Jak jezdí Mercedes-Benz A 160 s turbodieselem

Se značnou dávkou zvědavosti jsem přebíral na krátkodobý test nejmenší Mercedes Benz třídy A, abych si především ověřil jeho jízdní vlastnosti s ohledem na odstranění nedostatků, které se u něho projevily v roce 1997 při pověstném „losím“ testu. Zajímalo mě i to, jak se osvědčí jeho vybavení s turbodieselovým motorem (CDI).

Jak jezdí Mercedes-Benz A 160 s turbodieselem

„Áčka“ jsme začali potkávat na našich silnicích již ve čtvrtém čtvrtletí roku 1997, kdy jich bylo prodáno 62, v roce 1998 stoupl prodej těchto vozů s osobitou nekonvenční karoserií na 202. V současné době je možné si vybrat ze dvou benzinových motorů a dvou naftových a dokonce i s užitkovou karoserií, která je výhodná mimo jiné pro podnikatele i z toho důvodu, že je možné odečíst DPH.

Tvar karoserie je odvážný a já osobně jsem si na „Áčko“ musel zvyknout – až po čase se mě začal design karoserie líbit. Jinak to ale bylo, když jsem otevřel jeho dveře, když jsem ho přebíral k testu. Přestože podlaha vozu je o trochu výše, do vozu se mi dobře nastupovalo. Zvláště jsem ocenil překrývání prahů dveřmi, čímž nedochází při nastupování k ušpinění nohavic u kalhot. Sedadlo je i výškově nastavitelné, zadní sedadla lze posunovat a volit i jejich sklon, případně je lze sklápět. Jednoduše můžeme zadní sedadlo i sedadlo spolujezdce vyjmout a tak si podstatně zvětšit nákladový prostor. Ocenil jsem i odkládací schránky pod sedadlem řidiče, spolujezdce i pod zadními sedadly. Vnitřní prostor dodává všem i vyšším cestujícím, vpředu i vzadu, dostatek místa. Z vozu jsem měl velmi dobrý přehled a tak jsem při řízení již po pár ujetých kilometrech měl pocit bezpečí a jistoty, rychle jsem se s vozem sžíval. Tento malý vůz přes svůj velký vnitřní prostor je pouze necelých 360 cm dlouhý, proto je ideální pro snadné zaparkování ve městě.


Palubní deska je elegantní, i na její matově cihlově červenou barvu jsem si brzy zvykl. Přístroje jsou dobře čitelné, ovládače jsou umístěny podle ergonomických zásad. Vybavení vozu z hlediska bezpečnosti je na vysoké úrovni: mimo jiné airbagy pro řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů, dále systémem ABS a elektrickým brzdovým systémem stability jízdy vozu (ESP). Již základní výbava zahrnuje elektricky vyhřívaná a ovládaná vnější zpětná zrcátka a elektricky ovládaná přední okna.


Čtyřválcový šestnácti ventilový turbodieselový motor (CDI) o obsahu 1,7 l dosahuje nejvyšší výkon 60 k při 3 600 ot/min a nejvyšší točivý moment 160 Nm již při 1 500 ot/min. Motor má dobrou dynamiku a zrychluje poslušně i v nižších otáčkách. Je bohužel hlučnější. Maximální rychlost udává výrobce 155 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod za 17,6 sekund. Při kombinované jízdě (třetina ujetých kilometrech ve městě, třetina na silnicích a třetina na dálnici) jsem docílil při poměrně svižnější, ale hospodárné jízdě, spotřebu pouze 4,6 l nafty na 100 kilometrů.


Posilovač řízení je účinný tak jako i posilovač účinných okamžitě reagujících brzd díky především urychlovači brzdného účinku při náhlém brždění (BAS). Pětistupňová převodovka je vhodně odstupňovaná a dobře se řadí. Velmi kladně hodnotím efektivní systém jízdní stability (ESP), který vozu zaručuje maximální stabilitu na silnici, zejména v zatáčkách. Pérování je tvrdší, to vede spolu s poměrně krátkým rozvorem při jízdě po příčných nerovností na horších silnicíchk poskakování vozu.


Jak jezdí Mercedes-Benz A 160 s turbodieselem

Cena testovaného „Áčka“ je včetně DPH 630 237 Kč. Cena vozu není malá, ale když vezmeme bohatou výbavu vozu jak po stránce bezpečnosti tak i ostatní, pak spolu s malou spotřebou nafty a poměrně velkého prostoru interiéru, se nám zdá cena spíše úměrná.

Je samozřejmě, že tak jako každý model vozu, tak i „Áčko“ si najde svou oblibu u určité skupiny zákazníků, podle mého názoru je velmi vhodné na jízdu ve městě a také pro ženy.


Ten, který by požadoval vyšší výkon motoru, může zvolit typ A 170 turbodiesel, jehož motor stejného obsahu má výkon oproti A 160 o polovinu vyšší – 90 k, jeho cena je o 32 000 Kč vyšší.


Jak jezdí Mercedes-Benz A 160 s turbodieselem
Jak jezdí Mercedes-Benz A 160 s turbodieselem
Jak jezdí Mercedes-Benz A 160 s turbodieselem
Jak jezdí Mercedes-Benz A 160 s turbodieselem

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....