High-tech tajemství nového znaku vozu Peugeot 308

Nový erb se lví hlavou: znak na mřížce chladiče nového vozu Peugeot 308 je výsledkem spojení nejnovějších technologií a inspirace designérů značky. Neurčuje pouze vzhled nejnovějšího modelu Peugeot, ale skrývá také radar, který předává informace procesorům asistenčních systémů řízení. V čem tkví ono tajemství? Erb Peugeot je opatřen tenkou vrstvu india, vzácného supravodivého kovu, který neruší radarové vlny, má chromovaný vzhled a poskytuje vysokou odolnost proti korozi.

Nový Peugeot 308 je prvním vozem v nabídce, který zdobí znak v podobně impozantní lví hlavy, jenž je umístěný ve speciální masce chladiče. Přítomnost tohoto znaku nové generace podtrhuje i design a vzor mřížky chladiče s velkým množstvím chromovaných prvků, které se sbíhají do jejího středu. Kombinace mřížky chladiče a znaku definuje novou tvář a zároveň potvrzuje osobitost a charakter modelu 308 a obecně vyjadřuje strategii značky směřující k postupu do vyšších kategorií produktů.

Registrační značka byla přesunuta do spodní části předního nárazníku, čímž se design mohl projevit v celé své kráse. Radar asistenčních systémů řízení se ukryl za erbem, aby nenarušoval vzhled masky chladiče.

Návrh znaku nové 308

Nový znak Peugeot se na modelu 308 objevuje ve dvou vzhledově stejných, ale technicky odlišných variantách. Jeden se nachází u úrovní výbavy Active Pack a druhý, inovativní, používají verze Allure a GT vybavené radarem.

Aby asistenční systémy řízení dokonale fungovaly, nesmí být vlny vysílané radarem nijak rušeny. Konstruktéři společnosti Peugeot proto zcela přehodnotili design erbu umístěného před radarem a zohlednili dvě omezení:

  • Tloušťka povrchu musí být konstantní;
  • Součásti nesmí obsahovat žádné kovové částice.

Výroba nového erbu je rozdělena do několika fází:

  • Nejprve se vyrobí hladký čelní panel konstantní tloušťky ze vstřikovaného polykarbonátu;
  • Poté se vyrobí zadní plocha z india. Tato vzácná slitina se používá speciálně pro verzi erbu určenou pro modely vybavené radarem, protože je to jediný materiál, který splňuje technické a vizuální požadavky. Má přirozeně chromovaný vzhled a vlastnosti, které neruší radarové vlny;
  • Laserové oškrábání: Aby lev z nového loga Peugeot vystoupil na povrch, je vrstva z india laserem oškrábána, čímž se lev skrz polykarbonát odkryje;
  • Černý lak: nanáší se na zadní stranu erbu a tvoří pozadí loga;
  • Nanášení ochranného laku na přední plochu: za účelem ochrany před vnějšími vlivy (nárazy, slunce, změny teploty…) se na přední plochu erbu nanáší ochranný lak;
  • Upevnění: Erb se přilepí na technický upevňovací díl a poté se společně přišroubují k mřížce.

Tento výrobní proces použila značka Peugeot vůbec poprvé.

Co se skrývá pod znakem?

Radar chráněný novým znakem Peugeot poskytuje přístup k nejnovější generaci asistenčních systémů řízení:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go – spojený s automatickou převodovkou EAT8 – s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly;
  • Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h – v kombinaci s manuální převodovkou – s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly;
  • Systém automatického nouzového brzdění, který ve dne i v noci rozpozná při rychlosti od 7 km/h do 140 km/h chodce a cyklisty[1] a v případě rizika kolize upozorní řidiče.

V roce 2022 bude tento radar využívat také nový paket Drive Assist 2.0, který představuje další krok směrem k poloautonomnímu řízení. U vozů s automatickou převodovkou EAT8 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Nová verze systému Drive Assist navíc přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

  • Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/hod;
  • Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost

[1] V závislosti na úrovni výbavy

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...