu.

V rámci projektu CUTE autobusů na palivové články podporovaným EU jezdilo od roku 2003 třicet městských autobusů Mercedes-Benz Citaro v evropských ulicích, další 3 potom v australském Perthu. Od té doby zaznamenalo těchto 33 autobusů dohromady 70.000 provozních hodin a přes jeden milion ujetých kilometrů, čímž se mnohonásobně překonaly parametry dosavadních jiných projektů s autobusy na palivový článek.

Projekt CUTE byl odstartován roku 2001 za účasti DaimlerChrysler, evropských velkoměst Amsterodamu, Barcelony, Hamburgu, Londýnu, Lucemburku, Madridu, Porta, Stockholmu, Stuttgartu a různých společností zajišťujících nutnou infrastrukturu. Dále jsou provozována tři Citara v Reykjaviku v rámci projektu ECTOS (Ecological City Transport System) a další tři jsou kromě toho v západoaustralském hlavním městě Perth. Před koncem roku 2005 byly rovněž tři Citara na palivové články dodána do čínského Pekingu, a tak jich v současné době jezdí celkem 36.

Přesně v souladu se současným trendem směřování k ekologickým pohonům budou všechny čtyři autobusy Mercedes-Benz na veletrhu odpovídat požadavkům emisní normy EURO4. Kromě dálkového Travega budou navíc všechna městská Citara vybavena různými technologiemi pohonu splňujícími dokonce i požadavky normy EURO5, která vstoupí v platnost až v roce 2009. V areálu veletrhu AUTOTEC budou k vidění s EURO5: Citaro na palivový článek, Citaro s pohonem na zemní plyn (CNG), v pavilonu G2 potom Citaro s BlueTec dieselovou technologií založenou na principu SCR (Selective Catalytic Reduction). Dvě z těchto vozidel (Citaro FuelCell a Citaro CNG) splňují podmínky certifikace EEV (= Enhanced Environment–Friendly Vehicle – EEV).

Kromě nejmodernějších ekologických pohonů nabídnou autobusy Mercedes-Benz pro veřejnost podívanou také zcela jiného charakteru. Letošní ročník veletrhu AUTOTEC 2006 se stane vhodnou kulisou pro vyhodnocení kreativní soutěže pro studenty českých středních škol, kterou vyhlásil ředitel značky Mercedes-Benz společnosti EvoBus Bohemia Daniel Spálenka. V soutěži šlo o navržení nejvhodnějšího designu pro městský autobus Citaro. Dle zadání soutěže by měl design polepů svým pojetím sdělovat, že autobusy Mercedes-Benz jsou zčásti vyráběné v České republice, že jde o vozy šetrné k životnímu prostředí i k peněžence provozovatelů a že jejich moderní design přispívá k moderní tváři současných měst. Dne 3.6.2006 bude vítěz soutěže slavnostně vyhlášen a odměněn přímo na stánku EvoBus Bohemia. Vítězný polep bude zdobit vůz Citaro vystavený v pavilonu G2.

Nedílnou součástí expozice EvoBus Bohemia bude také prezentace doprovodných služeb OMNIplus, které spočívají v zajišťování servisních služeb, SERVIS 24h, v rychlých dodávkách originálních náhradních dílů, ve zpětném odkupu, popř. prodeji ojetých autobusů, zpracování financování projektů a školení řidičů v bezpečné a hospodárné jízdě. Návštěvníci veletrhu AUTOTEC budou mít unikátní možnost prohlédnout si maketu nového, v Evropě celkově 40. servisního centra – ServiceCenter Praha. Výstavba ServiceCenter Praha byla symbolicky zahájena dne 20.4. 2006 za přítomnosti českého předsedy vlády Jiřího Paroubka, německého velvyslance Helmuta Elfekämpera a nejvyššího vedení EvoBus GmbH v areálu Karlovarská Business Park v Praze 6. Servisní centrum budované na celkové ploše 13.000 m2 by mělo být uvedeno do provozu v srpnu letošního roku a následně se do něj přestěhuje rovněž prodej autobusů Mercedes-Benz.

Seznam a technické parametry autobusů Mercedes-Benz v pavilonu G2:

Dálkový Mercedes-Benz Travego s vyvýšeným podlažím (15 RHD)

  • Osazení motorem: OM 457 LA, 315 kW/428 PS (Euro 4)
  • Délka x šířka x výška: 12 140 mm x 2 550 mm x 3 740 mm

Městský nízkopodlažní Mercedes-Benz Citaro

  • Osazení motorem: OM 906 (h)LA, 205 kW/279 PS (Euro 5)
  • Délka x šířka x výška: 11 950 mm x 2 550 mm x 3 009 mm

Seznam a technické parametry autobusů Mercedes-Benz v areálu výstaviště:

Citaro FuelCell

  • Osazení motorem: Zentral Reuland Asynchron-Elektromotor 600 Volt, 200 kW při 2100 ot./min. (EEV, Euro 5)
  • Délka x šířka x výška: 11 950 mm x 2 550 mm x 3 688 mm

Citaro CNG

  • Osazení motorem: M 447 hLAG, 240 kW/326 PS (EEV, Euro 5)
  • Délka x šířka x výška: 11 950 mm x 2 550 mm x 3 389 mm

Další informace o společnosti DaimlerChrysler na internetu: www.media.daimlerchrysler.com

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....