Roku 2007 vévodily vozy Peugeot 908 HDi FAP. Jen stěží hledali jezdci továrního týmu Peugeot přemožitele, a když nezvítězil Sarrazin a Lamy, nahradili je na první příčce Gene a Minassian. Naftový motor byl prostě v tomto roce k neporažení.
V silné třídě LMP 1 pak mnohé zaujal výkon Francouze Bolliona, který se strojem Pescarolo Judd dokázal šlapat na paty právě silnějším Peugeotům. I jeho snaha však na lepší, než 4 místo nestačila. Hall s Barbosou měli v Rollcentre racingu také dobré zázemí, které se po celou sezónu snažili zúročit ve výsledkové listině a jejich snaha stačila s prototypem Pescarolo Judd na 5. a 6. místo.
Z našich se v LMP 1 objevil Jan Charouz a nezbývá, než pogratulovat k osmému místu mezi nejsilnějšími prototypy světa. Po celou sezónu mu k překvapivě dobrým výsledků dopomáhal tovární stroj Lola B07/17 Judd. Příští rok nás čeká opět start českých barev, ale tentokrát již v prototypu Aston Martin. Uvidíme v jakém voze se do Le Mans Série 2008 vydá Olivier Panis, který se taktéž chystá na starty v tomto stále oblíbenějším závodním odvětví. Z novinek letos startujících se neprosadil Ital Lavaggi se svou vlastní konstrukcí Lavaggi LS1 Ford. Stroj vykazoval spoustu dětských nemocí a cíl za celou sezónu neviděl ani jednou. Potěšující skutečností je, že se objevuje stále více prototypů, které po ukončení série ISRS doslova z Evropy zmizely.
Kategorii LMP 2 kralovaly vozy MG Lola EX 264 Aer a vítězství si zajistila dvojice Erdos – Newton pro stáj RML. Největšími soupeři jim byla portugalsko-španelská posádka Amaral-Burgueno-De Castro s Lolou B05/40 Aer. Stáj Barrazi pak s vozem Zytek 07 Zytek dojela sezónu na místě třetím v LMP 2. Páté místo posádky Lienhardt-Van de Poele-Theys je na úvod v Le Mans Sérii také dobrým počinem.
Souboje vozů Sallen S7-R a Corvette C6-R okořenily souboje v kategorii LMP GT1. Velká ,,gétéčka,, patřila dvojici Ortelli-Ayari a vozu Sallen S7-R, který v ostatních okruhových sportech trochu zapadl mezi průměrné vozy. Celkem v této kategorii startovalo 7 vozů, a tak měli vítězové trochu ulehčenou situaci. Kromě zmiňovaných vozů jsme letos v kategorii GT1 mohli zahlédnou i Ferrari 550 Maranello, Aston Martin DBR9 a dvě verze vozu Corvette C5-R a C6-R. Při tisícikílometrovém závodě ve Spa se představila i posádka Gruber-Wendlinger-Lichtner–Hoyer, která jezdila také naše mistrovství na okruzích.
Nejvyšší počet startujících přinesla kategorie LMP GT2. Těchto vozů je i po Evropě mnoho a startovní náklady jsou v porovnání s prototypy značně nižší. Brit Bell s Ferrari F430 GT2 si titul s padesáti body zasloužil. Bodoval v každém ze závodů a snaha Lieba a Pompidua na Porsche 997 byla už v závěru seriálu marná. Další v pořadí skončil Bellův stájový kolega Dán Allan Simonsen. Z našich na Spykeru C8 spyder bojoval Jarek Janiš, ale více než se soupeři bojoval s nespolehlivostí vozu a body tudíž musel přenechat svým soupeřům. Nasazení vozu Corvette Z06 vyšla obdobným způsobem vniveč. Dánové z Markland Racing se v sezóně mnoho nesvezli.
Testy v nové sezóně opět proběhnou na známém autodromu v Essais, nebo-li Paul Richard.
Výsledky Le Mans Series 2007:
LMP1 – prototypy
- 1) P.Lamy (P) – Peugeot 908 HDi FAP – 40
- 2) S.Sarrazin (F) – Peugeot 908 HDi FAP – 40
- 3) J.C.Boullion (F) – Pescarolo Judd – 36,5
LMP2 – prototypy
- 1) T.Erdos (BRA) – MG Lola EX 264 Aer – 36
- 2) M.Newton (GB) – MG Lo.la EX 264 Aer – 36
- 3) M.Amaral (P) – Lola B05/40 Aer – 30
LMP GT1 – cestovní speciály
- 1) S.Ayari (F) – Sallen S7-R – 40
- 2) S.Ortelli (MON) – Sallen S7-R – 40
- 3) P.Goueslard (F) – Corvette C6-R – 37
LMP GT2 – cestovní speciály
- 1) R.Bell (GB) – Ferrari F430 – 50
- 2) M.Lieb (D) – Porsche 997 GT3 RSR – 39
- 3) X.Pompidou (F) – Porsche 997 GT3 RSR – 39
Vláďa Rožánek, foto: Francois Flamand © DDPI