- Společnost disponující pružností, kreativitou a efektivností – předpoklady, které jsou potřebné k využití příležitostí nové éry udržitelné mobility.
- Schopnost nabídnout inovativní řešení přispívající ke změně mobility v celé společnosti.
- Bohaté dědictví prestižních a ikonických automobilových značek poskytujících inovativní řešení.
- Na konci roku 2021 bude Stellantis disponovat nabídkou 39 elektrifikovaných vozidel, což společnosti zajistí posílení obchodní dynamiky na mezinárodních trzích.
- Skupina s obrovským rozsahem působení a dobře zavedenými obchodními pozicemi v Evropě a v Severní a Latinské Americe.
- Stabilní finanční rozvaha.
- Roční synergie odhadované na více než 5 miliard EUR.
- Vyvážená struktura řízení navržená tak, aby vytvářela skutečnou přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany.
- Závazek 400 000 zaměstnanců skupiny překonat očekávání zákazníků a dosáhnout špičkové úrovně produktů.
16. ledna 2021 oficiálně zahájila činnost skupina Stellantis NV [STLA] (dále „Stellantis“, společnost nebo skupina), světový lídr v nové éře udržitelné mobility. Cílem skupiny Stellantis je zajistit svobodu pohybu pomocí stylově výrazných, cenově dostupných a účinných produktů a řešení. Má nejlepší předpoklady chopit se všech příležitostí, které se v globálním odvětví, jež čelí rychlým a hlubokým změnám, naskytnou.
Stellantis je výsledkem spojení dvou skupin s pevnými a stálými ekonomickými základy. Jde o mezinárodní společnost se 400 000 talentovanými a zkušenými zaměstnanci s různorodou profesní minulostí, kteří jsou schopni navrhovat, vyvíjet, vyrábět, distribuovat a prodávat vozy a řešení mobility po celém světě.
Jedenáctičlennému představenstvu předsedá John Elkann. Generálním ředitelem se stává Carlos Tavares, který povede jeden z nejzkušenějších a nejúspěšnějších manažerských týmů ve svém oboru. Hlavními přednostmi tohoto týmu jsou rozmanitost, zkušenosti a soutěživý duch. S takovou kombinací talentů usilujících o neúnavné zlepšování a inovace má Stellantis dobrou pozici k tomu, aby pokračoval v dynamice vytváření hodnot svých značek.
Stellantis je hrdý na svou 125letou historii, kterou vytvořily zakládající společnosti. Skupina má k dispozici komplexní portfolio prestižních značek, které kromě milionů spokojených klientů získaly i stupně vítězů v motorsportu. Tyto značky, založené vizionáři, kteří do nich vnesli své zaujetí a soutěžního ducha, pokrývají všechny segmenty trhu – luxusní a prémiové vozy, vozy velkosériové výroby, pickupy, SUV a lehké užitkové vozy, atd. Tyto značky jsou konkurenceschopné i v oblasti mobility, financování, servisu a poprodejních služeb.
Stellantis, který je již dobře zavedený v Evropě, Severní Americe a Latinské Americe, má také obrovský potenciál růstu na velkých trzích, jako je Čína, Afrika, Střední východ, Oceánie a Indie. Společnost, jejíž výroba probíhá ve více než 30 zemích světa, má prostředky k tomu, aby účinně naplňovala a překonávala očekávání zákazníků a zároveň nabízela vozy a služby vynikající kvality na více než 130 trzích.
Stellantis má od svého počátku velmi slibné vyhlídky. Jeho solidní provozní marže odrážejí jeho silné postavení v Severní Americe, Evropě a Latinské Americe. Společnost hodlá při investicích do inovativních řešení mobility pro své zákazníky stavět na své velikosti a úsporách z rozsahu a při plném fungování usiluje o dosažení synergií ve výši více než 5 miliard EUR ročně. Těchto předpokládaných synergií bude dosaženo prostřednictvím obezřetných strategií nákupů a investic, optimalizovaného využívání motorů a platforem, provádění špičkového výzkumu a vývoje a neustálé pozornosti věnované účinnosti průmyslové výroby a zařízení. Tyto synergie nejsou v žádném případě odhadovány na základě předpokladů uzavírání jakýchkoliv továren.
