Hybridní autobus Mercedes-Benz dostává cenu za životní prostředí DEKRA 2008

World Mobility Forum: Mercedes-Benz získává vyznamenání za techniku pohonů ohleduplnou k životnímu prostředí

Městský autobus Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid byl při příležitosti World Mobility Forum vyznamenán cenou za životní prostředí DEKRA 2008.

Hybridní autobus Mercedes-Benz dostává cenu za životní prostředí DEKRA 2008

Clemens Klinke, předseda představenstva společnosti DEKRA Automobil GmbH, předal cenu Andreasu Renschlerovi, členu představenstva Daimler AG, zodpovědnému za Daimler Trucks & Daimler Buses, se slovy: „Cenou za životní prostředí DEKRA 2008 jsme tuto techniku pohonů pro autobusy ocenili proto, že představuje stálý a inovativní přínos k vyšší kvalitě života obyvatel našeho města“. Cena za životní prostředí DEKRA se řídí principem stálosti a oceňuje produkty, opatření nebo iniciativy, které představují dalekosáhlý a inovativní přínos ochraně životního prostředí. Andreas Renschler při předávání ceny řekl: „Hybridní autobus je součástí naší iniciativy pro čisté životní prostředí Shaping Future Transportation. S celkem 2 600 prodanými hybridními autobusy značek Orion v Americe a Fuso v Japonsku je Daimler celosvětovou jedničkou v tomto oboru. Nyní nabízí Mercedes-Benz Citaro perspektivní hybridní techniku i pro náročný evropský trh.“

Porota sestavená z vědců z oboru životního prostředí a dopravy a také z odborných novinářů podle DEKRA touto cenou nevyznamenávají pouze hybridní autobus Citaro, nýbrž také oddělení výzkumu a vývoje Daimler AG za jejich dlouholeté úsilí. „Od roku 1969 Daimler neustále vytyčuje milníky v oblasti realizace diesel-elektrických autobusů pro veřejnou dopravu a nyní vyvinula vhodné hybridní vozidlo také pro evropský trh“.

U Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid se jedná o technicky vysoce vyvinutý, sériový hybridní pohon s elektrickými motory v nábojích kol. Pohon umožňuje jezdit části trasy zcela bez škodlivých emisí, v bateriovém režimu. Vznětový motor nepracuje jako permanentní hnací agregát, nýbrž slouží jako pohon generátoru pro výrobu elektrického proudu podle potřeby. Vznětový motor proto nedisponuje mechanickým spojením s hnacími nápravami. Vyrobený proud uchovávají bezúdržbové lithium-iontové baterie, které jsou namontovány na střeše Citara. Baterie nejsou napájeny pouze dieselovým generátorem, nýbrž také energií vznikající při brždění takzvanou rekuperací. Vlastní přenos hnací síly na kola Citara Hybrid zajišťují čtyři elektrické motory v nábojích kol na střední a zadní nápravě, každý s výkonem 80 kW.

Energie získaná při brždění se používá jednak k napájení vozidla při stání a jednak pro rozjezd. Při dojezdu na zastávku, při stání a při zrychlování při rozjezdu ze zastávky je hybridní autobus schopen jet zcela na elektrický pohon a tím prakticky bez emisí, včetně výrazného snížení hluku a spotřeby paliva.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid bude v krátké době předmětem praktických zkoušek ve veřejné osobní dopravě. S tím je spojený další ctižádostivý záměr: Cílem je hybridní městský autobus, který bude pro provozovatele hospodárný. V současné době, kdy jsou vyrobené počty těchto autobusů ještě nízké, nebyla ani přes až 30%-ní úsporu paliva dosažena hranice, kdy se vůz z hlediska nákladů vyplatí. Rozhodujícím faktorem pro úspěch hybridních vozidel zde bude, vedle dalšího technického pokroku na straně výrobce, také ochota veřejnosti ocenit ekologickou přidanou hodnotu konceptu. Úspěch alternativních technik pohonu v USA a Japonsku toto díky podpoře veřejnosti potvrzuje. V Evropě tato základna podporující rozhodnutí dopravních podniků zatím chybí.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....