Carvago raketově roste: V prvním utržilo třičtvrtě miliardy, letos míří na třímiliardový obrat

  • Carvago prodává auta v 7 evropských zemí a do konce roku plánuje další evropskou expanzi
  • V meziročním srovnání vzrostly v březnu tržby o 600 %
  • Průměrná cena ojetého vozu prodaného online meziročně vzrostla o 59 %

Největší evropské online tržiště s ojetými vozy Carvago pokračuje v rekordním tempu růstu. Za loňský rok společnost utržila třičtvrtě miliardy korun a v březnu vykázala meziroční zvýšení tržeb o 600 %. Navzdory složité situaci ve světě i v sektoru automotive se tak potvrdil trend příklonu zákazníků k nákupu auta online. Spolu s tím vzrostla i průměrná cena ojetého vozu prodaného na Carvago, která na českém trhu činí již 676 000 Kč. V letošním roce společnost míří na obrat ve výši tří miliard s měsíčními tržbami 250 milionů korun.

Carvago, které vzniklo jako český startup v říjnu 2020, prodává vozy už v sedmi evropských zemích. Z původní čistě B2B platformy se postupně stala plnohodnotná služba pro koncové zákazníky, která se na zahraničních trzích rychle etablovala a do konce roku 2022 chce vstoupit i do Švýcarska a Španělska. Potvrzuje to i raketové tempo růstu společnosti, jejíž tržby v meziročním srovnání vzrostly o 600 %.

„Pokračujeme v naší cestě, která má za cíl udělat z Carvago významného celoevropského hráče na trhu prodeje ojetých vozů. Chceme zákazníkům nabídnout transparentní a jednoduchý nákup ojetého vozu, který každý zvládne z pohodlí domova, a rekordní nárůst tržeb nás utvrzuje v tom, že jsme se vydali správným směrem. Vzhledem ke zvýšené poptávce ze strany dealerů, kteří mohou díky Carvago pokrýt poptávku svých zákazníků, očekáváme, že v červnu naše měsíční tržby atakují čtvrt miliardy korun,” dodává Jakub Šulta, CEO Carvago.

Online prodej ojetých vozů na platformě Carvago nadále roste, na což má vliv i napjatá situace v automobilovém průmyslu a nedostatek nových vozů. Stoupá ale i průměrná cena vozu prodaného na Carvago, která se na českém trhu v prvním kvartálu meziročně zvýšila z 499 000 Kč na 676 000 Kč bez DPH u vozidel do pěti let stáří. O 19 % zároveň vzrostl i průměrný nájezd, který činil 68 000 km.

„Dodávky nových vozů nadále negativně ovlivňuje dlouhodobý nedostatek polovodičů a další narušení dodavatelského řetězce způsobené válkou na Ukrajině. Automobilový průmysl tak prochází zásadními změnami a výrobci přecházejí ze segmentů s vysokým objemem výroby a nízkou marží ve prospěch ziskovějších modelů. Zákazníci, kteří nemohou nebo nechtějí čekat na nový automobil, tak stále častěji využívají online prodej, kde díky široké nabídce nemusí slevovat ze svých nároků na vůz,” doplňuje Šulta.

Ačkoliv českému online trhu s ojetými vozy nadále dominuje značka Škoda, její podíl (28,7 %) mezi prodanými auty zvolna klesá – meziročně o 6,4 %. Na druhém místě se v žebříčku nejprodávanějších značek umístil Volkswagen, na třetím pak BMW, následované Fordem a Hyundai. Oproti předchozímu roku meziročně stoupl podíl aut s automatickou převodovkou, kterých se přes Carvago prodá již 44 %. Ekologický tlak a emisní limity pak postupně snižují zájem zákazníků o auta s dieselovým pohonem, jejichž podíl meziročně klesl z 52 % na 48 % a naopak roste zájem zákazníků o alternativní pohony v podobě hybridů či plně elektrických vozidel, kdy v roce 2022 je již každé desáté vozidlo prodané na Carvago právě s tímto pohonem.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....