Od prvního dne bude provozní efektivitu zajišťovat devět řídících výborů, které budou mít na starost výkonnost a strategii, plánování, obchodní regiony, výrobu, značky a design.
Stellantis bude schopen prostřednictvím své nabídky poskytovat udržitelná řešení mobility, která budou reflektovat vývoj potřeb zákazníků, zejména půjde o rozvoj elektrifikace, konektivity, autonomního řízení a carsharingu. Pokud jde o současný vývoj trhu s elektromobily, Stellantis má dobré postavení, neboť jeho nabídka již dnes zahrnuje 29 elektrifikovaných modelů, k nimž má do konce roku přibýt dalších 10 vozů.
Společnost je pevně odhodlána aktivně přispívat společenstvím, v nichž působí, a pracuje na dosažení dlouhodobého cíle uhlíkové neutrality u všech svých výrobků, montážních závodů a jednotlivých zařízení.
Řídící struktura společnosti Stellantis:
CEO : Carlos TAVARES
Strategický management:
- Head of Americas : Mike MANLEY
- Global Corporate Office : Silvia VERNETTI
- Chief Performance Officer : Emmanuel DELAY
- Chief Software Officer : Yves BONNEFONT
- Chief Affiliates Officer : Philippe de ROVIRA (*)
(*) Sales Finance, Used Cars, Parts and Service, Retail Network
Ředitelé obchodních regionů:
- Enlarged Europe: Maxime PICAT
- Deputy : Davide MELE
- Eurasia : Xavier DUCHEMIN
- North America : Mark STEWART
- South America : Antonio FILOSA
- Middle East & Africa : Samir CHERFAN
- China : Grégoire OLIVIER Interim, in charge of DPCA
- India and Asia Pacific : Carl SMILEY
- Asean Christophe MUSY
Produktové řízení:
- Global SUV
- Jeep : Christian MEUNIER Synergies Referent
- American Brands
- Chrysler : Timothy KUNISKIS Interim
- Dodge : Timothy KUNISKIS Synergies Referent
- RAM : Mike KOVAL
- Core
- Citroën : Vincent COBEE
- Fiat & Abarth : Olivier FRANCOIS Synergies Referent & Global Chief Marketing Officer
- Upper mainstream
- Opel & Vauxhall : Michael LOHSCHELLER
- Peugeot : Linda JACKSON Synergies Referent
- Premium
- Alfa Romeo : Jean-Philippe IMPARATO Synergies Referent
- DS : Béatrice FOUCHER
- Lancia : Luca NAPOLITANO
- Luxury
- Maserati : Davide GRASSO
- Mobility
- Free2Move : Brigitte COURTEHOUX
- Leasys : Giacomo CARELLI
Management dle oborů
- Finance : Richard PALMER
- Human Resources & Transformation : Xavier CHEREAU
- General Counsel : Giorgio FOSSATI
- Planning : Olivier BOURGES
- Purchasing & Supply Chain : Michelle WEN
- Manufacturing : Arnaud DEBOEUF
- Design :
- Ralph GILLES (CHRYSLER / DODGE / JEEP / RAM / MASERATI / FIAT Latin America)
- Jean-Pierre PLOUE(ABARTH / ALFA ROMEO / CITROEN / DS / FIAT Europe / LANCIA/ OPEL /PEUGEOT / VAUXHALL)
- Engineering : Harald WESTER
- Deputy : Patrice LUCAS Cross car line and project engineering
- Deputy : Nicolas MOREL
- CTO : To be defined
- Sales & Marketing : Thierry KOSKAS
- Customer Experience : Richard SCHWARZWALD
- Deputy : Jean-Christophe QUEMARD
- Communication & CSR: Bertrand BLAISE