
Značka Fulda patřící do skupiny Goodyear Dunlop, uspořádala v průběhu měsíce září 2004 preventivně informační akci Fulda Laser Check, v rámci které vyškolený tým nabízel na vybraných benzinových stanicích bezplatné měření hloubky dezénu pneumatik. Výsledky akce ukazují na zlepšující se přístup řidičů k dodržování doporučené hloubky dezénu, což jsou minimálně 4 mm. Takové pneumatiky plní všechny jízdní vlastnosti daného typu pneumatiky, a tím napomáhají k bezpečné jízdě vozidla.
Celkem bylo během září 2004 prověřeno 7 368 pneumatik (1 842 vozů) na území celé České republiky a u 63 % (4 622 pneumatik) byla hloubka dezénu nad hranicí čtyř milimetrů – tedy s bezpečnou hloubkou dezénu. Oproti výsledkům měření v roce 2003 to je zlepšení o 1 %.
Hloubka dezénu v rozmezí 2 – 4 mm, znamenající již evidentní zhoršení jízdních vlastností pneumatiky, byla naměřena u 34 % (2 539 pneumatik). Oproti výsledkům měření v roce 2003 to je taktéž zlepšení o 1 %.
Hloubka dezénu do 2 mm, kdy je nutná okamžitá výměna pneumatik, byla naměřena pouze u 3 % (207 pneumatik). Oproti výsledkům měření v roce 2003 to je taktéž zlepšení – snížení o 2 %.
„I letošní výsledky dokazují, že řidiči na českých silnicích přistupují k bezpečné hloubce dezénu pneumatik stále zodpovědněji. Věřím, že naše pravidelná akce Fulda Laser Check opravdu přispívá k šíření povědomí o důležitosti správné hloubky dezénu. Díky přímému dialogu s řidiči v terénu máme možnost upozornit je na možná nebezpečí spojená s nesprávným obutím vozu, a tím podpořit jejich zodpovědnost za bezpečnost svého vozu a vztahu k okolí“, řekl Ing. Richard Srbecký, vedoucí oddělení projede osobních a lehkých nákladních pneumatik Goodyear Dunlop Tires Czech.
Akce Fulda Laser Check proběhla v tomto rozsahu již potřetí od roku 2003. Měření probíhá za pomoci speciálního, velmi přesného a spolehlivého přístroje Fulda Laser Check. Je to mobilní zařízení, které pracuje na bázi laseru a dokáže s přesností na desetinu milimetru změřit hodnoty v rozmezí 0 až 11 mm. Největší přesnost vykazuje do čtyř milimetrů, kde je kritická hloubka dezénu pneumatiky. Aby byl výsledek co nejvíce vypovídající, kontrolují se všechny čtyři pneumatiky vozu.
Akce Fulda Laser Check
1.týden:
- 1.9.(st) Praha – Evropská
- 2.9.(čt) Praha – Poděbradská
- 3.9.(pá) Praha – Geologická
- 4.9.(so) Praha – Jižní spojka (Kačerov)
- 5.9.(ne) Praha – Vídeňská
2. týden:
- 7.9.(út) Jihlava
- 9.9.(čt) Brno – Heršpická
- 10.9.(pá) Brno – Opuštěná
- 11.9.(so) Brno – Jihlavská
- 12.9.(ne) Zlín
3. týden
- 14.9.(út) Olomouc – Velkomoravská I.
- 15.9.(st) Olomouc – Velkomoravská II.
- 16.9.(čt) Ostrava – Opavská
- 17.9.(pá) Ostrava – Místecká
- 18.9.(so) Frýdek – Místek
- 19.9.(ne) Havířov
4. týden
- 21.9.(út) Pardubice – Na Drážce
- 22.9.(st) Hradec Králové – Rašínova
- 23.9.(čt) Liberec – Košická
- 24.9.(pá) Ústí nad Labem – Soc. péče
- 25.9.(so) Most – Chomutovská
5. týden
- 27.9.(po) Plzeň – Karlovarská
- 28.9.(út) Plzeň – E. Beneše
- 29.9.(st) Písek
- 30.9.(čt) České Budějovice
Značka Fulda Fulda je jedním z předních německých výrobců špičkových pneumatik pro letní i zimní obutí, vozy 4×4, tahače a zemědělská vozidla. Značka byla založena v roce 1900, patří do skupiny Goodyear Dunlop, která v Evropě vlastní 13 závodů na výrobu pneumatik. Na evropském trhu značka Fulda prodává přes osm milionů pneumatik a zaměstnává přibližně 1 600 lidí.