PEUGEOT 208 WRX ukázal svou konkurenceschopnost, když se Timmy Hansen v Hockenheimu umístil na stupních vítězů.
Poté, co Team Peugeot Hansen dominoval kvalifikaci třetího závodu mistrovství světa FIA v rallycrossu v Hockenheimu, odjel z Německa s druhým umístěním na stupních vítězů za sebou. Příští víkendová bitva je čeká v Mettetu v Belgii
- V první kvalifikační jízdě v Hockenheimu se vozy PEUGEOT 208 WRX ukázaly jako nejrychlejší. Sébastien Loeb navázal na své rozhodné vítězství v první kvalifikaci dalším prvenstvím v druhé kvalifikaci, zatímco Timmy Hansen si připsal přesvědčivé vítězství v kvalifikaci č. 4. Sébastien Loeb a Timmy Hansen byli následně po všech rozjížďkách na prvním a druhém místě, zatímco Kevin Hansen získal po výborných jízdách v první a druhé kvalifikaci sedmé místo.
- Naděje týmu pro semifinálové jízdy byly pochopitelně vysoké, ale podmínky se staly obtížnými poté, co se přes okruh krátce před startem přehnal déšť. Sébastien Loeb a Timmy Hansen se dostali do finále, ale ve druhé resp. třetí řadě na startu. Švédovi se podařilo poprvé v sezoně dosáhnout umístění na stupních vítězů.
- Ziskem 46 bodů zásluhou tří vítězství v kvalifikačních rozjížďkách dosáhl Team Peugeot Hansen největší bodové skóre za víkend. Timmy Hansen kromě toho poskočil o tři místa na páté místo a Sébastien Loeb získal dvě místa a je celkově čtvrtý.
Ohlasy
Kenneth Hansen (vedoucí týmu):
„Dnes jsme udělali velký skok kupředu. Za sucha jsme byli jako ryba ve vodě a výsledkem byla tři vítězství v kvalifikacích. Semifinálové jízdy a finále byly svědky smíšených výkonů po dešti, ale Timmy přesto skončil na stupních vítězů a Team Peugeot Hansen v Hockenheimu dosáhl nejvyššího bodového zisku. To vše je povzbuzením před příštím víkendem v Mettetu…“
Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX č. 21), 3.
„Bylo skvělé dosáhnout prvního umístění na stupních vítězů v této sezoně! Auto bylo při kvalifikacích perfektní, ale po dešti před semifinálovými jízdami se podmínky staly složitými. Do semifinálové jízdy jsem startoval z první pozice, ale Kristoffersson byl na vlhké trati o něco rychlejší. Ve finále jsem se snažil ze všech sil, ale nedokázal jsem být lepší než třetí. To jistě nebyl ten výsledek, ve který jsme doufali po kvalifikaci, ale nikdo nemůže popřít náš potenciál na suché trati a věřím, že v Mettetu budeme přinejmenším stejně konkurenceschopní.“
Sébastien Loeb (jezdec PEUGEOT 208 WRX č. 9), 5.
„Finálová jízda se pro nás ukázala být mnohem složitější než kvalifikace. Kvůli dešti, který přišel právě před startem semifinálových jízd, se trať stala mimořádně obtížnou a kluzkou. Vedl jsem až do první zatáčky první semifinálové jízdy, ale někdo mě pak předjel a také jsem udělal malou chybu. Dojel jsem třetí. Pro finále jsem zvolil pneumatiky do mokra, ale nebyla to ideální volba a nebyl jsem schopen zlepšit svou pozici na startu. Dvě rozjížďky, které jsem dnes vyhrál, nicméně ukazují, že jsme konkurenceschopní. To je pozitivní a v Mettetu se budeme snažit dále zlepšit. Je to trať, kterou mám rád. Právě tam jsem se poprvé umístil na stupních vítězů.“
Kevin Hansen (PEUGEOT 208 WRX č. 71), 8.
„První den šlo vše velmi dobře a mně se podařilo proniknout mezi ty, kteří v mistrovství udávají tempo. V sobotu jsem však neměl stejný pocit a trochu jsem ztratil sebejistotu. A tak skončit po kvalifikaci sedmý nebylo tak špatné. Doufal jsem, že při svých semifinálových jízdách najdu opět trochu své páteční formy a první zatáčce jsem byl třetí, když do mě někdo zezadu narazil a roztočil mne. Poté jsem už nemohl doufat v něco lepšího než páté místo. Byl to frustrující víkend, a tak jsem rád, že do dalšího závodu zbývá jen týden!“
KONEČNÉ POŘADÍ – Hockenheim (7. května 2017)
1. Mattias Ekström (Audi S1)
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
3. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX)
4. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
5. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX)
6. Toomas Heikkinen (Audi S1)
POŘADÍ V MISTROVSTVÍ SVĚTA PO 3. ZÁVODU
Pořadí jezdců
1. Mattias Ekström (Audi S1), 85 bodů
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 69 bodů
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 62 bodů
4. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX), 48 bodů
5. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX), 47 bodů
6. Timo Scheider (Ford Fiesta), 41 bodů
7. Reiniss Nitis (Audi S1), 33 bodů
8. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 33 bodů
9. Kevin Hansen (PEUGEOT 208 WRX), 33 bodů
10. Toomas Heikkinen (Audi S1), 29 bodů
Pořadí týmů
1. Volkswagen PSRX, 131 bodů
2. EKS Audi, 114 bodů
3. Team Peugeot Hansen, 95 bodů
4. Hoonigan Racing Division, 60 bodů
5. MJP Racing Team Austria, 59 bodů
6. STARD, 38 bodů
Příští kolo – Mettet, Belgie (13. – 14. května)
- Délka: 1,149 km
- Asfalt/šotolina: 61 %/39 %
- Traťový rekord: 38,416 s (Ekström)
Časový plán
Pátek, 12. květen
- 13:00: Losování
- 17:25: Volný trénink
Sobota, 13. květen
- 9:30: Volný trénink
- 11:00: Kvalifikace 1
- 13:40: Kvalifikace 2
Neděle, 14. květen
- 10:00: Kvalifikace 3
- 12:00: Kvalifikace 4
- 15:00: Semifinále a finále
O rallycrossu
Závody v rallycrossu se jezdí na okruzích s kombinovaným povrchem (60 % asfalt/40 % nezpevněný) o délce kolem jednoho kilometru s jedním nebo více skoky. Jezdci jsou během víkendu vyřazování a pouze šest nejrychlejších a nejodvážnějších z nich se dostane do finálového souboje.
MS RX vysílá živě program Nova Sport1.
Informace najdete také na www.ceskymotorsport.tv
Webové stránky:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií