Naši do cíle bohužel nedojeli. Enge rozbil Ferrari ve 240km/h, ale z vozu vystoupil.
Deštivý a velmi náročný závod GT vozů ve Spa, jenž je také součástí FIA GT, letos zvládla nejlépe posádka vozu Corvette C6-R, ve složení Deletraz-Hezemans-Gollin-Fässler. Ostřílení piloti dokázali i za ztížených podmínek, které ve Spa vládly, získat na druhé Maserati MC12 náskok více jak minuty.
Belgičan Poelle, kterému velmi pomohla znalost trati, dojel druhý, společnost ve voze mu dělali ještě Bartels, Thomas Biagi a Pedro Lamy. Třetí, tentokrát regulérně i s odpovídající nádrží, skončil vůz Corvette C5-R čtveřice Kumpen-Longin-Mollekens-Bouvy. Čtvrtou příčku vybojovalo další Maserati MC 12 v rukou Lemereta, Ramose, Montanariho a Bobbiho.
Další pěkné, šesté celkové místo patřilo třetímu vozu Corvette a jezdci Vosse-Franchi-Beretta-Gavin. Naše piloty jsme v cíli vyhlíželi marně. Lamborghini Gallardo GT3 s Jiříkem a Charouzem Jun. skončilo po polovině závodu a Ferrari 430 GT2 s Tomášem Engem a Jarkem Janišem havarovalo po chybě Engeho.
Třídě slabších vozů GT2 dominovalo Porsche 997 RSR GT3 a Malucelli-Collard-Lieb skončili celkově na velmi kvalitním osmém místě, mezi 33 klasifikovanými vozy. Druhé skončilo trio Lietz-Long-Narac s dalším Porsche 997 GT3 a bronzový stupínek patřil opět vozu Porsche a trojici MacHitski-Edwards-Maassen.
Zklamání zažilo Lamborghini, které ani jedno do cíle náročného závodu nedojelo a stejně tak dopadlo snažení nezvyklého stroje Gillet Vertigo, které ujelo jen 64 kol. Zajímavostí pole byly jak vozy Mosler MT900R, tak i Dodge Viper Competition, který v kategorii G3 dojel druhý a celkově mu patřilo 25. místo.
Výsledky 24 hodin Spa:
- Deletraz/Hezemans/Gollin/Fässler – Corvette C6-R
- Poele/Bartels/T.Biagi/Lamy – Maserati MC12
- Kumpen/Longin/Mollekens/Bouvy – Corvette C5-R
- Lemeret/Ramos/Montanari/Bobbi – Maserati MC12
- Bertolini/Piccini/De Simone/Pier Guidi – Maserati MC12
- Vosse/Franchi/Beretta/Gavin – Corvette C6-R
- MacAri/Aucott/Peter/Franchitti – Maserati MC12
- Collard/Malucelli/Lieb – Porsche 997 RSR GT3
- Lietz/Long/Narac – Porsche 997 RSR GT3
- Coens/Duez/Soulet/Van Bellingen – Corvette C5-R
Text: Vláďa Rožánek, Foto: FIA GT © DDPI