Dva autobusy Mercedes-Benz Citaro L pro DPMD předány

Zkušenost DPMD s autobusy Mercedes-Benz jsou vynikající: ku př. jeden dodaný roku 2003: po 200 tis. km je ve vynikajícím technickém stavu.

Dne 2.8.2006 byly v Praze předány dva autobusy Citaro L Dopravnímu podniku města Děčína, a.s.

Dva autobusy Mercedes-Benz Citaro L pro DPMD předány
Dva autobusy Mercedes-Benz Citaro L pro DPMD předány
Dva autobusy Mercedes-Benz Citaro L pro DPMD předány

Završila se tím dodávka celkem 6 autobusů Mercedes-Benz Citaro L, která vzešla z veřejné zakázky vyhlášené DPMD,a.s. v roce 2003. První dva autobusy převzal DPMD,a.s. v roce 2003, v letech 2004 a 2005 vždy po jednom a letos opět dva vozy. Ze šesti autobusů Mercedes-Benz Citaro L jsou čtyři nasazeny v Děčíně na městské linky a dva na příměstské lince Děčín – Jílové a Děčín – Těchlovice. Vozový park DPMD,a.s. v současnosti činí 91 autobusů.

Šestice třínápravových autobusů Citaro L se technickými parametry téměř neliší, zato interiér každého autobusu je originál. Rozdílné jsou jak barvy potahů sedaček, tak přidržovacích tyčí, obložení stropu a podlahy. Cestujícím je tímto způsobem zpříjemněna jejich každodenní cesta autobusem – rozdílný design interiéru autobusů jim odbourává stereotyp cestování v hromadné dopravě. Všechny varianty provedení interiéru vznikaly v přímé spolupráci zákazníka se specializovaným Design Studiem EvoBus GmbH v Mannheimu. Za pomoci moderní výpočetní a projekční techniky zde byl každý navržený segment interiéru v dané barvě bezprostředně předveden zákazníkovi integrovaný do interiéru jako celku prostřednictvím virtuální 3D animace autobusu.

Autobusy Citaro L jsou charakteristické především velikostí prostoru pro cestující. Každý z 15-metrových autobusů nabízí místo pro 43 sedících a 99 stojících pasažérů. Autobusy jsou vybaveny třemi dvoukřídlými dveřmi, pneumaticky ovládanými a otevíratelnými dovnitř. Výška nástupu u předních dveří je 32 cm a uprostřed a vzadu 34 cm. Interiér působí velmi prostorným a komfortním dojmem, výška ke stání činí 231 cm. Proti středním dveřím lze pohodlně a bezpečně odstavit kočárek popř. invalidní vozík. Nástup do vozidla pro vozíčkáře je možný středními dveřmi pomocí mechanicky výklopné rampy s maximální zatížitelností až 350 kg.

Autobusy Citaro L jsou vybaveny naležato vestavěným šestiválcovým motorem OM 457 (h)LA o výkonu 220 kW (299 koňských sil) při 2000 ot./min a s maximálním točivým momentem 1250 Nm při 1100 ot./min. Převod síly motoru na zadní nápravu zajišťuje čtyřstupňová automatická převodovka Voith D 864.3 ovládaná pomocí třítlačítkového přepínače. Pohonná jednotka vozidla disponuje vysokým výkonem při dodržení nízké spotřeby pohonných hmot. Motor Mercedes-Benz je charakteristický svými dlouhými intervaly údržby a nízkými provozními náklady. K cestujícím je motor vlídný díky nízké provozní hladině hluku.

Autobusy se vyznačují, přes svojí celkovou délku 15 m vysokou obratností a dobrou ovladatelností i na úzkých silnicích a v zatáčkách. Řiditelná třetí náprava je elektronicko-hydraulicky řízená. Úhel natočení kol přední nápravy je snímán čidlem a elektronika v závislosti na rychlosti jízdy reguluje optimálním způsobem natočení kol vlečené nápravy. Mimo jiné se tím snižuje opotřebení pneumatik, které při zatáčení jinak vzniká zvýšenou měrou. Autobusy Citaro L jsou konstruovány s maximálním důrazem na bezpečnost cestujících. Již skelet autobusu je konstruován tak, aby splňoval normu ECE R 66 týkající se přípustné deformace prostoru pro cestující při převrácení. Maximální podporu při práci dostává řidič prostřednictvím promyšleného, ergonomicky komponovaného a klimatizovaného pracoviště.

Dopravní podnik města Děčína,a.s. který provozuje Citara od roku 2003, může již tyto autobusy zasvěceně hodnotit. O zkušenostech DPMD,a.s. s vozy Citaro L se vyjádřil technický náměstek DPMD,a.s. Václav Novotný: „Maximální spokojenost, a to ze strany cestujících i řidičů. Autobusy mají výborné jízdní vlastnosti, pohodlný interiér. Naše nejstarší Citara již najezdila 200 tis. kilometrů a jsou téměř bezporuchová.“

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....