Sedadla Peugeot: Hypertechnologie jednoduchého dílu

Ve vysoce konkurenčním automobilovém odvětví se interiéry vozů staly jedním z hlavních rozhodovacích kritérií zákazníků při nákupu automobilu. Když Peugeot přišel s uspořádáním interiéru i-Cockpit® u téměř všech svých modelů, způsobil revoluci a obrátil pozornost k sedadlům, která jsou nyní stále složitější a technologičtější. Každodenní používání, různá zátěž a nároky na estetiku a odolnost… toto jsou aspekty, kterým sedadla neustále čelí. Kromě toho, že mají dobře sloužit, musí naplnit i další očekávání: reprezentovat image značky, upoutat výrazným a atraktivním vzhledem a současně vzbudit v uživatelích pocit bezpečí a pohodlí bez ohledu na to, v jaké zemi se vozy prodávají.

Pohled do historie

Za 60 let prošla sedadla významnými technologickými etapami. V roce 1955 se u sériových vozů poprvé objevily možnosti nastavení sedadel (sklon opěradla, výška sedáku atd.). Samotnou kapitolou byla sedadla vrcholného modelu značky tehdejší doby, Peugeotu 403, u nějž se sedadla dala upravit na lehátka. V roce 1957 se poprvé objevila u užitkových vozů funkce přístupu na zadní sedadla. Další inovace jsou novější, jako dělení zadní lavice 2/3–1/3 (např. Peugeot 306) nebo přidání třetí řady sklopitelných sedadel (Peugeot 5008).

V roce 2007 využil Peugeot příležitosti uvedení nové platformy EMP2 a zahájil vývoj modulární příčné výztuže pro přední sedadla, která se poprvé objevila u vozu 308 v roce 2014. Výhodou této výztuže byla úspora hmotnosti, současně vyšší bezpečnost a pohodlí, sedadla jsou lehčí, účelnější a levnější. Stejná výztuž se používá i u platformy CMP a vyrábí se v Evropě, Číně a Latinské Americe.

Jiný kraj, jiná očekávání

Sedadla jsou jedním z klíčových prvků vozů Peugeot s výrazným ekonomickým dopadem. Jejich výrobní cena může přesáhnout několik tisíc eur. Kompletní sada sedadel se skládá z místa řidiče, spolujezdce a zadních sedadel a tvoří ji celkem 150 dílů.

Při každodenním používání musí zvládat rozmanitou a mnohdy vysokou zátěž:

  • odolnost (velmi různorodé postavy a hmotnosti zákazníků);
  • opotřebení (sedadlo musí mnohokrát unést jednoho nebo více uživatelů, a to po mnoho let či dokonce desetiletí);
  • teplota (uvnitř vozu může být velmi chladno, nebo velmi horko).

Ve světě se pojem komfortu liší podle zeměpisných oblastí:

  • V Europě se poptávka zaměřuje na prvotřídní komfort, zákazníci vyžadují přesné držení těla, boční podporu a oporu při dlouhých cestách. U druhé řady je prvořadá možnost sklopení sedadel.
  • V Číně se poptávka týká komfortu první řady a zadní lavice, sedadla mají být měkká, jen s menší boční oporou. U vyššího segmentu zákazníci očekávají bohatší výbavu a příslušenství na zadních sedadlech.
  • V Jižní Americe se poptávka zaměřuje na pohlcení vibrací a optimální vibrační komfort na předních sedadlech a zadní lavici.

Vizuální a sensitivní odlišení jednotlivých značek

Z pohledu zákazníka musí sedadla v automobilu plnit tři základní funkce: poskytovat dostatečné a pohodlné místo k sezení, líbit se a chránit posádku. Sedadla, která vytvářejí s cestujícím jeden celek, přispívají výrazným způsobem k typové diferenciaci, u každé ze značek mají specifické vlastnosti. Jednotlivé značky skupiny PSA definovaly již v roce 2013 různé diferenciační strategie, které jasně vymezují DNA každé z nich. Zákazník musí značku svého vozidla identifikovat na první pohled a ihned po dosednutí. V případě značky Peugeot musí zákazník vnímat sedadla jako dynamická, vertikální s pevnější podporou.

Budoucí sedadla: móda a pohodlí

V budoucnosti budou sedadla stále více ovlivněna módou. Barvy a materiály použité pro čalounění sedadel budou inspirovány hlavními trendy v oblasti konfekce a nábytku. Návrháři se rovněž zaměřují na pohodlí cestujících. Jednou z nedávných inovací je zabudování pneumatických vaků do pěny sedadel, což umožňuje, aby se sedadla přizpůsobila postavě uživatelů. Peugeot nabízí u mnoha vozů jako součást příplatkové výbavy systém masáže zad, který zákazníci velmi oceňují, protože napomáhá uvolnění a současně aktivuje zádové svalstvo.

V době vozů se samočinným řízením budou sedadla pro uspořádání interiéru vozu klíčová více než kdy jindy. Budou muset nabídnout celou řadu možností úpravy prostoru pro cestující, jak je vidět v koncepčním vozidle Peugeot e-Legend. Cílem je proměnit čas strávený v autě na chvíle pohodlí a relaxace. V té době nahradí kovový rám sedadel z části kompozit, díky němuž budou sedadla útlejší a v kabině tak bude více prostoru.

Úžasná historie sedadel Peugeot tedy ještě nekončí!

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...