Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu

Mercedes-Benz přichází s novou reprezentativní luxusní limuzínou pro vládní činitele, hospodářské špičky a korunované hlavy států – S 600 Pullman Guard s integrovaným nejvyšším stupněm ochrany.

Tak oslavil toto významné 80ti-leté jubileum Mercedes-Benz.

Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu

Prvním automobilem Mercedes-Benz se zvláštní ochranou byla limuzína Pullman Typu Nürburg 460 (W08), která byla představena v roce 1928. Po ní následovaly počátkem třicátých let „velké Mercedesy“ Typ 770 (W07),.Jeden z těchto exemplářů zajišťoval ochranu i japonskému císaři Hirohitovi. Populární byly i varianty obdobného charakteru Typů 500 (W08) a 770 (W 150). V šedesátých letech převzal na přibližně třicet let roli státní limuzíny legendární Mercedes-Benz 600. Ten sloužil jako reprezentační vůz nejen vládě Spolkové republiky Německo, ale také dalším panovníkům a vládám řady zemí. Po těchto proslulých předchůdcích vozů se zvláštní ochranou následovala další provedení Pullman Mercedes-Benz S-Guard završená nově představenou verzí S 600 Pullman Guard.

Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu

Obdobně tak jak se svým velkým prostorem a luxusním vybavením proslavil železniční vůz Pullman, hýčká také nový S 600 Pullman Guard cestující velkorysým prostorem a komfortem nejvyšší úrovně. Aby tyto atributy bylo možné v plné míře realizovat, došlo ke zvětšení rozvoru jeho náprav oproti dlouhé verzi třídy S s ochranou ještě o dalších 115 cm na 4315 mm. Celková délka vozu tak dosahuje nyní majestátních 6356 mm. Mercedes-Benz Guard Pullman nenabízí pasažérům jen mimořádný komfort, ale také prostor pro diskrétní hovory a komunikační i relaxační zařízení.

Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu
Již 80 let pancéřovaných automobilů Mercedes-Benz přímo z výrobního závodu

Vývoj na základě nového modelu S 600

Za technický základ nové limuzíny Pullman slouží S 600 Guard, který je špičkovým modelem programu Guard. Pohon zadních kol obstarává dvanáctiválcový benzínový motor biturbo s objemem 5513 cm3. Jeho výkon je 380 kW/517 k a dává pozoruhodný točivý moment s maximem 830 Nm. Této charakteristice je přizpůsobený jak podvozek, tak struktura automobilu. Jednoduché napojení dílu pro prodloužení by nemohlo dlouhodobě zajistit celkovou stabilitu takto razantně prodlouženého rozvoru. Opatření provedená pro přizpůsobení novým podmínkám vytvořila také solidní předpoklady pro zabudování hmotnostně náročných prvků ochrany. Kromě toho získala nová limuzína vyvýšení střechy v oblasti zádě, aby komfort při nastupování a vystupování byl ještě vyšší. Vzadu je místo pro čtyři cestující, kteří sedí za dělící stěnou v pohodlných sedadlech uspořádaných podle tradice vozů Pullman proti sobě.

Integrovaná ochrana pro jedinečnou bezpečnost

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard zajišťuje svým náročným cestujícím největší účinnou ochranu před útoky teroristů. Tato nejvyšší ochrana odpovídá státem uznávanými institucemi vyzkoušeným a certifikovaným třídám odolnosti B6/B7. Plní však ještě další nároky, které překračují požadavky norem a jsou přezkoušené veřejnými a nezávislými institucemi. Vyztužení vozu zadrží projektily zbraní z vojenské oblasti a je účinné proti střepinám granátů a proti trhavinám. Přídavným ochranným opatřením jsou např. pneumatiky s možností nouzového provozu, samotěsnící nádrž paliva a nové hasící zařízení.

Aby ochrana byla co nejdokonalejší, vybavují specialisté na tuto specifickou techniku s dlouholetými zkušenostmi limuzínu Pullman v Sindelfingenu podle principu integrované ochrany. To znamená, že ochranné elementy pro dveře, zadní dělící stěnu, boční díly, střechu, přední příčku atd. nejsou montovány do již hotového vozu, ale jsou ve zcela samostatné výrobní fázi integrovány do hrubé karoserie. Technici do svého bezpečnostního systému zahrnují i střešní sloupky a dveřní mezery, obdobně jako třeba úchyty venkovních zpětných zrcátek. To vše je součástí rozsáhlé nejvyšší ochrany vozu provedené ve výrobní kvalitě typické pro Mercedes také na takových místech, kde by to dodatečně nebylo možné provést.

Další výhodou integrované ochrany je, že přidané prvky nejsou pouze přítěží struktury karoserie, ale že jí dokonce dále vyztužují. Navíc takto integrovaná stavba umožňuje již od počátku vytvořit všechna zesílení na struktuře karoserie, která jsou pro nárůst hmotnosti zapotřebí. Výsledkem je mimořádná životnost a stejně vysoká kvalita, jakou konvenční sériové modely stuttgartské značky charakterizují.

Také extrémní jízdní komfort a suverénní jízdní vlastnosti sériových modelů se nemění. Velkorysé dimenzování podvozkových dílů a brzd zajišťuje, že chování modelů Guard je za jízdy téměř identické se sériovými a řidiči zprostředkovávají ten nejlepší jízdní pocit se značnými dynamickými rezervami. Kromě toho je podvozek upraven tak, že komfort typický pro značku Mercedes zůstává i při vyšší hmotnosti vozu zachován.

Základem pro úspěšnou stavbu vozů tohoto charakteru tvoří dlouholetá, stálá a těsná spolupráce s uznávanými bezpečnostními úřady. Tak je možné, že po několik desetiletí výrobní a vývojová kompetence specialistů Mercedesu stále stoupá a vzhledem jejich hlubokým znalostem v technice ochrany a balistiky mohou účinně reagovat na nově se vyskytující požadavky. Díky důsledné integrované ochraně odpovídá kvalita laku a korozní ochrana standardům sériových vozů Mercedes-Benz. Stejně tak mohou limuzíny Pullman – jako všechny ostatní modely Guard – pro servisní práce využít každou opravnu Mercedes-Benz na světě, což je důležitým příspěvkem pro rozsáhlý a nekomplikovaný servis na vysoké úrovni.

Jubileum: 80 let modelů Gard se zvláštní ochranou přímo z výrobního závodu

Jako vynálezce automobilu se nejstarší automobilka na světě cítí od samého počátku zavázána průběžně automobilovou techniku dále zdokonalovat a stále přicházet s něčím progresivním. Tato vysoká náročnost platí i pro automobily se zvláštní ochranou – a tradice značky Mercedes-Benz tuto skutečnost jenom potvrzuje. Již Typ Nürburg 460 z roku 1928 začal Daimler-Benz jako první mezi výrobci automobilů na světě vybavovat speciálními ochrannými prvky, které chránily posádku vozu před následky ostřelování a útoky trhavinami. Následovalo osm desetiletí náročných zkoušek materiálů a důsledného vývoje, které v této oblasti přineslo značce Mercedes-Benz dlouhotrvající mimořádné postavení.

Po chráněném modelu Mercedes-Benz Nürburg 460 následovaly ve třicátých a čtyřicátých letech pancéřované varianty „velkých Mercedesů“ Typ 770 a dalších Typů 500 a 540 K. V září roku 1963 postavil Mercedes-Benz nový, exkluzivní reprezentační vůz pro nejvyšší nároky – legendární Typ 600. Již krátce po jeho prezentaci přišla Spolková vláda s požadavkem jeho pancéřované varianty, která by měla chránit státní návštěvy. Tím začala pro stuttgartské inženýry nová éra ve stavbě zvláštní ochrany automobilu, kde bylo zapotřebí – například vzhledem k již obvyklému použití samonosné karoserie – přijít s novými řešeními. Protože tehdy se žádná německá automobilka stavbou pancéřovaných vozů přímo ve výrobním závodě nezabývala a limuzíny Mercedes-Benz měly u řady vlád ve světě značnou prestiž, vyvinula se úzká spolupráce mezi německými úřady a automobilkou Daimler-Benz. Během ní přišla stuttgartská značka s mnohými technickými myšlenkami. Tato intenzivní spolupráce přispěla k základům dnes platných evropských norem pro různé třídy odolnosti automobilů.

Když v roce 1970 docházelo v Latinské Americe k přepadení diplomatů, vyskytl se urgentní požadavek na chráněné automobily. Jako odpověď na tuto výzvu nabídl Daimler-Benz pancéřovaný vůz Typ 280 SEL 3.5. S teroristickými aktivitami RAF v sedmdesátých letech se taková potřeba objevila znovu. Mercedes-Benz tehdy z modelů poháněných osmiválcovými motory – 350 SE, 350 SEL, 450 SE a 450 SEL vyrobil varianty se zvláštní ochranou a dodal je vybraným zákazníkům, mezi nimi státním institucím a vládám v Evropě a v zámoří. Také všechny následující generace třídy S byly od té doby k dostání se zvláštní ochranou. To platí pro limuzíny řady 126 stejně jako pro vozy řad 140, 220 a aktuální řady 221. Paralelně k tomu nabízí dnes Mercedes-Benz limuzíny se zvláštní ochranou nejen jako S-Guard, ale také jako E-Guard a G-Guard.

Mercedes-Benz nabízí vysokou ochranu a nejvyšší ochranu:

Řadou let získané know-how využívá Mercedes-Benz k tomu, aby dal světu odpověď na různé scénáře hrozeb nabídkou modelů Mercedes-Benz Guard v různých třídách ochrany podle evropské normy:

Vozy s vysokou ochranou, odpovídající evropské třídě ochrany B4, odolávají revolverové munici velkého kalibru a vzdorují především narůstající zlodějské kriminalitě a silničním násilníkům.

Vozy s nejvyšší ochranou patří do třídy ochrany B6/B7 a jsou schopny čelit teroristickým útokům. Jejich vyztužení je koncipováno proti projektilům z vojenských zbraní, které mají téměř dvojnásobnou rychlost než projektily z revolveru. Kromě toho odolávají střepinám ručních granátů a trhavinám.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....