Vůz Audi TT Roadster si přiváží stejně vyspělou techniku, se kterou se představil už jeho sesterský model Audi TT Coupé. Také otevřené sportovní Audi tedy může mít buď přeplňovaný čtyřválec o výkonu 180 k, nebo jeho ještě vyšlechtěnější verzi o výkonu 225 k. U výkonnějšího motoru se o přenos jeho síly na všechny čtyři kola stará manuální šestistupňová převodovka, druhý model se musí spokojit s přesnou pětistupňovou převodovkou, která přivede výkon motoru na přední kola. O něco později se i tato verze dočká pohonu všech čtyř kol quattro.
Audi TT Roadster s motorem 132 kW a pohonem předních kol zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,7 s a jeho nejvyšší rychlost činí 223 km/h. Výkonnější model je ve sprintu asi o sekundu rychlejší a také jeho maximální rychlost je vyšší – 237 km/h. Přes pozoruhodné dynamické parametry zůstává spotřeba obou verzí překvapivě nízká – v průměru pouhých 8,2 l/100 km, resp. 9,4 l/100 km u vozu s výkonnějším motorem.
Jednou z priorit, na kterou se zaměřili konstruktéři Audi TT Roadster, byla bezpečnost. Nový model splňuje teprve připravované bezpečnostní normy 96/79/EU a 96/27/EU pro čelní a boční nárazy. Podstatný podíl na tom mají přesně navržené deformační zóny vpředu a vzadu, pevné tyčové výztuhy v bocích a mohutné prahy vozu, tvořící dutý profil velkého průřezu. Právě velmi pevné prahy a promyšlené konstrukční řešení skeletu propůjčují vozu tak vysokou torzní tuhost karoserie, jakou se ještě docela nedávno mohly pochlubit jenom nejdražší cestovní limuzíny.
I když někteří skalní vyznavači otevřených automobilů zatracují ochranné rámy za sedadly, jde o mimořádně účinný bezpečnostní prvek, který spolu s pevným rámem (jde o konstrukci tzv. trubka v trubce z vysokopevnostní oceli) čelního skla chrání posádku vozu TT Roadster v případě převrácení. Do bezpečnostní výbavy nového Audi TT Roadster patří samozřejmě také dvojice čelních airbagů. Nechybějí ani boční airbagy, zabudované do boků opěradel.
Velkou pozornost věnovali tvůrci nového Audi TT Roadster také jeho stahovací střeše. Výška čelního skla, tvar výztužné konstrukce střechy a dokonce i způsob šití a velikost napnutí textilního potahu – to vše bylo navrženo tak, aby obtékající vzduch co nejdéle plynule sledoval siluetu vozu. To se projeví v nižším aerodynamickém hluku a kromě jiného pečlivě navržený tvar a konstrukce textilní střechy také zabraňuje jejímu nepříjemnému vydouvání při rychlé jízdě.