Audi Q7: nové prestižní SUV s off-road schopnostmi

– již v prvním čtvrtletí 2006 na náš trh

Automobilka Audi právě uvolnila první oficiální snímky a informace týkající se jejího chystaného SUV modelu Q7, který kombinuje sportovní vlastnosti a nejnovější technologie s mimořádnou flexibilitou a komfortem luxusní limuzíny. Jízdní dynamikou na silnicích se Audi Q7 vyrovná nejlepším sportovním vozům, terénní vlastnosti jsou na úrovni off-road modelů.

Audi Q7: nové prestižní SUV s off-road schopnostmi
Audi Q7: nové prestižní SUV s off-road schopnostmi
Audi Q7: nové prestižní SUV s off-road schopnostmi


Audi Q7 vzbuzuje pozornost svým originálním designem. Pro značku Audi příznačnou dynamiku nový model Q7 avizuje výrazně vyklenutou křivkou střechy, která i díky skloněnému D-sloupku karoserie v mnohém připomíná siluetu velkých vozů kupé, a vysoko posazenou linií boků, sledovanou spodními okraji bočních oken. Výjimečné výkony vozu naznačuje i efektní V-prolis kapoty motoru, který plynule přechází v mohutnou předsazenou masku chladiče. Silný vizuální dojem dotváří efektní dvoutónové kontrastní lakování – zákazníci přitom budou moci volit z jedenácti základních laků, přičemž tři jsou určeny exkluzivně pro nový model Audi Q7.


Nové Audi Q7 má impozantní vnější i vnitřní rozměry – délku 509 cm, šířku 199 cm, výšku 174 mm. Rozvor má 300 cm. Interiér vozu vyniká nejenom prostorností, ale také variabilitou: Celkem lze vytvořit na 28 různých variant uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru.


Audi Q7 nabízí až sedm sedadel uspořádaných do třech řad za sebou, přičemž i sedadla ve druhé řadě jsou samostatně podélně nastavitelná. Sedadla druhé a třetí řady lze sklápět, takže vzadu je možné vytvořit prostor pro zavazadla a náklad o velikosti až 2035 litrů, aniž by přitom muselo jediné sedadlo z vozu ven. V pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor modelu Audi Q7 objem 775 litrů.


Zájemci o nový model Audi Q7 budou moci volit ze dvou výkonných motorů: nového benzinového osmiválce 4.2 V8 s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 257 kW/350 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 440 Nm, a šestiválcového turbodieselu „common-rail“ 3.0 TDI s piezoelektrickými vstřikovači s výkonem 171 kW/233 k a točivým momentem 500 Nm. Převodovka je šestistupňová automatická tiptronic.


Audi Q7 má stálý pohon všech kol quattro a centrální diferenciál Torsen rozděluje přenášený výkon podle aktuální trakce jednotlivých kol mezi přední a zadní nápravu. Tento koncept stálého pohonu všech kol quattro zavedla automobilka Audi již před 25 lety a dosud s ním vyjelo přes dva miliony sériových modelů Audi. Audi Q7 má (stejně jako např. dravé Audi RS 4) diferenciál Torsen poslední generace, který za normálních okolností rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což se odráží ve vyšší stabilitě jízdy a přesnějším vedením stopy v zatáčkách.


Přední i zadní kola Audi Q7 jsou zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech a odpérována vinutými pružinami spolu s dvouplášťovými tlumiči. Skloněná zadní pružina a tlumiče neomezují vnitřní prostor vozu, z čehož těží především cestující na sedadlech ve třetí řadě. Celý podvozek, ve kterém je řada dílů z lehkého hliníku, je naladěný tak, aby umožňoval sportovní a přitom stále vysoce komfortní jízdu, a to i na špatném povrchu.


Audi Q7 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 235/60 (osmiválcový model má pneumatiky 255/55), za příplatek si mohou zákazníci zvolit i devatenácti- nebo dvacetipalcová kola.


Velmi důležitým prvkem, dodávaným také na přání, je adaptivní pneumatické pérování, které spolu s elektronicky řízenými tlumiči pérování garantuje špičkové jízdní vlastnosti a nejvyšší cestovní komfort. Pneumatické pérování umožňuje měnit světlou výšku vozu – ze základní výšky 180 mm až na 240 mm, což v praxi znamená, že s modelem Q7 může řidič vjet do jakéhokoli terénu. V off-road režimu ovšem podvozek nastavuje světlou výšku 205 mm, výška 240 mm se používá jen krátkodobě v extrémních situacích. Možnost měnit světlou výšku zároveň usnadňuje nakládání těžkých zavazadel do prostoru v zadní části vozu.


Dalším technologickým highlightem modelu Audi Q7 je ovládací rozhraní MMI (bylo s úspěchem uvedeno již v modelech Audi A8 a A6), které umožňuje intuitivní ovládání celé řady palubních systémů a funkcí vozu.


Na přání si zákazníci budou moci pro své Audi Q7 objednat řadu mimořádně inovativních prvků, z nichž některé se objevují v sériové produkci vůbec poprvé. Příkladem může být např. radarové zařízení, které řidiči „hlídá“ boční prostor vozu a kompenzuje tak tzv. slepý úhel zpětných zrcátek (Audi side assist). Dalším užitečným zařízením je parkovací systém se zpětnou kamerou, usnadňující parkování.


Do okruhu stabilizačního systému ESP byla přiřazena řada dalších funkcí, jako je např. systém pro bezpečné sjíždění prudkých klesání. Speciální off-road režim zase přizpůsobuje činnost brzd a motoru měkkému podkladu. Zařízení pro stabilizaci přívěsu dokáže řízeným zásahem do činnosti brzd efektivně zklidnit přívěs, u kterého hrozí rozkývání.


Systém quattro slaví v tomto roce 25 let své existence.


Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2004 automobilka Audi prodala 779 441 vozů, přičemž 70 % z tohoto množství automobilka exportovala. Prodeje Audi v ČR už desátým rokem nepřetržitě rostou, loňský výsledek 2140 prodaných automobilů je novým prodejním rekordem na tuzemském trhu. Nejvíce vozů s pohonem všech kol prodalo v roce 2004 v ČR Audi!

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...