Vývoj užitkových automobilů pro dnešek a zítřek
Nový Mercedes-Benz Atego o celkové hmotnosti od 18 do 26 t se dvěmi výkonovými třídami (170 kW/ 231 k a 205 kW/ 279k) byl vyvinut pro požadavky těžkého rozvážkového nebo lehkého dálkového a stavebního provozu a bude ještě v tomto roce uveden na trh. Uvedené typy provozu se vyznačují častým vystupováním a nastupováním, převažujícím sólo provozem a vysokým podílem jízd s pouze částečným vytížením. Vysokou míru aktivní bezpečnosti zajišťuje u nového nákladního vozidla Mercedes-Benz sériově řada technických opatření včetně kotoučových brzd na všech kolech a ABS. Brzdový systém Telligent je rovněž k dispozici a servisní systém Telligent monitoruje provoz vozidla a určí provedení nutných servisních prací v intervalech a rozsahu odpovídajícím skutečnému provoznímu zatížení vozidla.
Mercedes-Benz Actros je zástupcem nejtěžší třídy a už od svého představení na IAA v roce 1996 se těší velké oblibě u zákazníků. Zavedením nových náprav a převodovky do sériové výroby počátkem roku 1998 se podařilo ještě snížit jeho již tak velmi příznivou spotřebu paliva. Premiéru na IAA 1998 mají především nově vyvinuté prvky výbavy kabiny s praktickými odkládacími prostory nebo klimatizace fungující i při vypnutém motoru. Platforma pro Telematik, který bude nabízen pro vozidla Actros v blízké době, umožní provozovatelům vozových parků získat průběžně okamžité údaje o provozu každého vozidla a pomůže tak optimalizovat jejich nasazení.
Studií „Altra“ představuje Daimler-Benz na IAA 1998 nové nápady pro vývoj užitkových vozidel v segmentu od 6 do 8 t celkové hmotnosti. Důležitým prvkem této technologické studie je samonosná karoserie z hliníku. Díky ní se podařilo ušetřit 500 kg z pohotovostní hmotnosti vozidla. Konečným důsledkem je pak zvýšení užitečné hmotnosti popřípadě snížení spotřeby paliva. Automaticky se otvírající dveře, nově řešené pracoviště řidiče, ultrazvukové měření vzdálenosti vozidla od překážky při manévrování a další technické vymoženosti v tomto koncepčním vozidle ulehčují práci řidiče.
Novinkou ve výbavě Sprintera a později také Vita je navigační systém APS, který pomocí digitálních map a celosvětového satelitního systému pro určování polohy GPS pomáhá nalézt řidiči rychle správnou cestu k cíli. U dodávkového vozidla Vario se nabídka sériové výbavy rozšíří o protiblokovací systém brzd ABS a pro zvýšené nároky na výkon bude nabízen 112 kW/ 152 k silný typ.
Nové autobusy pro veřejnou městskou dopravu
V části výstavní plochy věnované autobusům je vystaveno celkem pět novinek. Od základu nově konstruovaný městský midibus Mercedes-Benz Cito je zcela novou koncepcí v kategorii linkových autobusů od 45 do 65 cestujících. Jeho výrazný, ale účelový design spolu s průběžnou nízkopodlažní konstrukcí nabízí pasažérům velkou míru pohodlí. Významnou předností je nová dieselelekrická poháněcí soustava, umožňující zcela plynulý přenos výkonu na kola bez jakýchkoliv rázů. Tato koncepce poohnu je u autobusu použita poprvé a je též vhodným základem pro pozdější využití palivových článků nebo hybridního pohonu. Cito je díky své obratnosti a délkovým variantám osm, devět a deset metrů předurčen pro nasazení v úzkých, zatáčkovitých a členitých oblastech center měst, historických čtvrtí nebo pěších zón. Představuje pro provozovatele veřejné městské dopravy vítanou možnost rozšíření vozového parku k dotvoření uceleného atraktivního dopravního systému.
Typová řada autobusů Citaro se rozšíří o meziměstskou linkovou variantu a o 15 m dlouhé provedení se třemi nápravami, které slaví premiéru také u typu Integro. Novinkou mezi dálkovými autobusy je vysokopodlažní O 350 Tourismo SHD, který vyniká především svojí kompletní sériově dodávanou výbavou.
Široká nabídka komponentů
Na IAA v Hannoveru představuje poprvé v hale 17 divize poháněcích agregátů užitkových vozidel Daimler-Benz kompletní nabídku komponentů a celých poháněcích soustav pro silniční a terénní vozidla.
Ta zahrnuje vznětové motory od 75 kW(102 k) do 420 kW (571 k), převodovky a nápravy pro dodávková vozidla, nákladní vozidla, autobusy a speciální vozidla, dále pak systémy řízení kol všech provedení pro užitková a osobní vozidla. Jednotlivé agregáty jsou vzájemně sladěny a lze z nich sestavit kompletní poháněcí systémy. Tak širokou a ucelenou nabídku nelze najít u žádného výrobce. K tomu je třeba připočíst velkou výhodu proti mnohým dodavatelům: všechny komponenty jsou důkladně vyzkoušeny a v mnoha tisících vozidel Mercedes-Benz a jiných značek se již osvědčily.
Celosvětová produkce
Téměř 60 výrobních a montážních závodů ve všech kontinentech tvoří základnu pro nabídku užitkových vozidel společnosti Daimler-Benz, přizpůsobenou specifickým požadavkům zákazníků a příslušným předpisům v jednotlivých zemích. V Hannoveru budou z této nabídky prezentovány příklady moderních koncepcí vozidel z Egypta, Brazílie, Indonésie a USA. Z americké produkce to bude truck Silverstar nové značky užitkových vozidel Sterling a Freightliner Argosy. Obě typové řady jsou právě uváděny na severoamerický trh.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií