Cílem Teamu Peugeot Total, posíleného úspěchem na Rallye Dakar, je nyní dosáhnot vrchol ve zcela novém dobrodružství: Mistrovství světa FIA v rallycrossu. Aby mohl oslavit svůj první rok působení v tomto atraktivním a vysoce konkurenčním sportu, tým PEUGEOT SPORT připravuje vůz PEUGEOT 208 WRX ve verzi pro rok 2018. Tento automobil prokazuje velký potenciál již od svého ambiciózního vstupu do rallycrossu v roce 2014.
- Vletošním roce se všech dvanácti podniků mistrovství v rallycrossu zúčastní tři oficiální jezdci Teamu PEUGEOT Total: legendární devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb, přední jezdec rallycrossu Timmy Hansen a jeho nebojácný bratr Kevin Hansen. Oba Švédové představují „nastupující generaci“, která je součástí nejúspěšnější rodinné dynastie v historii tohoto sportu, a budou těžit z Loebových jezdeckých zkušeností.
- Nový PEUGEOT 208 WRX, připravený pro rok 2018, bude vprůběhu celé sezony postupně vylepšován. Cíl je jasný: nasbírat hned od začátku sezony co nejvíc bodů ve snaze usilovat v budoucnosti o mistrovský titul pro jezdce i tým, a rozšířit tak jedinečnou historii úspěchů značky Peugeot v
- Zatímco Sébastien Loeb a Timmy Hansen budou řídit vůz snovou specifikací 2018, Kevin Hansen zůstane u vývojové verze vozu z roku 2017. Nové vývojové prvky nejnovější generace vozu PEUGEOT 208 WRX o výkonu 560 k mají dopomoci k zajištění jeho větší výkonnosti a lepší ovladatelnosti. Je nejen rychlejší a lehčí, ale také se snáz řídí, poskytuje lepší odezvu a má větší točivý moment.
- Technici divize PEUGEOT SPORT pracovali intenzívně na aerodynamice, aby zlepšili výkonnost vozu. Ten bude mít od začátku nové sezony nové přítlačné křídlo a zadní nárazník. Po mechanické stránce bylo kromě vývojových modifikací namotoru také změněno předního zavěšení a tlumiče. Vůz má větší kola a také rychlejší řazení a nový ochranný rám pro případ převrácení. Výsledkem je vizuálně nápadný vyzyvatel navržený tak, aby budil pozornost a současně se silně podobal nejprodávanějšímu sériovému modelu značky – vozu 208, z něhož vychází.
Bruno Famin, ředitel PEUGEOT SPORT
„Znamená to pro nás zahájení vzrušujícího roku, neboť Mistrovství světa FIA v rallycrossu bude klíčovým působením PEUGEOTu v motoristickém sportu na tovární úrovni s novými soupeři a v novém prostředí. Nicméně, i když máme z minulosti určité znalosti o tomto sportu z působení týmu Peugeot Hansen, musíme být realisty, neboť naši soupeři jsou velmi zkušení a my budeme muset náš tým připravit pro tuto novou disciplínu takřka od píky! I přes tento obtížný úkol je naším cílem dosáhnout letos několika vítězství, a pak v dalších sezonách ještě o něco více. Rozhodli jsme se účastnit světového rallycrossu, protože pevně věříme v budoucnost tohoto sportu, v jeho sportovní formát, jenž je krátký, intenzivní a vzrušující, v stále rostoucí obecenstvo, jež je mladší než v ostatních kategoriích, a navíc jsme přesvědčeni o elektrické budoucnosti tohoto šampionátu. A tak se již nyní připravujeme na tuto novou generaci pohonného ústrojí a novou generaci fanoušků s jasným cílem propagovat náš současný PEUGEOT 208 i jeho nástupce.“
Olivier Jansonnie, technický ředitel divize PEUGEOT SPORT
„Cílem pro náš nový vůz je dosáhnout takovou úroveň, na níž můžeme konkurovat předním soutěžícím v rallycrossu a bojovat o mistrovský titul. Proto jsme prošli všechny aspekty současného vozu, abychom určili způsob, jak tohoto cíle dosáhnout. Výsledkem je nový automobil, který se bude během roku průběžně zdokonalovat. Začínáme s poměrně osvědčeným vozem, ale když přidáte nové prvky, které vám poskytnou vyšší výkon, může to také být na úkor spolehlivosti. V důsledku toho existuje vždy určité riziko a my víme, že před sebou máme velký úkol. Naši jezdci jsou víc než schopni bojovat o vítězství, takže se domnívám, že náš vůz má velký potenciál.“
Sébastien Loeb, jezdec Teamu PEUGEOT Total č. 9
„Moje očekávání pro tento rok jsou vysoká. Vstup PEUGEOTu jako továrního týmu je přesně tím, co bylo zapotřebí, aby se věci dostaly na vyšší úroveň a umožnily nám bojovat o mistrovský titul. V minulosti jsme byli blízko, ale něco málo nám chybělo. Oficiální zapojení PEUGEOTu nám to může přinést. Při zahájení sezony nebudeme mít všechny vývojové prvky k dispozici, takže nebude snadné bojovat o mistrovství od začátku, ale člověk nikdy neví… Všechno závisí na tom, jak rychle se dokážeme vyvíjet. Z pohledu jezdce nabízí rallycross pravděpodobně nejintenzivnější zkušenost, jakou můžete jako závodník mít. Závody jsou velmi krátké, ale pocit je opravdu úžasný: automobily se řídí jako velké vozy WRC s výkonem 600 k, takže je to velká zábava. Na sezónu se opravdu těším.“
Timmy Hansen, jezdec Teamu PEUGEOT Total, č. 21
„Nikdy dřív jsem na tak vysoké úrovni nejel s továrním týmem, takže je to čest reprezentovat PEUGEOT v tak významné etapě. Očekáváme, že vůz bude díky všem vývojovým změnám, které realizovali inženýři PEUGEOT SPORTu, lepší než kdy předtím, takže to jistě zvyšuje naše šance na vítězství, ale nesmíme zapomínat, že v tomto mistrovství jsou velmi silní soupeři. Raději zůstávám realistou. Mým cílem je jednoduše vést si v každém kole co nejlépe tak, abychom se mohli v našem pokroku zlepšovat krok za krokem. Těším se, až v prvním kole v Barceloně usednu za volant. Pak uvidíme, jak si v porovnání s ostatními povedeme.“
Kévin Hansen, jezdec Teamu PEUGEOT Total č. 71
„Je to pro mě fantastická příležitost vstoupit do oficiálního týmu PEUGEOTu a těžit ze všech jeho znalostí. Možná je to pro někoho překvapením, protože moje loňská sezóna nebyla skvělá, ale hodně jsem se toho naučil a jsem si jistý, že se dokáži vrátit silnější. Mým cílem je být v letošním roce častěji mezi finalisty: pokud toho dosáhnu, můžeme zvýšit naše šance. Je to fantastické, že PEUGEOT působí v tomto sportu jako tovární tým a značí to velký zájem automobilky o budoucnost této série, zejména s tím, že se nakonec stane elektrickým mistrovstvím. To vše je pozitivní.“
PEUGEOT 208 WRX 2018: Technické údaje
Technický tým PEUGEOT SPORT usilovně pracoval na nastavení nového vozu PEUGEOT 208 WRX pro Mistrovství světa FIA v rallycrossu v sezoně 2018. Vývoj se zaměřil na to, aby vozu PEUGEOT 208 WRX o výkonu 560 k dodal více výkonnosti a učinil jej lépe ovladatelným. Není jen rychlejší a lehčí, ale také se snadněji řídí s pocitem lepší kontroly vyššího točivého momentu.
Typ motoru: zážehový, přeplňovaný
Zdvihový objem: 1998 cm3
Počet válců: 4
Počet ventilů: 16
Umístění: vpředu napříč
Největší výkon: 560 k při 6000 ot/min
Točivý moment: 850 N.m při 4500 ot/min
Průměr restriktoru sání vzduchu: 45 mm
Největší otáčky: 8000 ot/min
Mazivo: TOTAL QUARTZ 10W-50
Převodné ústrojí
Uspořádání: pohon všech kol
Spojka: Uhlíková vícelamelová
Převodovka: šestirychlostní, přímo řazená, sekvenční
Diferenciál: diferenciál s omezenou svorností
Mazivo: TOTAL 755 HPX 80W-140
Šasi
Karoserie: uhlíková vlákna
Skořepina: upravený standardní PEUGEOT 208 s ochranným rámem
Zadní křídlo: nastavitelné
Zavěšení / Brzdy / Řízení
Přední/zadní zavěšení: typu MacPherson
Pérování: jedna vinutá pružina na kolo
Tlumiče: nastavitelné
Zdvih: 300 mm
Zkrutné stabilizátory: vpředu i vzadu
Přední/zadní brzdy: čtyřpístkové čelisti z jednoho kusu z lehké slitiny
Ráfky: hořčíková slitina, 17“
Pneumatiky: Cooper (FIA)
Rozměry
Délka: 3965 mm
Šířka: 1850 mm
Výška: 1380 mm
Jízdní výkony
Největší rychlost: 210 km/h (na okruhu WRX)
Zrychlení 0 – 100 km/h: 2 s