Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce

Přeměna z kupé na kabriolet se u modelu 307 CC uskuteční zcela automaticky za 25 vteřin.

Sportovní elegantní vůz nižší střední třídy je kupé a kabriolet v jednom. Hlavními atributy jsou čtyři plnohodnotná sedadla pro cestující a bohatá komfortní a bezpečnostní výbava.


Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce
Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce
Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce
Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce
Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce
Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce

Peugeot 307 CC zaujme na první pohled svým atraktivním až dravým designem. Přední část vozu nezapře svoji podobnost s klasickou verzí modelu 307, na jehož platformě je verze kupé kabriolet postavena. Karoserie je však snížena o 9 cm a zadní převis prodloužen o 14,7 cm. Peugeot 307 CC tak získává ještě více dynamické vzezření, třídveřová karoserie s prodlouženou zádí a výraznými světlomety podtrhují elegantní křivky vozu.

Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce
Třídveřový Peugeot 307 CC v testu redakce

Přeměna z kupé na kabriolet se u modelu 307 CC odehraje za 25 vteřin. Ovládání funkce složení a rozložení střechy je zcela automatické, pouze se stlačí spínač zabudovaný mezi předními sedadly. Na rozdíl od modelu 206 CC nemusí řidič modelu 307 CC odjišťovat mechanické zabezpečení. Za zmínku stojí rovněž funkce simultánního stažení všech čtyř oken najednou, která se aktivuje pouhým tiskem tlačítka zabudovaného mezi předními sedadly vozu. Objem zavazadlového prostoru činí v konfiguraci kupé 350 l a v konfiguraci kabriolet 204 l. Rozměry zavazadlového prostoru zajistí umístění několika středně velkých zavazadel i v případě složené střechy. Díky této skutečnosti a faktu, že Peugeot 307 CC je se svou pevnou skládací střechou vozem s celoročním využitím, se model stává automobilem nejen pro potěšení jednotlivce, ale rovněž vozem rodinným.

Po usednutí za volant mě interiér vozu zdůraznil, že sedím ve sportovním vozu anatomická sedadla s velmi dobrým bočním držením a palubní deska se sportovním šarmem včetně kovových pedálů. Znovu se to potvrdilo při jízdě: šestnáctiventilový 2 litrový motor s výkonem 100 kW (138 k) při 6 100 ot/min. a točivým momentem 190 Nm při 4100 ot/min, přesné řazení pětistupňové ručně řazené převodovka, účinné brzdy s ABS s elektronickým rozdělovač brzdných sil, široké pneumatiky a konstrukční provedení podvozku mě umožňovalo projíždět i ostřejší zatáčky ve vyšších rychlostech při velmi dobrém držení stopy bez nadměrného naklánění vozu a samozřejmě pohotové a bezpečné předjíždění i na krátkých úsecích.


     Peugeot 307CC s 2 litrovým motorem prudce akceleruje: na dvojku nad rychlost 110 km/h, na trojku 130 km/h, na čtyřku a pětku není možné u nás zkoušet maximální rychlost. Vždyť na pětku otáčkoměr při povolené 130 km/h vykazuje cca 3 700 ot/min, do maximálních otáček motoru tedy zbývá ještě plných 2 400 ot. Výrobce uvádí maximální rychlost 207 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 sekund.


     Uváděnou kombinovanou spotřebu výrobcem 8,2 l/100 km jsem překročil pouze o 0,1 l. Vzhledem k testovacím zkouškám brzd a akcelerace a pomalé jízdě ve městě jsem očekával spotřebu vyšší.


     Peugeot 307CC s 2 litrovým motorem má bohaté vybavení obsažené v základní ceně: mimo jiné airbag řidiče a spolujezdce, dvojité boční airbagy, variabilní posilovač řízení, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, systém stability ESP + ASR, podpora brždění a samočinná aktivace výstražných světlometů, palubní počítač, otáčkoměr, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelná sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace + reflexní čelní sklo, el. sekvenční ovládání předních a zadních oken, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Peugeot audio RD3 + CD přehrávač + 6 reproduktorů + ovládání u volantu, elektrická stahovací střecha, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, pylový filtr, přední mlhové světlomety, hliníková kola Ariane + pneumatiky 16″, kožený volant a manžeta řadící páky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky.


Základní cena testovaného Peugeota 307CC s motorem 2 litry ve výbavě Dynamique je 739 000 Kč, testované provedení mělo navíc metalický lak za 10 000 Kč. (Automatická autoadaptivní převodovka se sekvenčním řazením typu „Tiptronic System Porsche“ je ze příplatek 40 000 Kč.)


Bohatá výbava na přání nabízí navíc k základní výbavě vyhřívaná sedadla a ostřikovače světlometů, regulátor rychlosti, parkovací asistent, kožené čalounění, navigační systém s černobílou či barevnou obrazovkou a radiotelefonem.


Peugeota 307CC lze zakoupit též s motorem 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k) za cenu 689 000 Kč. S motorem 2,0 l se zvýšeným výkonem na 130 kW pouze ve stupni výbavy Sport za 845 000 Kč.


Délka 307CC je 435 cm, šířka 176 cm a výška 142 cm. Rozvor je 261 cm.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...