Do startu dalšího ročníku Rallye Dakar už zbývá jen pár hodin.
V areálu nového moderního výstaviště Technopolis na severozápadním okraji Buenos Aires
– se posádka závodního kamionu s číslem 525, ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva, sešla s ostatními členy týmu. První skupinka dorazila už o pár dní dříve, aby vyzvedla všechna týmová vozidla z přístavu. Poslední den roku zahájily hlavní část předstartovní fáze závodu administrativní a technické přejímky. Posádka Martina Macíka prošla díky pečlivé přípravě naprosto bez problémů. Tým nadvakrát oslavil Nový rok. A všichni doufají, že šířící se zvěsti o zrušeném prologu nejsou pravdivé.
Už 29. prosince se první část výpravy týmu KM Racing v přístavu Euroamerica
– shledala s týmovými vozidly, která přivezla loď z Francie. Převzetí závodního Liazu i ostatních vozů z přístavu proběhlo hladce. Naštěstí pořadatelé manipulovali s auty o poznání šetrněji než loni, takže mechanici před technickými přejímkami neměli tolik práce jako v minulém roce a řešili jen pár drobností. Martin Macík dorazil s ostatními členy týmu 30. prosince. Dlouhý let zvládli pánové v dobrém rozmaru. Buenos Aires je přivítalo horkým počasím. Teplota se zde aktuálně pohybuje kolem 38 °C, ale všichni se rychle aklimatizovali. Tým se přesunul do areálu Technopolis a hned se pustil do práce.
Nejvíce času tradičně zabraly administrativní přejímky
Na nich posádka musí postupně doložit několik desítek formálních náležitostí. Praktická část už byla spíše formální. Přesto celý proces trval přes 5 hodin. Tým KM Racing vše s přehledem zvládl mezi prvními. „Jsme připraveni. Auta i posádka jsou v nejlepší kondici a připraveni na start. Panuje zdravá nervozita,“ říká Martin. „Dostali jsme od pořadatelů nové informace, takže už jsme se stihli podívat, co nás letos čeká. Těšíme se hlavně na maratónskou etapu, která je na programu už ve středu 6. ledna. Bude to zajímavé, nebudeme tam mít možnost využít pomoc našich mechaniků. A máme také definitivně potvrzeno, že pár etap pojedeme hodně vysoko, v jednom případě dokonce ve výšce přes 4000 metrů nad mořem,“ prozrazuje Martin Macík.
Martina během dne potěšilo také přátelské setkání s kolegou Nasserem Al-Attiyahem, který loni slavil v Rallye Dakar úspěchy ve svém MINI. Protože se stejným autem Martin brázdí české silnice, bylo o čem povídat. „S Nasserem jsme se potkali snad na všech závodech během sezony a pokaždé jsme měli bivaky vedle sebe. Proto jsme byli rádi, že se zase vidíme. Je to pan závodník, od kterého se mám co učit. Jeho úspěchy jsou plně zasloužené. Řeč samozřejmě padla i na jeho MINI a můj kamion. Vždycky, když se vidíme, musíme se vzájemně pochlubit,“ vypráví Martin.
Rozvrh předstartovních příprav nedovolil týmům příliš bujaré oslavy Nového roku
„Na Silvestra jsme si připíjeli dvakrát. Ve 20 hodin, kdy nastala půlnoc v ČR. A potom znovu, o čtyři hodiny později, když se slavil Nový rok v Buenos Aires. Před tím měl šéf týmu Martin Macík starší proslov, který nabral nečekané grády. A pak už jsme šli všichni poslušně rovnou na kutě,“ popisuje novoroční oslavy navigátor František Tomášek. Zato obyvatelé Buenos Aires i nedočkaví fanoušci rallye oslavili zdejší Nový rok ve velkém stylu.
Teď na závodníky čeká pódium – slavnostní start a hned 2. ledna také důležitý prolog
Posádky by na krátké trati, vedoucí z Buenos Aires do Rosaria, měly předvést svou formu a podle jejich výkonů by se následující den mělo rozvrhnout pořadí na startu. „Mezi závodníky se šíří zvěsti, že se letos kvůli bahnu a vodě nepojede prolog. My doufáme, že nejsou pravdivé a prolog bude. Dobré umístění v něm je důležité pro další vývoj závodu. Každopádně už chceme závodit a těšíme se na start,“ říká Martin Macík, jehož cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.
Video z dakarských přejímek najdete zde:
Další aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na: