Od srpna 1999 dodává Mercedes-Benz všechny vozy třídy C, dále CLK a SL se systémem ESP v sériové výbavě. Toto elektronické zařízení výrazně snižuje riziko nehody vzniklé při smyku vozidla nebo během vyhýbacího manévru. Zmíněnou moderní technikou je nyní vybaveno 64 modelů Mercedes-Benz, k nimž patří veškeré vozy třídy A, C, S, dále pak SL, CLK a třídy M s výjimkou modelu ML 230. Nabídka Mercedesu má mezi výrobci automobilů nejvíce modelů sériově vybavených ESP a může se tak pochlubit vůbec vysokým standardem aktivní bezpečnosti.
Mercedes-Benz se již tradičně stará o průběžné zvyšování bezpečnosti svých vozů. Do sériové výroby zavedl jako první takové průkopnické vynálezy jako deformační zóny karoserie, airbagy, napínače bezpečnostních pásů a řadu dalších bezpečnostních inovací. Příkladný bezpečnostní koncept dalekosáhle rozšiřují elektronické systémy bezpečné jízdy, které jsou schopny řadě nehod zabránit. K těm, které mají nejtěžší následky patří tzv. osamocené nehody, při nichž řidič ztrácí kontrolu nad vozidlem. Na jejich vrub přičítá statistika přes 40% usmrcených v silniční dopravě.
Úkolem moderních inteligentních systémů je v takových kritických okamžicích řidiče účinně podpořit. Situace vedoucí k nehodě zmírňují tím, že rozpoznají pozdní či nevhodné reakce řidiče a jeho chyby v řízení nebo brždění korigují. Ještě výstižněji vyjádřeno: elektronika na základě signálů čidel a simulací zjistí nebezpečné momenty ještě dříve než řidič vůbec může reagovat. Proto mohou elektronické systémy při vážné situaci rychle zasáhnout – rychleji než ten nejzkušenější řidič.
V sériové výbavě všech modelů Mercedes-Benz jsou nyní propojeny ty nejlepší a nejvýkonnější systémy bezpečné jízdy: protiblokovací systém brzd – ABS, brzdový asistent – BAS a elektronický stabilizační systém – ESP. Ty se funkčně a svými účinky doplňují a až do jisté mezní hranice chyby řidiče eliminují.
ESP: Elektronický stabilizační systém snižuje nebezpečí smyku při jízdě v zatáčce jak cílenými brzdovými impulsy na jednom nebo více kolech, tak přizpůsobením točivého momentu motoru. Vůz zachovává zvolenou stopu i na kluzké vozovce, mokru nebo sypkém povrchu.
BAS: Brzdový asistent vytváří zcela automaticky největší posilovací účinek brzd v případě, že řidič při nebezpečné situaci nedostatečně silně sešlápne brzdový pedál. Brzdná dráha vozu se tak značně zkrátí.
ABS: Tento systém zabraňuje blokování kol při brždění, takže vůz zůstává stále ovladatelný a dává možnost se překážce vyhnout.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií