Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit.

Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO

– kde více než 57 % zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední 4 roky zvýšil o 163 %. Nejčastěji se pak vrací pro vozy značky Škoda.

„Jsme rádi, že se každým rokem zvyšuje počet zákazníků, kteří se k nám vrací pro svůj další vůz. Za poslední čtyři roky jsme zaznamenali nárůst věrných zákazníků více než 2,6 násobný, což potvrzuje naši prodejní strategii zaměřenou na zkvalitňování služeb, modernizaci a prozákaznický přístup. Zákazníci se k nám v průměru vrací za 3,8 roku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Nejčastěji mění vozy

– mladí lidé do třiceti let (12,3 %), kteří více podléhají módním trendům a častěji mění své preference. Naopak lidé ve středním věku (54,7 %), tedy v rozmezí 30 až 50 let, mění svůj vůz v průměru jednou za čtyři až pět let. „Věk zákazníků má logický vliv na časový odstup ve výměně vozu. Nejmladší zákazníci, kteří si u nás kupují své první auto, většinou hledají co nejlevnější vůz, u kterého tolik nedbají na výbavu a motorizaci. Svůj další vůz si pak většinou pořizují během dalších dvou let, a to hlavně proto, že chtějí auto více reprezentativní a odpovídající aktuálním módním trendům. Zákazníci po třicítce pak již u vozu hledí více na praktičnost a upřednostňují mladší vozy s nižším nájezdem. Senioři jsou pak méně nároční a díky menším nájezdům již obměňují vozy méně často a vrací se k nám v průměru po pěti až šesti letech,“ doplnila Topolová.

V roce 2015 se zákazníci do autocenter AAA AUTO vraceli nejčastěji pro vozy

– značky Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatímco před čtyřmi lety vedle stále oblíbených vozů Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) byl třetí nejvyhledávanější značkou Renault (8,9 %) a teprve čtvrtý Volkswagen (7,4 %). Mezi nejoblíbenější modely pak u věrných zákazníků patřili vozy Škoda Octavia a Fabia, VW Passat nebo Ford Focus a Mondeo.

Vývoj věrnosti zákazníků k značkám v letech 2011 a 2015

„Tak jako v případě jiného druhu zboží, i v případě trhu s ojetými vozy platí vysoká pravděpodobnost, že si zákazník v případě spokojenosti s výrobkem koupí opět ten samý vůz znovu. Spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni klientům opětovně zajistit takový model vozu, se kterým byli v minulosti spokojeni,“ dodala Karolína Topolová. Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojevuje jen v opakovaných nákupech, ale znamená i vyšší potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů stejné značky či doporučení nákupu v AAA AUTO přátelům a známým. „Nezanedbatelným faktorem je i volba Mototechny jako prodejce téměř nových, půlročních a zánovních vozů u zákazníků, kteří by jinak dali přednost novému vozu,“ uzavřela Topolová.

Společnost AAA AUTO má pobočku v každém kraji a nabízí nejširší nabídku ojetých vozů na trhu

V provozu má dvě unikátní Centra SUV a Terénní vozy v Praze a Brně, nabízí širokou škálu pojištění i finančních služeb, profesionální personál i moderní prostředí a zákazník tak na jednom místě získá vše, co pro nákup vozu potřebuje.

Značka Mototechna nabízí své vozy ve všech dvaceti českých a moravských autocentrech AAA AUTO.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...