León 2.0 TFSI/136 kW – nejsportovnější verze své řady

Maximální rychlost 221 km/h, 0-100 km/h za 7,8 s

Leon má nový přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním benzinu do válců 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k! Cena Leónu od 613 900 Kč a to ve vrcholné výbavě Sport-up.

León 2.0 TFSI/136 kW - nejsportovnější verze své řady
León 2.0 TFSI/136 kW - nejsportovnější verze své řady


Nový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k je nejsilnější pohonnou jednotkou modelové řady León. Tento agregát se šestistupňovou manuální převodovkou, nabízí točivý moment až 270 Nm v širokém rozmezí otáček 1800 až 5000 min-1. Přes vysoké výkony je motor 2.0 TFSI příjemně hospodárný – jeho kombinovaná spotřeba činí jen 8,1 l/100 km.


Nový čtyřválcový motor o objemu 2,0 l je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI a tuto technologii kombinuje se systémem přeplňování turbodmychadlem – to je konstruováno jako komplexní celek do jedné skříně spolu s výfukovým potrubím. Motor 2.0 TFSI je rovněž vybavený systémem recirkulace výfukových plynů a také díky tomu plní limity emisní normy Euro IV.


Jako ostatní modely řady León, také nastupující novinka má sportovně stylizovanou karoserii, která ale nepostrádá funkčnost a praktičnost pětidveřových hatchbacků. Pro design karoserie nového Leónu je příznačná elegance a sportovní šarm. Expresivní styling světlometů a svůdné linie kapoty motoru navazující plynule na velkou masku chladiče se doplňují s výrazně vyklenutými podběhy kol. Dynamický image modelů León umocňuje i zřetelně klínovitá silueta, která avizuje výbornou aerodynamiku tohoto atraktivního vozu. Vyklenutá a dozadu klesající linie střechy připomíná vozy kupé a tento pocit umocňují i „neviditelné“ kliky zadních dveří, které jsou integrovány přímo do dveřních sloupků. Sportovní vzhled modelu León dotvářejí i vnější zpětná zrcátka uchycená přímo do panelu obou předních dveří.


Nový León 2.0 TFSI se bude nabízet výhradně ve stupni výbavy Sport-up, který standardně obsahuje mj. sedmnáctipalcová litá kola 7J x 17 s pneumatikami rozměru 225/45, sportovní sedadla, exkluzivní interiérový styling a sportovně naladěný podvozek. Ve výbavě nechybí např. elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, výškově nastavitelné sportovní sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s CD přehrávačem, tempomat, klimatizace Climatic a palubní počítač.


Na bezpečnost León 2.0 TFSI myslí mj. standardně montovanými šesti airbagy či protiblokovacím systémem brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil a protiprokluzovým zařízením TCS. Na přání se dodává stabilizační systém ESP, který v novém Leónu přebírá řadu dalších funkcí, jako je např. elektronická závěra diferenciálu EDL nebo brzdový asistent EBA. Jednou z nových funkcí systému je i zvýšení tlaku v brzdové soustavě zaručující maximálně efektivního brzdění i když jsou brzdové kotouče hodně zahřáté. Dalším užitečným prvkem je zařízení, které pravidelně čistí, resp. vysouší brzdové kotouče při jízdách za deště. Bezpečnost jízdy zvyšuje také zařízení, které v kritických situacích dává řidiči impulzy do volantu a pomáhá mu tak udržet vůz pod kontrolou.


Vzhledem k vysokým výkonům dostal nový León TFSI větší brzdy než jeho sourozenci – vpředu jsou ventilované disky 312 x 25 mm, vzadu potom plné disky 286 x 12 mm.


Nový León je historicky prvním modelem značky, který může být vybaven až osmi airbagy. Vedle čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů mohou být boční airbagy také u zadních sedadel. Všech pět sedadel je standardně vybaveno tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí v pásech mají i bezpečnostní pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou zároveň připraveny kotevní body systému Isofix pro spolehlivé uchycení dětských sedaček.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...