Několik základních rad a doporučení, jak by se měli majitelé osobních automobilů na LPG starat o svoje vozidlo shrnuje je Lukáš Czuderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto v České republice a na Slovensku.
- Řidiči musí dodržovat pravidelné servisní prohlídky po každých 10 000 km nebo jednou za rok. Servis kontroluje regulace, vstřikovače a aktualizuje řídicí jednotku plynu.
- Každých 20 000 km je třeba navštívit autoservis kvůli výměně filtru plynné fáze, každých cca 40 000 km se pak mění filtr kapalné fáze.
- Velkou pozornost zasluhují vstřikovače, jednak při pravidelné prohlídce, jednak je potřeba pravidelně dotankovat čerstvý benzin a nejlépe po každé druhé plynové nádrži najet přibližně deset kilometrů na benzin.
- Pro bezproblémový provoz vozidla na plyn je nejdůležitější udržovat zapalovací systém auta v co nejlepším možném stavu (zapalovací svíčky, vysokonapěťové kabely, zapalovací cívka, vůle ventilů).
- Při cestě do zahraničí se připravte na to, že v Evropě se můžete setkat s několika druhy plnících koncovek u čerpacích stanic. Často mají místní stanice redukci k zapůjčení, ale spoléhat na to nelze, takže je jistější si příslušnou redukci zakoupit předem a vzít s sebou.
- U provozu na LPG nehrozí zamrznutí plynu, jelikož v zimních měsících tankujete na plnicích stanicích jiný poměr směsi propanu a butanu než v létě.
- Pokud je instalace a konfigurace plynového zařízení provedena správně, tak nehrozí žádné poškození motoru anebo jiných součástí automobilu.