Scania plánuje zvýšit výrobu v roce 2015 na 150 000 automobilů

Nejdůležitějším trhem i nadále zůstává Evropa. Scania zároveň plánuje ve stavebnictví zvýšit prodeje o polovinu. Automobilka to oznámila v rámci strategického zasedání ve švédském Södertälje.

To bude znamenat postupný roční nárůst výroby o 10 000 až 12 000 automobilů.

„V roce 2015 jsme schopni vyrobit 150 000 automobilů za využití vlastních stávajících výrobních struktur. S menším počtem zaměstnanců dnes vyrábíme dvakrát tolik automobilů než tomu bylo před 15 lety,“ říká Leif Östling, prezident a CEO Scania. Östling zároveň zdůrazňuje, že Scania nejvíce těží z práce založené na třech základních hodnotách: zákazník vždy na prvním místě, respekt ke každému jednotlivci a kvalita.

Stavebnictví zůstává prioritou

Švédská automobilka zároveň oznámila své plány v oblasti stavebnictví. Do roku 2010 hodlá zvýšit celosvětový prodej vozidel určených pro stavební sektor až o 50 % a dosáhnout tak hodnoty 18 000 prodaných vozidel. V roce 2007 Scania prodala 12 000 vozidel určených pro stavebnictví.

V oblasti stavebnictví se Scania i nadále bude zaměřovat zejména na rozvíjející se trhy. Právě tyto země skrývají největší potenciál zejména z důvodu neustálého rozšiřování své infrastruktury. Mezi stěžejní produkty pro stavební sektor patří sklopky či domíchávače.

Klíčovým trhem stále Evropa

Celosvětový trh s nákladními automobily i nadále vykazuje pozitivní výsledky. Navíc se dá i v budoucnu očekávat další výrazný růst a rozvoj celého sektoru. Makroekonomické údaje předpokládají 2 % roční růst v zemích s rozvinutou ekonomikou a v rozvíjejících se zemích Evropy, Asie, severní Afriky a jižní Afriky až 6 % roční růst.

Scania předpokládá, že v roce 2015 by se v Evropě mohlo prodat až 95 000 nákladních automobilů a autobusů s logem Scania ve znaku, přičemž celkový celoevropský trh může dosáhnout hodnoty 575 000 automobilů. Největší nárůst prodeje se dá očekávat ve střední a východní Evropě včetně Ruska, kde stále velmi výrazně pokračuje zejména rozvoj infrastruktury.

V Latinské Americe plánuje Scania v roce 2015 prodat 16 000 vozů, přičemž největší potenciál zde skrývá zemědělství a těžební průmysl. Asii a v zemích Pacifiku by se roční prodej mohl pohybovat kolem 15 000 automobilů a v zemích Středního Východu, Indie a Afriky by prodeje mohly dosáhnout 25 000 nákladních automobilů.

Lepší servis a širší produktová řada

Pokud se Scanii podaří realizovat své plány, bude v roce 2015 jezdit po celém světě milion automobilů této severské značky. To by představovalo dvojnásobný počet než je tomu v současné době.

Nárůst počtu automobilů bude znamenat také zásadní změnu pro celosvětovou sít servisních míst, které budou čelit značně vyšší poptávce po servisních službách. Scania proto plánuje ročně investovat 1 miliardu švédských korun do zlepšení a rozšíření servisních služeb tak, aby se všem zákazníkům dostalo požadovaného a kvalitního servisu v síti Scania.

Spolu s plánem na zvýšení prodeje hodlá Scania také rozšířit svoji produktovou řadu. „Abychom dosáhli hodnoty 150 000 prodaných automobilů v roce 2015, musíme také našim zákazníkům nabídnout širší řadu modelů a dát jim tak větší příležitost, aby si vybrali přesně ten automobil, který potřebují,“ říká Hasse Johansson, ředitel oddělení pro výzkum a vývoj.

Scania i nadále pokračuje ve vývoji a rozšíření konceptu „ReadyBuilt“, který je založen na úzké spolupráci s vybranými dodavateli. Tato vzájemná spolupráce tak umožní dodání kompletních automobilů, například včetně nástaveb, ve výrazně kratší době než tomu bývá obvykle.

Švédská automobilka se hodlá i nadále aktivně prosazovat ve snižování dopadů na životní prostředí. Tomu by mělo nejvíce pomoci využívání obnovitelných zdrojů a hybridních technologií.

O společnosti Scania Czech Republic

Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. V roce 2008 oslaví čtrnácté výročí působení na českém trhu, kde dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ 539 zaměstnanců. www.scania.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...