Úřad pro vnitřní záležitosti Svobodného hansovního města Hamburg, kterému je podřízen také tamní sbor požární ochrany, představil prostřednictvím speciálně upraveného a 12 m dlouhého vysokopodlažního autobusu typu Mercedes-Benz Integro H již třetí speciální vozidlo na bázi autobusu značky Mercedes-Benz.
Nové doprovodné vozidlo (ELW 3) posílí společně se dvěma velkoprostorovými záchrannými vozidly (GRTW) na bázi městských autobusů, které jsou nasazeny již od roku 2003, hamburský sbor požární ochrany. Jako doprovodné vozidlo bude využíváno především k řízení velkých zásahových akcí, například u velkých požárů, rozsáhlých technických pomocí, nadregionálních zásahů a velkých akcí. Integro H je nalakován v barvě červené a disponuje zvýšením střechy, zadními dveřmi, jakož i velkoprostorovými zavazadlovými prostory s objemem celkem 6,6 m3 – aby zde bylo možné umístit potřebné telekomunikační a datové vybavení.
Pro optimální podporu a koordinaci jednotek na místě zásahu bylo vytvořeno mobilní velitelské stanoviště na bázi Integro H. Vnitřní prostor v Integru byl rozdělen na prostor řidiče, prostor jednací a radiový prostor. Každý z těchto prostorů je vybaven nejmodernější komunikační a speciální technikou. Vytápění, větrání a klimatizace se provádí odděleně pro prostor řidiče, pracovní úsek a telekomunikační techniku přes standardní klimatizaci modifikovanou pro pohotovostní provoz Integra. Pro pracovní úsek jsou ve vozidle zabudovány dodatečné vytápěcí konvektory.
V odkládacích schránkách Integra je umístěna kompletní technika a navíc požárně technická základní výbava na stabilních vysunovacích policích. V zavazadlových prostorech na straně řidiče se nachází generátor a izolační transformátor, přídavná baterie, dobíječka, pojistky, klimatizační kompresor, kompresor stlačeného vzduchu, generátor přes vedlejší pohon, centrální elektrika a akumulátory vozidla. Na straně spolujezdce jsou v zavazadlovém prostoru zásuvky s požárně technickým obsahem jako například hasicí přístroje a kufr první pomoci, jakož i výbava pro digitální relé, zpravodajská technika, zásobování elektřinou/vnější napájení, vysílačka, počítačová technika, switch, patchfield (CAN síťové napojení elektroniky přístrojové desky a komunikačních zařízení a USV (nouzové zásobování elektřinou).
Radiová technika je připravena na současný provoz všech nejmodernějších i nových radiových systémů BOS. Na střeše Integra se nacházejí antény pro analogový a digitální rozhlas, D-síť, Inmarsat, DECT telefonie, DVB-TG a DVB-Sat. Výstražné zařízení na střeše, jakož i pracovní osvětlení a osvětlení pracovní je vybaveno astabilními ukazateli. Na zádi autobusu se nachází stabilní nosič s žebříkem, pracovní platforma s pneumaticky ovládaným 12 metrovým teleskopickým stožárem pro antény a otočné orientační světlo. Kdo chce nastoupit do autobusu nebo navázat kontakt s posádkou, ohlásí se prostřednictvím telefonního duplexu.
Flexibilita a funkcionalita byly základní požadavky, které dal Hamburský požární sbor společnosti EvoBus GmbH, úseku Mercedes-Benz autobusy a jejich kompetenčním centrům pro zvláštní nástavby. Společně s firmou Baumeister & Trabandt GmbH, kompetentní pro výrobu nástrojů jako radiové a signální zařízení, vzniklo velitelské stanoviště na bázi autobusu, které bude směrodatné i pro budoucí vozidla této kategorie. Integro přitom přináší nejlepší a nejhospodárnější předpoklady pro realizaci nejrůznějších variant a délek vozidla, a to bez změny koncepce. Je vytvořen na stavebnicovém principu a zaručuje tím optimum flexibility a funkcionality, aby mohl splňovat kdykoli speciální přání zákazníků. Nejen délka 12,4 m včetně nosičů na zádi, nýbrž i výška ukazuje, že Integro není standardní autobus: Doprovodné vozidlo je opatřeno ve srovnání s jinými vozidly o 25 cm vyšší střechou, takže posádka může v každém úseku interiéru vzpřímeně stát – 2100 mm výška ke stání je zaručena v celém vnitřním prostoru.
Požární ochrana Hamburg přispívá svým rozvojem orientovaným na budoucnost rozhodnou měrou ke zlepšení kvality severoněmeckého hospodářského prostoru a životní kvality obyvatelstva. Ve sboru požární ochrany je zaměstnáno kolem 2500 pracovníků. Dobrovolný hasičský sbor je jako součást Sboru požární ochrany Hamburg zcela zapojen s 2500 hasiči do zásahů.
„K úspěchu projektu přispěla rozhodnou měrou úzká, kreativní a konstruktivní a otevřená spolupráce obou zúčastněných podniků EvoBus a Baumeister & Trabandt spolu se sborem požární ochrany jako zadavatelem od konceptuálních jednání až po předání vozidla Sboru požární ochrany Hamburg“, vysvětluje Klaus Ummo Hirt, vedoucí projektu Sboru požární ochrany Hamburg.
Autobusy Mercedes-Benz mají u hamburského sboru již tradici – velkoprostorovou sanitku (záchranný lékařský autobus) pořídil sbor požární ochrany hned po skončení války pro četné převozy do nemocnic mimo město Hamburg. Od roku 1970 jsou městské autobusy Mercedes-Benz používány jako základní vozidla. Dnes vlastní Hamburský sbor požární ochrany dvě velkoprostorová záchranná vozidla (GRTW), které lze nasadit všude tam, kdy je třeba během doby hasicích prací potřeba umístit obyvatelstvo přechodně mimo jejich domov. Také u náhle propuknuvších hromadných onemocnění slouží GRTW jako zásobovací jednotka. Od roku 2003 nasazuje Hamburg za tímto účelem jako základní vozidlo Citaro Mercedes-Benz, které představuje nejnovější progresivní generaci městského autobusu.
Další informace o společnosti DaimlerChrysler na internetu: www.media.daimlerchrysler.com
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií