

Celkové výsledky Le Mans 24 hours 2006:
Závodníci | Značka vozu | okruhů |
Biela-Pirro-Werner | Audi R10 | 379 LMP1 |
Helary-Montagny-Loeb Pescarolo | C60 Judd | 374 LMP1 |
Capello-Kristenssen-McNish | Aud R10 | 366 LMP1 |
Gavin-Beretta-Magnussen | Corvette C6-R | 353 GT1 |
Minassian-Collard-Comas | Pescarolo C60 Judd | 350 LMP1 |
Enge-Piccini-Turner | Aston Martin DBR9 | 348 GT1 |
Alphand-Goueslard-Policand | Corvette C5-R | 344 GT1 |
Brabham-Piquet-Garcia | Aston Martin DBR9 | 341 GT1 |
Erdos-Newton-Wallace | Lola Aer Turbo | 341 LMP2 |
Lamy-Ortelli-Sarrazin | Aston Martin DBR9 | 340 GT1 |
Trojice Capello-Kristensen-McNish a Biela-Pirro-Werner udávali od začátku tempo a měli velkou naději na konečný úspěch. Z Le Mans Endurance series dobře známý tým Pescarolo Sport obsadil starovní rošt rovněž dvěma vozy Pescarolo C60 Judd v jeho posádkách zaujalo zejména jméno Sebastiana Loeba, který z rallyového stroje přesedl do plnokrevného prototypu, jako další ho doplnili Eric Helary a Frank Montagny. Mezi zajímavými prototypy nechyběl Zytek 06, Lister Storm LMP, Courage LC70, Creation Judd nebo WR Peugeot s dvoulitrovým turbem.
Na startu však nechyběl ani český zástupce Tomáš Enge, jenž startoval v britském týmu Aston Martin Racing na stroji Aston Martin DBR9. Tomáš jel s Andreou Piccinim z Itálie a Darrenem Turnerem z Anglie. Dalším Čechem startu byl Robert Pergl, který se vydal do Le Mans s týmem Convers Menx a strojem Ferrari 550 Maranello. Do trojice ho doplňovali ještě Rus Vasiliev a Holanďan Kox.
Českým divákům však neutekl ještě start Slováka Konopky v japonském týmu T2M Motorsport na voze Porsche 911 GT3 RSR, ten jel s dvojicí Yamagashi-De Fornoux.
Celkově zvítězila v závodě trojice Biela-Pirro-Werner na Audi R10 týmu Joest, když odkroužili plných 379 kol. Druhá v cíli vytrvalostního závodu se radovala posádka Sebastien Loeb-Helary-Montagny na stroji domácí značky Pescarolo C60 Judd, ovšem na vítěze ztratila celých 5 okruhů. Jako třetí dovedl do cíle svůj vůz Alan McNish a s kolegy Capellem a Kristenssenem získali pro Audi tým Joest další kov.
Třídě LMP2, neboli slabším prototypům vládl vůz Lola se startovním číslem 25 a posádkou britského tým RML ve složení Erdos-Newton-Wallace. Za svými zády zanechali i americký tým Binnie Motorsport s další Lolou Zytek 3397ccm. Pro třetí místo si zajel Miracle Motorsport s vozem Courage Aer 1995 Turbo ve složení Macaluso-Lally-James. Smůla se v této třídě obrátila na Chamberlain-Synergy, Gerda Weltera, který již patří s prototypy WR Peugeot k pravidelným účastníkům závodů v Le Mans, ale také na G-Force Racing a tým Paul Belmondo Racing. Žádná z těchto posádek cíl neviděla.
Třída LMP GT1, v té zazářila posádka vozu Corvette C6-R ve složení Gavin-Beretta-Magnussen, i v celkovém pořadí jim patřilo skvělé 5. místo. Pro druhé místo a zároveň další úspěch v bohaté jezdecké kariéře si zajel Tomáš Enge. Společně s Piccinim a Turnerem dojeli na Aston Martin DBR9. Třetí místo tentokráte zbylo na tým Luc Alphand Adventures s vozem Corvette C5-R a posádku tohoto vozu tvořili bývalý lyžař L.Alphand-Goueslard-Policand. Za nimi na pátém místě ve třídě skončil Sallen S7-R s Christianem Fittipaldim za volantem. Do cíle však nedorazil ani Robert Pergl, ani Slovák Konopka.
V LMP GT2 dominovali Kimber-Dean-Tomlinson na Panozu Esperante s pětilitrovým motorem Elan. Druhé místo patřilo Seikel Motorsportu na Porsche 996 GT3 a třetí v pořadí dojel tým Scuderia Eccose a s vozem Ferrari 430GT na něm dovezla medaily posádka Kirkaldy-Niarchos-Mullen.
Autor:Vláďa Rožánek