Dunlop, jeden z nejvýznamnějších světových výrobců vysoce výkonných pneumatik, představil novou zimní pneumatiku SP Winter Response pro lepší přilnavost a ovladatelnost na zimních vozovkách. Díky nedávno představené Dunlop Touch Technology poskytuje nová pneumatika Dunlop SP Winter Response lepší reakci na řízení a ovladatelnost v jakýchkoli zimních podmínkách.
„Nejdůležitějším hlediskem při jízdě v zimě je udržet ovladatelnost automobilu bez ohledu na měnící se podmínky. Odpověď automobilu na vaše řízení a získání správné zpětné reakce jsou základní součástí ovladatelnosti při řízení v zimních podmínkách,” řekl Frédéric Schilling, Dunlop Brand Director pro Evropu, Střední východ a Afriku.
Touch Technology – pro lepší ovladatelnost v zimě
Nová Dunlop Touch Technology v sobě kombinuje množství dokonalých zimních technologií pro dosažení nejlepší možné přilnavosti, lepší ovladatelnosti a kratší brzdné dráhy při všech zimních povětrnostních podmínkách.
Nová SP Winter Response poskytuje lepší záběr a reakci na řízení, a tím tedy i velkou míru jistoty při jízdě na mokru, sněhu, blátě a suchu. „Touch Technology prostě pomáhá řidičům cítit větší kontakt s vozovkou,” vysvětlil Schilling. „Tato reakce na řízení představuje množství informací, které pneumatika získává od vozovky – strukturu, teplotu, záběr atd. – a přenáší je k řidiči. Dunlop vyvíjí každou pneumatiku tak, aby poskytla tu správnou úroveň zpětné reakce.”
Unikátní multilamelový systém: Záběrové lamely a lamely s vysokou amplitudou pro vynikající záběr, brzdění a zatáčení na sněhu
Jízdní podmínky se mohou v zimě výrazně lišit, dokonce se mohou velmi rychle změnit i při krátkém výletě. Od zimy a sucha až po uježděný či rozbředlý sníh kladou tyto podmínky velké požadavky na pneumatiky. Za sucha je vyžadován co největší kontakt běhounu s vozovkou. Za mokra potřebují pneumatiky dostatek drážek pro odvádění vody. Při jízdě na sněhu je nutný velký záběr. Nová Dunlop SP Winter Response v sobě kombinuje všechny tyto požadavky díky unikátnímu multilamelovému systému (Multi Blade System) se dvěma typy lamel, které umožňují vynikající stabilitu, záběr a ovladatelnost obzvláště na sněhu. Lamely v ramenních blocích zlepšují záběr a brzdění, zatímco lamely s vysokou amplitudou nacházející se ve středu běhounu zvyšují záběr a umožňují vysokou míru odolnosti vůči smyku bez ohledu na jízdní podmínky.
Multi Radius Tread (MRT) – Konstrukce multiprofilového běhounu poskytuje širší kontaktní plochu
Multiprofilová technologie běhounu má své největší výhody při zatáčení. MRT umožňuje mimořádně přesné vypočítání povrchu běhounu, čímž se rozložení tlaku na kontaktní plochu stává rovnoměrnějším. Rovnoměrnější rozložení tlaku a větší kontaktní plocha zlepšují ovladatelnost a jízdní vlastnosti na suchu a mokru.
Počítačově optimalizovaný asymetrický dezén pro vyvážený výkon
„Optimalizace asymetrického dezénu při použití nejnovějších počítačových technologií nám umožňuje navrhnout pneumatiku s jasně vymezenými a vyváženými oblastmi dezénu, které mají specifické úkoly,” zdůraznil Schilling. „Výsledkem je extrémně dobře vyvážená pneumatika s vynikajícím výkonem za všech zimních podmínek.”
Pevné spojení mezi pneumatikou a ráfkem pro lepší kontrolu a ovladatelnost
Dunlop vyvinul specifický systém dosedací plochy patky pneumatiky posilující pevné spojení mezi pneumatikou a ráfkem. To zajišťuje citlivější zpětnou reakci od vozovky, což má vliv na ovladatelnost a kontrolu.
Nové složení běhounu s vysokým obsahem siliky pro vylepšenou přilnavost a větší kilometrový proběh:
Nový reaktivní proces míchání siliky s optimalizovanou směsí umožňuje nové pneumatice Dunlop SP Winter Response, aby si běhoun udržel vysokou elasticitu při nízkých teplotách. Díky tomu je dosaženo skvělé výkonnosti, pevné přilnavosti za všech jízdních podmínek v zimním období a zvýšení kilometrového proběhu. Menší valivý odpor vede ke snížené spotřebě paliva. Směs obsahuje jen malé procento polyaromátů, a je tedy šetrná k životnímu prostředí.
Přezujte na Dunlop SP Winter Response při 7 °C
Zimní pneumatiky jsou nezbytné nejen pro vozovky, které jsou pravidelně pokryté sněhem a ledem. „Je důležité si uvědomit, že zimní pneumatiky zvyšují bezpečnost při všech zimních podmínkách. Při nízkých teplotách ztrácejí letní pneumatiky přilnavost kvůli použití technologií určených pro letní provoz a kvůli složení běhounové směsi. Zimní pneumatiky mají speciální technologie lamel a složení běhounové směsi, díky čemuž poskytují lepší přilnavost na všech površích a při nízkých teplotách,” řekl Schilling. Proto doporučuje přezutí z letních na zimní pneumatiky, když teploty dosáhnou 7 °C nad nulou, a nečekat až na mráz.
Dunlop SP Winter Response je nabízena v následujících rozměrech:
- 155/70 R 13 75 T
- 175/70 R 13 82 T
- 155/65 R 14 75 T
- 165/70 R 14 81 T
- 165/70 R 14 85 T XL
- 165/65 R 14 79 T
- 175/70 R 14 84 T
- 175/70 R 14 88 T XL
- 175/65 R 14 82 T
- 185/70 R 14 88 T
- 185/65 R 14 86 T
- 185/60 R 14 82 T
- 165/65 R 15 81 T
- 175/65 R 15 88 T XL
- 185/60 R 15 84 T
- 185/60 R 15 88 T XL
- 185/55 R 15 82 T
- 195/65 R 15 91 T
- 195/65 R 15 95 T XL
- 205/60 R 16 92 T
Dunlop
Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na závodním poli vedly Dunlop k zavádění inovačních technologií rovněž u pneumatik určených k běžnému použití. Dunlop se vždy soustředí na zajištění maximálního požitku z jízdy, a proto nabízí všem motoristům výkonné a odolné pneumatiky využívající nejnovější technologie.
Pneumatikami Dunlop své automobily standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců automobilů takových značek, jako jsou Alfa Romeo, Audi, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Škoda, Toyota a Volkswagen.