Marcus na lídra soutěže ztrácí pouze 15,9 sekundy. Harriho vůz se po problémech s převodovkou zastavil na poslední zkoušce včerejšího dne.
Druhá sobotní etapa Turecké Rally se skládala z šesti rychlostních zkoušek, které byly rozděleny do třech kol po dvou. Podmínky byly typicky turecké. Povrch tratí byl drsný a teploty šplhaly vysoko.
Marcus měl vynikající start, zajel nejrychlejší čas a po druhé vložce dnešního dne se dostal do vedení. Bohužel, bizardní problém, kterému byl nucen čelit na RZ11, ho zpomalil a stál ho vedení. Kovová část betonového sloupku totiž propíchla podlahu Peugeotu a následně poškodila i sedačku spolujezdce Timo Rautiainena. Marcus proto zastavil a ujistil se, že je Timo v pořádku. Poté již opět pokračoval v rychlé jízdě.
“Byl to velmi neobvyklý problém,“ řekl Marcus. “Timo křičel bolestí a já se začal docela obávat, co se stalo. Ihned jsem zpomalil. Naštěstí je Timo v pořádku a nemá žádné zranění. Můžeme tedy pokračovat v tvrdém útoku. Dnešní suché podmínky nám docela vyhovovaly. Myslím, že zítra zkusíme jet znovu velmi rychle.“
Harri odstartoval do druhého dne z šestého místa a ráno se potýkal s menšími problémy. Opotřebovávaly se mu pneumatiky a trochu vadly brzdy. I přesto ale našel svůj rytmus a odpoledne zajel na jedenácté zkoušce druhý nejrychlejší čas, jen desetinu sekundy za vítězem. Díky tomu se vyšplhal na čtvrté místo celkově. Problémy s transmisemi ho ale na poslední rychlostní zkoušce zastavily a Fin byl nucen odstoupit. Opravdu hořký konec dne.
Harri k dnešní etapě poznamenal: “Zdá se, že mi osud nedopřeje, abych se v Turecku radoval! To co se mi stalo, to je opravdu smůla. Do osudného momentu všechno fungovalo úplně bez problémů. Za volantem 307 WRC jsem se cítil velmi dobře a byl jsem schopen jet rychle. Možná jsem mohl skončit i na stupních vítězů, ale to se nikdy nedozvíme. Nyní se již těším na další soutěž a přeji Marcusovi do zítřejšího dne hodně štěstí.“
Poslední dnešní den soutěže tvoří čtyři rozhodující rychlostní zkoušky. Jezdce dnes opět čekají drsné cesty a vysoké teploty. Bitva o první místo jde do finiše. Vzhledem k velkému stupni opotřebování pneumatik je výsledek velmi nejasný a dokud vítěz nevyjede na cílovou rampu, může se stát cokoli. První vůz je na cílové rampě očekáván v 14,31 hodin místního času.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií