AMG otevírá další kapitolu svojí strategie pohonu „AMG Performance 2015“

Během léta 2010 odstartuje zcela nově vyvinutý motor AMG s objemem 5,5 litrů s výkonem 420 kW.

AMG otevírá další kapitolu svojí strategie pohonu „AMG Performance 2015“

Motor v provedení V8 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel dosahuje na nejvyšší točivý moment 900 Nm.

AMG otevírá další kapitolu svojí strategie pohonu „AMG Performance 2015“
AMG otevírá další kapitolu svojí strategie pohonu „AMG Performance 2015“

Tento nový motor je vybaven celou řadou špičkových technologických řešení jako je přímé vstřikování benzínu se směrově řízeným hořením a dvojitým přeplňováním turbodmychadlem (biturbo).

Nový osmiválec z Affalterbachu přináší nová měřítka ve spotřebě paliva a je příkladným svojí vysokou účinností. Nový model S 63 AMG, ve kterém se motor V8 Biturbo objeví ve své premiéře, spotřebuje pouhých 10,5 l na 100 km. To znamená úsporu 25 % oproti dosavadnímu vozu S 63 AMG. Na tomto výsledku má výrazný podíl také inteligentní přenos hnací síly: pozoruhodná sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT spojuje dynamiku s ekonomikou a v jízdním programu „Controlled Efficiency“ disponuje funkcí Stop-Start. Nová kombinace motoru s převodovkou představuje exkluzivitu, okouzlení, vysokou úroveň provedení (High-Performance) a ekonomii.

Jako vzpomínka na pozoruhodnou historii výkonných motorů AMG V8 slouží S 63 AMG Showcar. Opticky je tato High-Performance limuzína shodná s okázalým typem 300 SEL 6.8 AMG – oním závodním vozem, který při 24-hodinovce v belgickém Spa-Francorchamps v roce 1971 vybojoval vítězství ve třídě a druhou příčku v celkové klasifikaci, což značce AMG přineslo přes noc uznání motoristického světa.

„AMG Performance 2015“ jako pokračování úspěšné historie

Pod filozofií „AMG Performance 2015“ pokračuje Mercedes-AMG v psaní této působivé historie a s novou kombinací motoru a převodovky plní slib kontinuálního snižování spotřeby paliva a emisí nových modelů – a zároveň dalšího navýšení ústřední hodnoty značky spočívající v mimořádném provedení („Performance“).

Nový AMG 5,5 l-V8-Biturbomotor bude v modelové strategii Mercedes-AMG hrát během příštích let významnou roli. Také jedinečná sedmistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT bude u příštích vysokovýkonných vozů AMG zaručovat fascinující a zároveň ekonomicky zvýrazněný přenos hnací síly. Nová kombinace motoru s převodovkou je dalším milníkem v roce 1967 započaté úspěšné historie Mercedes-AMG. Vrcholem více než 40 let trvajícího firemního příběhu je bezesporu model SLS AMG. Tento vůz s typickými výklopnými dveřmi oslaví zítra – 27.března svoje uvedení na trh, je prvním automobilem samostatně vyvinutým u Mercedes AMG.

Přímý vstřik benzínu s řízeným spalováním a přeplňováním biturbo

Oproti atmosférickému motoru AMG 6,3 l-V8 disponujícím pracovním objemem 6208 cm3 vystačí nový AMG 5,5l-V8-Biturbomotor s pracovním objemem 5461 cm3. Jeho snížení o 747 cm3 se projevuje pozitivně na účinnosti stejně tak jako technika přímého vstřiku. Poprvé AMG využívá přednosti přímého vstřiku benzínu se směrově řízeným hořením a piezoelektrickými vstřikovači. Tato technologie umožňuje zvýšenou termodynamickou účinností lepší využití paliva a snižuje škodlivé emise ve výfuku. AMG kombinuje řízené spalování s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. K dalším technickým vrcholům patří kliková skříň z hliníkové slitiny, čtyřventilový rozvod s plynulým natáčením vačkových hřídelí, chladič typu vzduch-kapalina pro dmychadlem stlačený vzduch, řízení generátoru a sériová funkce Stop-Start.

Tento Hightech-Paket přináší vysoký zisk jak u výkonu tak u točivého momentu při zároveň bezkonkurenčních hodnotách spotřeby paliva. Nový AMG 5,5 l-V8-Biturbomotor vytváří nejvyšší výkon 400 kW (544 k) a maximální točivý moment 800 Nm. Ve spojení s AMG Performance Package se tyto veličiny zvyšují na 420 kW (571 k) a 900 Nm. Pohled na výkonovou charakteristiku říká, že žádný motor této výkonové třídy hodnot AMG-Biturbomotoru nedosahuje. Podstatný rozdíl mezi oběma výkonovými stupni je zvýšený maximální tlak turbodmychadla z 1,0 na 1,3 baru.

Kvantitativní skok: spotřeba paliva snížená o 25 procent

S předběžnou hodnotou spotřeby 10,5 litru na 100 km podle normy je nový S 63 AMG o 3,9 litru hospodárnější než jeho předchůdce s atmosféricky plněným motorem AMG 6,3 l-V8 a to při navýšení jak maxima výkonu o 14 kW (19 k) resp.34 kW (46 k), tak nejvyššího točivého momentu o 170 resp. 270 Nm. Docílená úspora paliva přesahující 25 procent představuje mezi odborníky v oblasti motorů kvantitativní skok. Samozřejmě dochází i k podstatné redukci emisí CO2: hodnota 246 gramů na ujetý kilometr je o 28,5 procent nižší než u předchozího modelu. Obě výkonové varianty vykazují stejné hodnoty jak spotřeby tak množství CO2 ve výfuku.

S těmito charakteristickými daty se nový S 63 AMG zcela jednoznačně řadí nejen mezi veškerou konkurenci, ale je také hospodárnější než řada výkonově slabších vozů v tomto segmentu.

Zároveň S 63 AMG realizuje suverénní jízdní výkony na úrovni sportovního vozu. Tato vysokovýkonná limuzína zrychluje z nuly na 100 km/h během 4,5 s, její nejvyšší rychlost 250 km/h je omezená elektronikou. AMG Performance Package zrychluje vůz na stokilometrovou rychlost za 4,4 s a zvyšuje rychlostní maximum na 300 km/h (elektronické omezení).

Tradiční rukodělná výroba motorů

Obdobně jako všechny motory AMG bude také nový osmiválec biturbo montován v motorové manufaktuře AMG otevřené roce 2002. Agregát sestaví technik s vysokou kvalifikací podle filozofie „One man, one engine“ ručně. Dodržení nejpřísnějších standardů kvality stvrzuje technik svým podpisem na charakteristické destičce AMG připevněné k agregátu.

Šéf AMG Volker Mornhinweg:“Effizienz plus Performance“

„ S novým motorem AMG V8 Biturbo a sedmistupňovou sportovní převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT se stavíme k výzvě budoucnosti a centra našeho zájmu jako je spotřeba paliva nebo emise ve výfuku sledujeme ještě intenzivněji než dosud. Náš nový vysokovýkonný agregát ukazuje, že AMG jak z hlediska účinnosti tak z hlediska provedení zaujímá vedoucí postavení“, říká Volker Mornhinweg, předseda představenstva Mercedes-AMG GmbH.

„Nový motor AMG V8 Biturbo je dalším milníkem naší působivé historie agregátů V8. Poprvé zde kombinujeme řízené spalování s přeplňováním pomocí turbodmychadla. S touto výbavou jsme „best in class“ co se týká spotřeby, výkonu a točivého momentu“, jsou slova Friedricha Eichlera, vedoucího vývoje motorů a hnacích ústrojí Mercedes-AMG.

Nejdůležitější hodnoty motoru v přehledu:x

AMG 5,5 l V8 Biturbo
Pracovní objem 5461 cm3
Vrtání x zdvih 98 x 90,5 mm
Kompresní poměr 10,0:1
Výkon 400 kW (544 k) při 5500/min420 kW (571 k) při 5500/min?
Maximální točivý moment 800 Nm při 2000-4500/min900 Nm při 2500-3750/min při 2500-3750/min
Hmotnost motoru (suchá) 204 kg
Výkonová hmotnost 0,41 kg/k0,39 kg/k?

s AMG Performance Package

Fascinující rozvinutí výkonu, charakteristický zvuk

Uvedené papírové hodnoty vzbuzují vysoká očekávání, která tento 400 kW (544 k) motor AMG 5,5 l V8 Biturbo bravurně plní. O enormní tah, je jedno v jakém rychlostním rozsahu, se stará ideální křivka průběhu točivého momentu: již při 1500 otáčkách klikového hřídele je k dispozici 670 Nm, o pouhých 500/min výš je dosaženo jeho maximum 800 Nm, které zůstává stabilní do 4500 otáček. Ještě větší suverenitu garantuje motorová varianta s AMG Performance Package s výkonem 420 kW (571 k). K dosažení točivého momentu 875 Nm stačí tomuto osmiválci 2000 otáček, v rozmezí 2500 až 3750/min je k dispozici konstantních 900 Nm.

U tohoto přeplňovaného osmiválce není fascinující pouze nabídka pozoruhodného točivého momentu, ale i rychlá reakce bez rušivé prodlevy (tzv.turbodíry), která vede k lehkosti a dynamice v této výkonové třídě dosud nepoznané. K tomu se mimořádně hodí charakteristický a okouzlující zvuk. Také tento AMG vysokovýkonný pohon plní všechny požadavky týkající se klidného chodu a pro Mercedes typického komfortu na dlouhých vzdálenostech.

Sedmistupňová MCT (Multi Clutch Technologie) sportovní převodovka s jízdním programem Controlled Efficiency a funkcí Stop-Start

Přenos hnací síly motoru přebírá u Mercedes-AMG exkluzivně použitá sportovní sedmistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT známá z modelů SL 63 AMG a E 63 AMG. Obvyklý měnič momentu u ní nahrazuje mokrá rozjezdová spojka, která pomáhá šetřit palivo. Značný podíl na příkladné spotřebě má již v sériové výbavě zahrnutá funkce Stop-Start. Tento systém je aktivní v jízdním programu převodovky Controlled Efficiency („C“) a při zastavení vozu motor vypíná. V programu „C“ se sportovní limuzína rozjíždí při zařazeném druhém převodovém stupni a vyšší stupně řadí převodovka výrazně dříve. Svým vysokým točivým momentem již při nízkých otáčkách podporuje tento vidlicový osmiválec suverénní způsob jízdy.

Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný motor je doplněn o řízení generátoru známé z modelu E 63 AMG. Ve fázi, kdy vůz se pohybuje setrvačností nebo brzdí, využívá se jeho kinetická energie pro dobíjení akumulátoru a nedochází tedy k její přeměně v neužitečné teplo. Ve všech ostatních provozních režimech se kombinací řízení palubní sítě a generátoru drží zdroj elektrické energie na nízké úrovni napětí, což odlehčuje motoru a umožňuje tak snížit spotřebu. Jedná se zhruba o 0,15 litrů na 100 kilometrů (podle podmínek normy) a až 0,2 l/100 km v městském provozu.

Dlouhá tradice silných motorů AMG V8

Výkonné osmiválcové motory patří u AMG nerozlučně k historii firmy. V roce 2005 se prvně objevil AMG 6,3 l V8 (označení M 156) vysokorychlostní motor s atmosférickým plněním, který podle modelu byl schopen výkonu až 386 kW (525 k) a točivého momentu 630 Nm. Exkluzivně je novému SLS AMG vyhrazen motor M 159, opět s objemem 6,3 litru, o výkonu 420 kW (571 k) a s maximálním točivým momentem 650 Nm. Dalším milníkem zapsaným v kronice motorů AMG je 5,5 litrový V8 přeplňovaný kompresorem z roku 2001, který disponoval výkonem až 428 kW (582 k) a točivým momentem s maximem 800 Nm. Ještě silnější byl AMG 5,5 l V8 motor s kompresorem vozu SLR McLaren z roku 2003. Tento motor s interním označením M 155 dával výkon až 478 kW (650 k) a točivý moment 820 Nm.

Jak motor AMG 5,5 l V8 přeplňovaný kompresorem, tak motor AMG 6,3 l V8 a také AMG 6,0 l-V12 Biturbomotor získaly v rámci „International Engine of the Year Awards“ ocenění v kategorii „Best Performance Engine“.

S prvním čtyřventilovým motorem AMG V8 dosáhl „The Hammer“ rychlosti 303 km/h

Jako významný hnací agregát v historii AMG figuruje také motor M 117 – první osmiválec používající čtyřventilovou techniku. Model 300 CE 5.6 AMG 1987 s tímto vidlicovým osmiválcem o objemu 5,6 litru, a výkonu 265 kW (360 k) a točivým momentem 510 Nm dokázal jet až 303 km/h. Po zvládnutí takového výkonu platilo toto kupé za nejrychlejší německý sériový automobil. Američtí příznivci značky AMG ho překřtili v hluboké úctě na „The Hammer“.

S 63 AMG Showcar je vzpomínkou na historický úspěch z roku 1971

Historický úspěch docílil také 300 SEL 6.8 AMG v roce 1971. Poháněný motorem AMG V8 s objemem 6,8 litrů o výkonu 315 kW (428 k) přejela červená závodní limuzína hned při svém prvním startu na 24-hodinovce ve Spa-Francorchamps (Belgie) cílovou čáru jako druhá, což znamenalo vítězství ve třídě.

Na tento úspěch, který firmě AMG, založené teprve v roce 1967, přinesl přes noc uznání motoristického světa, chce vzpomenout S 63 AMG Showcar. Ozdobený identickými nápisy sponzorů obdobně jako jeho historický předchůdce, budí tento výkonný vůz třídy S „made by Mercedes-AMG“ značný rozruch. Impozantní obutí s rozměry 275/35 R 20 a 325/30 R 20 na kolech přední a zadní nápravy přitahují pohledy automobilových fanoušků stejně jako na každé straně o 4,5 centimetru rozšířené blatníky. Pohon mu obstarává nový AMG 5,5 l V8 Biturbomotor propojený se sedmistupňovou sportovní převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT.

Základní data v přehledu

Mercedes-BenzS 63 AMG Mercedes-Benz S 63 AMG s AMGPerformance Package
Uspořádání válců V8 V8
Úhel postavení válců 90o 90o
Ventily ve válci 4 4
Objem válců 5461 cm3 5461 cm3
Vrtání a zdvih 98,0 x 90,5 mm 98.0 x 90,5 mm
Rozteč válců 106 mm 106 mm
Kompresní poměr 10,0 : 1 10,0 . 1
Výkon 400 kW (544 k) při 5500/min 420 kW (571 k)Při 5500/min
Litrový výkon 73 kW (100 k) 77 kW (104 k)
Nejvyšší točivý moment 800 Nm při2000-4500/min 900 Nm při1500-3750/min
Litrový točivý moment 146 Nm 165 Nm
Nejvyšší otáčky 6500/min 6500/min
Střední tlak 18,5 baru 20,8 baru
Hmotnost motoru (suchá) 204 kg 204 kg
Výkonová hmotnost 0,37 kg/k 0,36 kg/k
Spotřeba paliva(podle normy) 10,5 l/100 km 10,5 l/100 km
CO2 – emise 246 g/km 246 g/km
Zrychlení 0 – 100 km/h 4,5 s 4,4 s
Nejvyšší rychlost 250x 300x

x elektronické omezení

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....