Městský autobus Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid byl při příležitosti World Mobility Forum vyznamenán cenou za životní prostředí DEKRA 2008.
Clemens Klinke, předseda představenstva společnosti DEKRA Automobil GmbH, předal cenu Andreasu Renschlerovi, členu představenstva Daimler AG, zodpovědnému za Daimler Trucks & Daimler Buses, se slovy: „Cenou za životní prostředí DEKRA 2008 jsme tuto techniku pohonů pro autobusy ocenili proto, že představuje stálý a inovativní přínos k vyšší kvalitě života obyvatel našeho města“. Cena za životní prostředí DEKRA se řídí principem stálosti a oceňuje produkty, opatření nebo iniciativy, které představují dalekosáhlý a inovativní přínos ochraně životního prostředí. Andreas Renschler při předávání ceny řekl: „Hybridní autobus je součástí naší iniciativy pro čisté životní prostředí Shaping Future Transportation. S celkem 2 600 prodanými hybridními autobusy značek Orion v Americe a Fuso v Japonsku je Daimler celosvětovou jedničkou v tomto oboru. Nyní nabízí Mercedes-Benz Citaro perspektivní hybridní techniku i pro náročný evropský trh.“
Porota sestavená z vědců z oboru životního prostředí a dopravy a také z odborných novinářů podle DEKRA touto cenou nevyznamenávají pouze hybridní autobus Citaro, nýbrž také oddělení výzkumu a vývoje Daimler AG za jejich dlouholeté úsilí. „Od roku 1969 Daimler neustále vytyčuje milníky v oblasti realizace diesel-elektrických autobusů pro veřejnou dopravu a nyní vyvinula vhodné hybridní vozidlo také pro evropský trh“.
U Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid se jedná o technicky vysoce vyvinutý, sériový hybridní pohon s elektrickými motory v nábojích kol. Pohon umožňuje jezdit části trasy zcela bez škodlivých emisí, v bateriovém režimu. Vznětový motor nepracuje jako permanentní hnací agregát, nýbrž slouží jako pohon generátoru pro výrobu elektrického proudu podle potřeby. Vznětový motor proto nedisponuje mechanickým spojením s hnacími nápravami. Vyrobený proud uchovávají bezúdržbové lithium-iontové baterie, které jsou namontovány na střeše Citara. Baterie nejsou napájeny pouze dieselovým generátorem, nýbrž také energií vznikající při brždění takzvanou rekuperací. Vlastní přenos hnací síly na kola Citara Hybrid zajišťují čtyři elektrické motory v nábojích kol na střední a zadní nápravě, každý s výkonem 80 kW.
Energie získaná při brždění se používá jednak k napájení vozidla při stání a jednak pro rozjezd. Při dojezdu na zastávku, při stání a při zrychlování při rozjezdu ze zastávky je hybridní autobus schopen jet zcela na elektrický pohon a tím prakticky bez emisí, včetně výrazného snížení hluku a spotřeby paliva.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid bude v krátké době předmětem praktických zkoušek ve veřejné osobní dopravě. S tím je spojený další ctižádostivý záměr: Cílem je hybridní městský autobus, který bude pro provozovatele hospodárný. V současné době, kdy jsou vyrobené počty těchto autobusů ještě nízké, nebyla ani přes až 30%-ní úsporu paliva dosažena hranice, kdy se vůz z hlediska nákladů vyplatí. Rozhodujícím faktorem pro úspěch hybridních vozidel zde bude, vedle dalšího technického pokroku na straně výrobce, také ochota veřejnosti ocenit ekologickou přidanou hodnotu konceptu. Úspěch alternativních technik pohonu v USA a Japonsku toto díky podpoře veřejnosti potvrzuje. V Evropě tato základna podporující rozhodnutí dopravních podniků zatím chybí.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů