Audi Q7 možné již objednávat

Cena od 1 539 500 Kč

Audi Q7 možné již objednávat

Importér automobilů Audi opět poodhalil něco více ohledně netrpělivě očekávaného SUV modelu Q7: Model poháněný třílitrovým turbodieselem 3.0 TDI se bude prodávat od 1 539 500 Kč, za model poháněný zážehovým osmiválcem 4.2 V8 zaplatí zájemce 1 928 500 Kč. Na tuzemském trhu je Audi Q7 očekávané na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2006.

Nové Audi Q7 bude patřit k největším a nejprostornějším SUV modelům – jeho délka činí 509 cm, šířka 198 cm, výška 174 cm, rozvor je dlouhý 300 cm. Interiér vozu vyniká nejenom prostorností, ale také variabilitou, celkem lze uvnitř vytvořit na 28 různých variant uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru.


Audi Q7 nabízí až sedm sedadel uspořádaných do tří řad za sebou, přičemž i sedadla ve druhé řadě jsou samostatně podélně nastavitelná v rozmezí 10 cm. Sedadla druhé a třetí řady lze sklápět, takže vzadu je možné vytvořit prostor pro náklad o objemu až 2035 litrů, aniž by přitom muselo jediné sedadlo z vozu ven. V pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor modelu Audi Q7 objem 775 litrů, v maximální sedmimístné konfiguraci 330 litrů prostoru.


Audi Q7 vyjede se dvěma motory: Prvním z nich je nový zážehový osmiválec 4.2 V8 s přímým vstřikováním benzinu FSI o výkonu 257 kW/350 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 440 Nm. Audi Q7 4.2 quattro potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h jen 7,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h. Průměrná spotřeba činí 13,8 l/100 km.


Na vyznavače nafty čeká šestiválcový turbodiesel s technologií vstřikování „common-rail“ 3.0 TDI s piezoelektrickými vstřikovači s výkonem 171 kW/233 k a točivým momentem 500 Nm. Audi Q7 poháněné tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h během 9,1 sekundy a jede až 216 km/h při průměrné spotřebě 10,4 l/100 km.


Všechny verze řady Audi Q7 mají šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic a stálý pohon všech kol quattro® s mezinápravovým diferenciálem Torsen poslední generace s asymetrickým, dynamickým rozdělením hnací síly. Ten rozděluje přenášený výkon podle aktuální trakce jednotlivých kol mezi přední a zadní nápravu, za normálních okolností rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což se odráží ve vyšší stabilitě jízdy a v přesnějším vedením stopy v zatáčkách.


Kola Audi Q7 jsou odpérována vinutými pružinami s dvouplášťovými tlumiči. Podvozek umožňuje sportovní a přitom stále vysoce komfortní jízdu, a to i na špatném povrchu.


Audi Q7 má osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami 235/60 (osmiválcový model 255/55), za příplatek si zákazníci budou moci zvolit i devatenácti– nebo dvacetipalcová kola.


Na přání je dodávano adaptivní pneumatické pérování, které s elektronicky řízenými tlumiči pérování garantuje špičkové jízdní vlastnosti a nejvyšší cestovní komfort. Pneumatické pérování umožňuje měnit světlou výšku vozu – ze základní výšky 18 cm až na 24 cm.


Do okruhu stabilizačního systému ESP byla přiřazena řada dalších funkcí, jako je např. asistent pro jízdu z kopce, speciální off-road režim zase přizpůsobuje činnost brzd a motoru měkkému podkladu. Systém stabilizace přívěsu dokáže řízeným zásahem do činnosti brzd efektivně zklidnit přívěs, u kterého hrozí rozkývání.


Dalším technologickým highlightem modelu Audi Q7 je ovládací rozhraní MMI, které umožňuje intuitivní ovládání celé řady palubních systémů a funkcí vozu.


Na přání je k dispozici rovněž systém Audi side assist, který pomocí radarového paprsku „hlídá“ prostor po stranách a vzadu za vozidlem a kompenzuje tak tzv. mrtvý úhel zpětných zrcátek. Dalšími užitečnými pomocníky jsou Audi parking system advanced vybavený zpětnou kamerou a systém samočinného udržování odstupu od vpředu jedoucích automobilů – tzv. adaptivní tempomat, který v případě potřeby vůz zpomalí nebo dokonce úplně zastaví.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štafl ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štafl ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...