Nové motory CDI jsou charakteristické přímým vstřikováním paliva systémem Common-Rail, společným vysokotlakým sběrným potrubím a přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Tento čtyřválcový šestnácti ventilový motor má maximální výkon 92 kW při 4200 ot/min a dosahuje nejvyšší točivý moment 300 Nm již při 1800 ot/min. Motor má plochou křivku výkonu, výše uvedená hodnota nejvyššího točivého momentu je k disposici od 1800 až do 2600 ot/min. Vzhledem k tomu, že právě v tomto rozmezí otáček se většinou pohybujeme při běžném provozu, má tento vůz velmi dobrou akceleraci v celém rozmezí uvedených otáček. Má i výrazně nižší spotřebu: V testu jsem dosáhl průměrné spotřeby 6,7 l/100 km, při čemž jsem ujel polovinu km ve městě a polovinu na dálnici.
Po spuštění motoru jsem byl překvapen jeho na naftový čtyřválcový motor až překvapivě tichým chodem, jistě díky i jeho velmi dobrého odhlučnění od vnitřního prostoru vozu. Motor se ve velmi krátké době zahřál na provozní teplotu a jeho chod se tak ještě více ztišil. Harmonický, souvislý, mírně hlubší zvuk motoru na mě působil příjemně a kultivovaně v celém rozsahu svých otáček.
Testovaný vůz byl vybaven automatickou pětirychlostní převodovkou, tak jako dnes převážná většina dodávaných vozů Mercedes Benz. Pětirychlostní převodovka umožňuje vozu o pohotovostní hmotnosti 1470 kgautomatickou volbu optimálnějšího převodu než čtyřrychlostní převodovka a tím zároveň uděluje vozu vyšší akceleraci a snižuje jeho spotřebu. Jednotlivé převodové stupně
jsou dobře odstupňované a řazení probíhá plynule. Je samozřejmé, že převodovka umožňuje též omezenou volbu automatického řazení jednotlivých rychlostí do čtvrtého nebo třetího nebo druhého rychlostního stupně anebo můžeme zařadit pouze první rychlost. Po velmi krátké době jsem se s automatickou převodovkou tak sžil, že vhodným záměrným manipulováním plynu řadila podle mých pokynů. Myslím, že i u nás postupně stoupne obliba automatických převodovek, protože mimo šetření motorua pohodlí, nesporně přispívá k bezpečnosti jízdy, protože se řidič zvláště ve městě může více věnovat sledování provozu. Kladem této automatické převodovky je též možná volba sportovního neb zimního režimu řazení vypínačem umístěným vlevo vedle řadicí páky.
Velmi dobře konstrukčně propracovaný podvozek včetně posilovače řízení a účinným brzdám s ABS s protikluzovým a stabilizačním systémem zabezpečuje vysokou stabilitu vozu i při rychlejším projíždění prudkých zatáček a brždění i na silnicích s horším povrchem a špatných povětrnostních podmínkách. Po ujetí pár desítek kilometrů jsem získal při řízení tohoto vozu pocit bezpečí a požitku z jízdy. Taktéž únavu i po delšíjízdě jsem pociťoval minimální. Samozřejmě, že k tomu přispívá významně i řešení interiéru vozu: od ergonomického řešení palubní desky, možnosti volby polohy volantu, výškově nastavitelného sedadla řidiče, anatomických sedadel až po další detaily v interiéru u Mercedesu pro pohodlí a bezpečnost cestujících již tradičně řešené. O jednom takovém detailu bych se rád zmínil: pro lepší výhled řidiče dozadu můžete pouhým stiskem tlačítka na palubní desce sklopit všechny tři zadní opěrky hlavy. Pokud tedy nejsou zadní místa obsazena, výhled se vám opravdu výrazně zlepší.
Myslím, že nový motor CDI i když poměrně malého obsahu tomuto luxusnímu vozu dostačuje i ke sportovnějšímu způsobu jízdy, vždyť s testovaným vozem s automatickou převodovkou jsem dosáhl na druhý rychlostní stupeň rychlost téměř 70 km/hod, na třetí stupeň přes 110 km a podle údajů výrobce na čtyřku dosahuje tento vůz maximálně 162 km/hod. a na pětku 177 km/hod.
Je samozřejmé, že luxusní výbavě tohoto vozu včetně xenonových světlometů, elektronicky řízené klimatizace, senzorického ovládání stírače, CD přehrávače atd. odpovídá cena tohoto bezpečného a pohodlného vozu vybavená motorem nové generace: přes 1,7 milionu Kč.