Bylo to entrée odpovídající důležitosti a očekávání. Do Česka přijel nový Peugeot 3008, který nahrazuje svůj dosluhující bestseller zcela novým SUV typu fastback. Dosud si 3008 za posledních 7 let koupilo více než 1 320 000 zákazníků ve 130 zemích. Další etapou v životním cyklu této úspěšné řady je významně přispět k strategii přechodu Peugeotu na čistě elektrický pohon.
Cílem značky je už od roku 2025 nabídnout pro všechny modely produktového portfolia minimálně jednu plně elektrickou verzi a od roku 2030 prodávat v Evropě výhradně vozy se 100% elektrickým pohonem.
Právě nová 3008 je neodmyslitelnou součástí elektrické budoucnosti. Kromě různých variant elektropohonu využívá model 3008 také plug-in hybridní a mild-hybridní pohon.
Tento nový vůz právě přichází na český trh.
Nová platforma
Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Tato inovativní platforma je navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své třídě z hlediska kritérií, které jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd (až 680 km), doba nabíjení (30 minut), výkon, efektivita a online služby (např. aktualizace „Over The Air“).
Základem nabídky budou dva stupně výbavy: Allure a GT, se třemi pakety příplatkové výbavy na výběr a se třemi plně elektrickými pohony (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dvěma hybridními pohony (plug-in hybrid a mild-hybrid).
Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ u modelu E-3008 poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh, rozvor přitom zůstal krátký (273 m). Díky této vysoce výkonné koncepci nabízí vůz E-3008 nejlepší dojezd ve své kategorii (až 680 km) a přitom zůstává kompaktní (délka 454 cm).
Nová E-3008 byla od počátku koncipována jako elektrická, nabízí 3 různé motorizace s nulovými emisemi:
• Jeden elektromotor, dojezd 524 km, pohon 2 kol, výkon 210 k/157 kW,
• Dva elektromotory s dojezdem 527 km, pohon 4 kol, 320 k/240 kW,
• Jeden elektromotor, dlouhý dojezd 680 km, pohon 2 kol, 230 k/170 kW.
Elektromotor a redukční převodovka
Nová generace synchronních motorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a lepší účinnost. Verze s pohonem 2 kol mají výkon 157 kW (343 Nm) nebo 170 kW (343 Nm). Verze se 2 motory a pohonem 4 kol poskytuje celkový výkon 240 kW (157 kW vpředu a 83 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 343 Nm a zadní motor 166 Nm.
Elektromotory vyrábí a uvádí na trh společný podnik Stellantis–Nidec v Trémery (Francie). Redukční převodovky vyrábí a uvádí na trh Stellantis ve Valenciennes (Francie). Převodový poměr pro verzi s pohonem 2 kol (525 km) je 9,77.
Baterie
Plně elektrické verze jsou vybaveny vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt). Baterie je umístěna pod podlahou.
Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.
Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost. Tepelné čerpadlo samozřejmě přispívá také k tepelnému komfortu cestujících a zároveň šetří energii baterie. Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.
Rychlé nabíjení
Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku nabízí připojení typu Mode 2/3 (střídavý proud) a Mode 4 (stejnosměrný proud). Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně je k dispozici třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.
Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje dobít baterii vozu E-3008 z 20 % na 80 %, a to u verze se standardním dojezdem za 30 minut a u verze s dlouhým dojezdem za méně než 30 minut.
Funkce V2L (Véhicule to Load)
Tato velmi praktická funkce umožňuje napájet prostřednictvím vysokonapěťové baterie vozu elektrické spotřebiče. Baterii lze využít například k nabíjení elektrického kola nebo k provozu elektrického spotřebiče. Systém může dodávat až 3 kW a 16 A. Funkce V2L bude v ČR k dispozici později.
Tříúrovňové rekuperační brzdění
Díky této funkci může zákazník instinktivně a snadno nastavit úroveň rekuperace energie i úroveň zpomalení vozidla. Pomocí páček za kompaktním volantem lze aktivovat rekuperační brzdění ve třech úrovních, přičemž levou páčkou se rekuperace zvyšuje a pravou snižuje:
• Nízká (-0,6 m/s²), blízké pocitům při řízení vozu se spalovacím motorem,
• Střední (-1,2 m/s²), pro výraznější zpomalení po uvolnění pedálu plynu,
• Vyšší (-1,8 m/s²) pro maximální zpomalení při uvolnění pedálu plynu, a tedy maximální rekuperaci.
Hybridní a plug-in hybridní motor
Nabídku doplňují dvě elektrifikované pohonné jednotky, a to hybrid a plug-in hybrid.
Cenově nejdostupnějším pohonem modelové řady nový Peugeot 3008 je hybridní motorizace Hybrid 136 e-DCS6. Základním prvkem tohoto pohonu je benzínový motor PureTech 136, který je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva. Kombinovaná spotřeba hybridního Peugeotu 3008 dosahuje 5,5 l / 100 km, což odpovídá úrovni emisí CO2 124 g / km.
Plug-in hybridní systém modelu nový Peugeot 3008 je tvořen benzínovým motorem o výkonu 110 kW / 150, elektromotorem o výkonu 92 kW / 125 k a lithium iontovou baterií o užitečné kapacitě 21 kWh. Kombinovaný výkon vozidla dosahuje 195 k. Kombinovaná spotřeba vozidla se pohybuje od 0,97 po 1,1 l / 100 km, emise CO2 jsou pak od 22–23 g / km. Čistě na elektřinu je vůz schopen urazit 85 kilometrů. Dobíjení vozu se řeší pomocí sériově dodávané palubní nabíječky 3,7 kW, se kterou se baterie plně dobije za 5h 30 min, s příplatkovou nabíječkou 7,4 kW pak za 2 h 45 min. Plug-in hybridní Peugeot 3008 bude na český trh uveden později, v ceníku se objeví ve druhé polovině letošního roku.
Čtyři jízdní režimy pro optimální výkon
U novinky jsou v závislosti na pohonu k dispozici čtyři jízdní režimy, které lze volit pomocí ovladače na středové konzole. Umožňují ideální přizpůsobení výkonu vozu přáním řidiče a podmínkám provozu:
Režim normal je výchozím režimem. Při sešlápnutí plynového pedálu v rozmezí 0 až 70 % je výkon a točivý moment mírně snížen, nad 70 % je k dispozici plný výkon a plný točivý moment.
Režim eco umožňuje plynulejší jízdu a nižší spotřebu energie díky specifickému nastavení pedálu plynu, při němž dojde k omezení výkonu a točivého momentu a sníží se výkon topení a klimatizace.
Režim sport nabízí dynamičtější jízdu díky specifickému nastavení posilovače řízení, plynového pedálu a převodovky.
A režim 4WD funguje při rychlostech do 135 km/h a rozděluje výkon na všechna 4 kola.
Cena Hybrid 136 začíná od 749 000 Kč, cena E-3008 od 1 119 000 Kč (záruka 5 let).
Nový Peugeot 3008 se vyrábí výhradně v továrně v Sochaux ve Francii.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií