Nový milník v podvozkové technice – vyřešení cílového konfliktu mezi bezpečnou jízdou a jízdním komfortem: vyšší míra bezpečnosti při průjezdu zatáčkou a rychlém vyhýbacím manévru, aktivní přizpůsobení odpružení a tlumení aktuální jízdní situaci, volba mezi dynamikou sportovního vozu a komfortem limuzíny zprostředkovaná ovladačem.
Odborníci pokládají tento nově vyvinutý systém značky Mercedes-Benz za významný technický milník řešící dosavadní cílový konflikt odladění podvozku pro bezpečnou jízdu, jízdní dynamiku a jízdní komfort. Active Body Control tak výrazně převyšuje dosavadní pasivní systémy využívající kombinaci klasických prvků pružina – tlumič pérování.
Active Body Control patří na špičku dalších důležitých technických inovací jako jsou protiblokovací systém brzd (ABS) , systém regulace prokluzu (ASR), 4matic (pohon všech kol) nebo systém stability (Electronic Stability Program), které měly svoji premiéru také u osobních vozů Mercedes-Benz a v minulých letech se značnou měrou podílely na zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Aktivní podvozek bleskurychle přizpůsobuje odpružení karoserie aktuální jízdní situaci prostřednictvím vysokotlakového kapalinového systému, náročné sensoriky a výkonných procesorů. Tímto způsobem snižuje Active Body Control pohyby karoserie při rozjezdu, jízdě v zatáčce a během brždění až o 68%. Zatáčky projíždí nový Mercedes-Benz CL se silně potlačeným náklonem karoserie a při rychlém vyhýbacím manévru se úroveň jeho aktivní bezpečnosti oproti automobilům s konvenční technikou podvozku dále zvýšila. Během slalomového testu je dynamické naklánění karoserie podle jízdní situace až o 50% nižší, než u předchůdce modelu CL s pasivním odpružením a tlumením. Zároveň dosahuje nové špičkové kupé Mercedes-Benz s Active Body Control přibližně obdobně vysoký komfort třídy S, sériově vybavené vzduchovým odpružením AIRmatic.
Dva programy pro různé charakteristiky podvozku: žádané odladění podvozku může řidič nového modelu CL dosáhnout příslušným voličem na středovém panelu. Zatímco program „Komfort“ dává vozu kupé jízdní komfort limuzíny, v poloze voliče „Sport“ systém přechází na odladění podvozku velmi podobné sportovnímu vozu. Oproti programu „Komfort“ se naklánění karosérie potlačuje o dalších asi 27%, což znamená její téměř dokonalou kompenzaci.
Aktivní kontrola polohy karoserie je založena na spolehlivé spolupráci elektronických, hydraulických a mechanických prvků. Polohu karoserie a její zrychlení sledují čidla, takže elektronická řídící jednotka je stále zásobována novými údaji. Náročná senzorika Active Body Control rozezná pohyby karoserie již v jejích počátcích a ty během zlomku sekundy koriguje.
Kapalinou přestavitelné písty v pružících jednotkách
Korekce pružící síly se děje prostřednictvím kapalinou přestavitelných pístů v pružících jednotkách. Tyto tzv. plunžry jsou umístěny mezi vinutými pružinami a karosérií a na základě příkazů řídící jednotky vytvářejí přídavnou sílu ovlivňující účinek pružiny podle zjištěných pohybů karoserie. Pro tento regulační proces dává elektronická jednotka k dispozici aktuální hodnoty každých 10ms.
Regulační rozsah Active Body Control je omezen na pohyby karoserie do nejvýše 5 Hz. To jsou kmity, které se běžně vyskytují při přejezdu nerovností na vozovce, při brždění nebo během jízdy v zatáčce. Pro kmity kol vyšší frekvence používá Mercedes-Benz obdobně jako dříve pasivní plynokapalinové tlumiče pérování a vinuté pružiny, které jsou však odladěny daleko více směrem k vyššímu komfortu. Na jízdní komfort mají pozitivní vliv také chybějící stabilizátory přední a zadní nápravy, které bylo možno díky aktivní regulaci podvozku vypustit.
Nový Active Body Control je spojen s 20 let trvajícími výzkumnými a vývojovými pracemi. Po vynálezu první aktivní regulační pružící jednotky v roce 1978, představil Mercedes-Benz o devět let později první výzkumný vůz vybavený touto technikou. Poté následovaly studijní vozy a prototypy jako například studie sportovního vozu C 112 z roku 1991, která měla velký ohlas. Svoje schopnosti prokázal Active Body Control také v závodním voze skupiny C a autobusu „Innovisia“ výzkumného zaměření.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií