(2) Příznivci veteránů se setkají 14. až 16. března 2008

Další informace navazující na páteční článek o již osmém veletrhu Retro Classics 2008. Ten proběhne poprvé na novém výstavišti ve Stuttgartu nedaleko letiště.V článcích v lednu přineseme další podrobnosti.

Fotografie z veletrhu Retro Classics 2007:

(2) Příznivci veteránů se setkají 14. až 16. března 2008
(2) Příznivci veteránů se setkají 14. až 16. března 2008
(2) Příznivci veteránů se setkají 14. až 16. března 2008

Veletrh Retro Classics se po pouhých sedmi ročnících vyšplhal v Německu – a možná dokonce v celé Evropě – mezi obdobnými akcemi na druhé místo. Nečekaně velký úspěch dosavadních ročníků souvisí, srovnáme-li je s obdobně zaměřenými akcemi, s vysokou kvalitou tohoto veletrhu.

(2) Příznivci veteránů se setkají 14. až 16. března 2008

Podařilo se vyvinout výrazný a originální profil, který funguje jako jakási ochranná známka veletrhu Retro Classics. A organizátoři ujišťují, že i akce v následujícím roce opět bude vynikajícím veletrhem zahrnujícím vše, co se týká tématu veteránů. Na Retro Classics si zaručeně přijdou na své nejen příznivci starých luxusních automobilů a milovníci nostalgické automobilové elegance, ale i třeba jen ti, kdo se rádi kochají předchůdci dnešních automobilů a motorek. Bádensko-Württembersko je právem považováno za kolébku automobilů. Geniální vynálezci, puntičkáři a schopní ekonomové, jako byl Gottlieb Daimler, Carl Benz, Wilhelm Maybach, Ferdinand Porsche, Robert Bosch nebo Gottlob Auwärter, nejen způsobili skutečnou mobilní revoluci, ale se svými vynálezy napsali i kus technické historie. V zemi, kde se zrodil automobilový průmysl, tak půjde nejen o výstavu historických vozů, náhradních dílů a příslušenství, ale také o kulturní aspekty, které ke zrodu automobilu i motorizované dvoukolky vedly.

V nadcházejícím roce proběhne ve dnech 14. až 16. března už osmý ročník veletrhu Retro Classics – tentokrát na novém stuttgartském výstavišti. Již 13. března bude poprvé otevřeno pro odborníky a tisk. Veletrh veteránů může počítat s rostoucím návštěvnickým zájmem, zvyšujícím se počtem vystavovatelů i stále silnějším mediálním ohlasem. Když byl 30. října 2000 nápad uspořádat takovou akci poprvé představen veřejnosti, takový úspěch nikdo neočekával. Ulrich Herrmann, který je otcem tohoto nápadu a iniciátorem celé akce, chtěl ve Stuttgartu uspořádat setkání fanoušků automobilových veteránů, příznivců klasických tvarů karosérií i ty, koho pohled na předky dnešních vozů a motorek prostě jen těší. Zkrátka a dobře: uspořádat veletrh historických vozidel, který by měl styl a atmosféru – veletrh Retro Classics byl na světě. Brány výstavních hal se pro všechny tyto nadšence poprvé otevřely koncem března 2001. Za podpory společnosti Messe Stuttgart jakožto pořadatele se Ulrichu Herrmannovi podařilo za necelých pět měsíců uvést v život akci, která dokázala získat nadregionální uznání a veteránskou scénu si bez ní už lze představit jen těžko.

Důvod, aby veletrh veteránů byl uspořádán právě ve Stuttgartu, byl zřejmý. V kolébce automobilů, ve vlasti G. Daimlera, E. Heinkela, R. Bosche a F. Porsche, se do té doby nic srovnatelného nekonalo. Po pečlivé analýze trhu a jednotlivých lokalit, do které byli zapojeni přední znalci této branže, byl vyvinut koncept, který má naprosto originální rysy: oldtimery a youngtimery, classic cars, příslušenství k oldtimerům, rallye, klasické motorky, retro hračky a spousta dalšího. „V Německu v současné době existuje kolem 1.500 veteránských klubů,“ říká Axel Recht, tiskový mluvčí společnosti Messe Stuttgart, který je kontaktní osobou pro veletrh Retro Classics, „jen v samotném Bádensku-Württembersku je takových spolků přes 500, tedy dostatečný potenciál pro perspektivní veletrh.“ Veletrh Retro Classics tak nejen zaplnil stávající mezeru na trhu, ale zároveň vytvořil kontaktní platformu pro obchodníky a sběratele i pro ty, kdo se jimi teprve chtějí stát. A to ještě není všechno. Důležitou součástí veletrhu Retro Classics byl a je také nákup a prodej – hlavně mezi soukromníky, ale i na vlastních aukcích. „Chtěli jsme se stát kvalitním a přitom široce přístupným veletrhem,“ popisuje Axel Recht někdejší cíl, „přitom i nadále uvítáme fanoušky Maybachu a Horchu stejně rádi jako majitele vozů Isetta či Topolino i příznivce motorek Horex či skútrů Heinkel. Jde nám o zachování veteránů jako kulturní hodnoty – jejich počet totiž, jak známo, již nevzrůstá.“ Kromě toho chce veletrh poodhalovat vývoj automobilů a vzdát čest jejich vynálezcům, kteří spoluutvářeli technický a ekonomický vývoj stuttgartského regionu.

Sedmý veletrh Retro Classics, který proběhl v březnu 2007, opět dokázal naplnit všechna očekávání, která byla tentokrát nastavena velmi vysoko. Tento veletrh se stal skutečnou událostí veteránské branže celého jihoněmeckého regionu i sousedních zemích, což nezpochybnitelně stvrdil i návštěvnický zájem. Více než 40.000 návštěvníků obdivovalo přes 1.200 historických vozidel na dvou i čtyřech kolech a zhlédlo celou řadu akcí uspořádaných v jednotlivých výstavních halách.

Důležitou součástí veletrhu Retro Classics je motorkářská sekce, jíž je ve spojení se závodními vozy věnována samostatná hala. Následující jaro bude tato sekce prezentována na ještě větší ploše a k vidění tu bude široká škála motorek – od motorek z 20. století až po aktuální i historické modely. Skutečnou lahůdku návštěvníci (našli a nadále) najdou v hale s užitkovými vozy, kde je ve spolupráci s Konradem Auwärterem vystavováno zhruba 20 autobusů-veteránů. V téže hale jsou publiku představovány také rarity z oblasti nákladních vozů, tahačů a sklápěčů od společnosti Nutzfahrzeug-Veteranen-Gemeinschaft (NVG, http://www.n-v-g.de/). Jako novinka budou poprvé prezentovány také historické traktory a zemědělské stroje. Na veletrhu Retro Classics budou vystavovat také renomovaná muzea Schlumpf (Mulhouse) a Peugeot (Sochaux), která se v roce 2004 tímto způsobem představila mimo Francii veřejnosti vůbec poprvé. A co by byl Retro Classics bez třídenního veletrhu náhradních dílů a příslušenství, kde mnozí fanoušci hledají a nacházejí přesně to, co potřebují?

Na bytelných základech veletrhu Retro Classics lze díky pozitivnímu ohlasu vystavovatelů a zájmu návštěvníků dále stavět. Retro Classics se pro příznivce veteránů stal akcí, kterou prostě nemohou promeškat. Kromě návštěvníků z Německa však na veletrh nachází cestu také stále více lidí z blízkého zahraničí – veletrh tak i z tohoto mezinárodního pohledu kráčí tím správným směrem.

Autor textu: Axel Recht, tiskový mluvčí společnosti Messe Stuttgart

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...