Design, technika a vybavení sportovního kupé odpovídá požadavkům mladých lidí, kteří touží po automobilu plném zážitků, který ale zároveň plní pro Mercedes typické standardy týkající se bezpečnosti, komfortu, vztahu k životnímu prostředí a funkčnosti. Při porovnání s dosavadním sportovním kupé, přišli u novinky inženýři Mercedesu se 1100 díly, které jsou buďto zcela nově vyvinuty nebo inovovány. K technickým vrcholům modelu CLC patří kromě jiného nové přímé řízení pro agilnější zvládání zatáček, moderní systémy infotainmentu s barevným displejem, evropskou navigací na DVD nebo na pevném disku a mediální rozhraní pro připojení přístrojů s palubní elektronikou, ale také silnější čtyřválcový motor s výkonem zvýšeným o 15 kW/20 k na 135 kW/184 k. Spotřeba paliva se oproti předchozímu modelu snížila až o 10,8 %.
Kompaktní rozměry karosérie a proporce kladou důraz na sportovní vzhled nového CLC. Jeho přední a zadní partie navrhli designéři Mercedesu ve zcela nové podobě. Výraznou maskou chladiče s velkou trojcípou hvězdou v jejím středu a novými projekčními světlomety odpovídá sportovní kupé filozofii aktuálního designu značky. Za stylistické předlohy zde posloužily Třída S, luxusní kupé CL a Třída C. Pod nově tvarovaným zadním víkem se skrývá variabilní zavazadlový prostor s objemem až 1100 litrů. Nová zadní sdružená svítilna, dlouhá řada světelných diod třetího brzdového světla a nárazník záďi rozdělují a zvýrazňují její šířku.
Interiér nového Mercedesu CLC se prezentuje jako moderně střižený oblek na míru – přesně sedí a je komfortní. Sportovní sedadla se zlepšeným bočním vedením, třípaprskový multifunkční volant, automatická klimatizace a ozdobné díly z kartáčovaného hliníku jsou součástí sériové výbavy. Pro individuální barevné uspořádání interiéru jsou k výběru černé a šedé potahy sedadel nebo obzvlášť vkusná kombinace černé s červenou.
Sportovní paket: s novým přímým řízením a s osmnáctipalcovými koly
Pro zákazníky se sportovními ambicemi sestavil Mercedes-Benz speciální sportovní paket. Jeho součástí jsou exkluzivní technické inovace a mimořádná výbava jako například osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, široké pneumatiky, světlomety doplněné černým vnitřním rámečkem, sportovní podvozek se sníženou karoserií, kožený sportovní volant a hliníkové ozdobné díly v matném provedení. Další zvláštností, kterou kupé CLC přebírá ze závodních vozů, je kombinovaný přístroj s červenými ukazateli pro rychloměr a otáčkoměr. Po zapnutí zapalování „přeletí“ ukazatel celý rozsah stupnice a při návratu zpět se zastaví na výchozí pozici.
Do sériového vybavení sportovního paketu patří nové přímé řízení, které nejen zvyšuje požitek z jízdy, ale zároveň vytváří důležité bezpečnostní plus. Tento nově vyvinutý prvek vychází z parametrického řízení s posilovacím účinkem závislým na rychlosti vozu, kterému je přiřazena řídící tyč s variabilním, na úhlu natočení kol závislým převodovým poměrem. Řidiči nyní stačí při projíždění zatáček pouze lehké vychýlení volantu; sportovní kupé tedy reaguje na podněty z volantu ještě spontánněji, což patří ke sportovnímu ovládání vozu. Přímé řízení tak umožňuje v kritických situacích – jako je například náhlý vyhýbací manévr – přispět ke zlepšení bezpečné jízdy, jak potvrzují praktické testy prováděné inženýry Mercedesu.
Motory: snížení spotřeby paliva až o 10,8 %
Pro nové kupé CLC nabízí Mercedes-Benz čtyři čtyřválcové a dva šestiválcové motory ve výkonovém spektru od 90 kW/122 k do 200 kW/272 k. Agregát modelu CLC 200 KOMPRESSOR s výkonem 135kW/184k má nyní k dispozici 15kW/20k navíc a v normovaném jízdním cyklu spotřebuje pouhých 7,8 až 8,2 litrů na 100 km. To je až o 0,7 litrů méně než dosud. S turbodmychadlem přeplňovanými naftovými motory patří kupé CLC do kategorie pětilitrových vozů: CLC 200 CDI se v jízdním cyklu spokojí s 5,8 až 6,1 litry na 100 km a se spotřebou je na tom až o 10,8 % lépe než jeho předchůdce. S plnou nádrží (62 litrů) je možné s modely CDI zvládnout vzdálenosti přesahující 1000 kilometrů.
Do sériové výbavy všech motorových variant patří šestistupňová manuální převodovka. Na přání dodává Mercedes-Benz pro čtyřválcové agregáty také pětistupňový řadící automat a pro modely V6 sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-TRONIC. V kombinaci se sportovním paketem může řidič automatickou převodovku ovládat pomocí páček na volantu a jednotlivé převodové stupně volit ručně, což je výhodné pro optimální využití výkonového potenciálu motorů v souvislosti s jízdní situací.
Infotainment: nejnovější technika pro navigaci a hudební požitek na kolech
Inženýři Mercedesu vyvinuli pro kupé CLC novou generaci přístrojů, která od září 2008 přinese do sportovního kupé špičkovou techniku luxusní třídy. Na výběr jsou připraveny tři přístroje, které se kromě jiného vyznačují barevným displejem dvojitým tunerem, regulací hlasitosti v závislosti na rychlosti a rozhraním Bluetooth pro mobilní telefony. Poprvé se do infotainment – systému dají připojit také „iPod“, USB-Stick nebo další externí audiuopřístroje. Nové univerzální mediální rozhraní (na přání) propojuje tyto přístroje s palubní elektronikou a ovládacím systémem sportovního kupé. Tak se hudební tituly „iPodu“ objeví v kombinovaném přístroji a na barevném displeji umístěném na střední konzoli, takže se nechají pohodlně vyvolat tlačítkem multifunkčního volantu.
Nové přístroje Audio 50 APS a COMAND APS mají k dispozici evropský navigační systém na DVD nebo na pevném disku. Ve spojení s integrovaným měničem na šest DVD patří k sériové výbavě také hlasové ovládání LINGUATRONIC, které Mercedes-Benz vylepšil ještě o techniku zadávání celých slov. Tak je možno komfortně ovládat, telefon, audio a systém navigace.
Nové kupé CLC je následníkem úspěšného modelu Mercedesu, pro který se od roku 2001 rozhodlo kolem 320 000 automobilistů. Protože asi 70 % z nich jsou novými zákazníky stuttgartské značky, patří sportovní kupé k úspěšným modelům, které se významně podílejí na produktové ofenzivě Mercedesu. Navíc se prostřednictvím atraktivního dvoudveřového kupé podařilo trvale nadchnout zákazníky pro značku s třícípou hvězdou ve znaku. Přes 40 % z těch, kteří si koupili sportovní kupé, se poté rozhodlo pro větší model Mercedesu a dnes jezdí buďto ve Třídě E, v CLK nebo v SLK.
Se svým náročným designem, vysokou úrovní výbavy a dále zdokonalenou technikou má nový Mercedes-Benz CLC ještě vyšší potenciál pro získávání nových zákazníků než měl předchozí model.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas