Na Nový rok se sešel celý tým KM Racing v areálu nového moderního výstaviště Technopolis na okraji Buenos Aires.
První skupinka dorazila už den před Silvestrem
– aby vyzvedla všechna čtyři týmová vozidla, druhá se po poněkud turbulentních oslavách příchodu nového roku v oblacích kdesi nad Atlantikem dostavila na Nový rok. Převzetí všech týmových vozidel z přístavu Europa Dock proběhlo bez problémů, méně už zhodnocení stavu vozidel po manipulaci ze strany pořadatelů.
Neumělé zacházení v přístavu odnesla spojka a převodovka závodního vozu
– a tak měli mechanici po celou silvestrovskou noc co dělat. K tomu vybité baterie u jednoho doprovodného vozu i týmové Toyoty. Naštěstí pětice mechaniků stihla dát vše potřebné do nejlepšího pořádku, a tak je závodní auto plně připraveno na technické přejímky 2. ledna.
Martin Macík Jr. dorazil spolu se zbytkem týmu na Nový rok v dobrém rozmaru. V bivaku se věnoval hlavně přípravě agendy pro administrativní přejímky, instalaci kamer v závodním voze a obhlídce výstaviště. Po poněkud deštivém začátku nového roku se také vrací slunečné počasí, což spolu s asfaltovým podkladem bivaku zpříjemňuje poslední přípravné práce.
Martin, nejmladší pilot kamionu v závodním poli i historii Dakaru řekl:
„V zásadě vše potřebné máme hotovo. Naše posádka doprovodného vozidla donesla od pořadatelů mapky etap. Mohl jsem se tak podívat trochu konkrétněji na to, co nás čeká. Z čeho nemám radost, to jsou neúměrně dlouhé přejezdy mezi relativně kratšími speciálkami a bivaky, stejně jako cesty na start speciálek. Bývá to velmi úmorné, přitom mnohem raději bych se tou dobou věnoval závodění.“
Podrobnější maky soutěže také odhalily podobu jediné maratónské etapy v kategorii kamionů. Půjde o dvojetapu před dnem volna v Iquique. Kamiony ukončí svou pouť v tzv. „marathon bivouac“, který bude lokalizován v Chile, jen pár desítek kilometrů od Iquique. Obě speciální zkoušky se budou vlnit kolem tohoto města. Přestože všechny doprovody po celou dobu maratónské dvojetapy zůstanou v Iquique, tato jediná kategorie nezavítá do Bolívie a zůstane v Chile. Ušetří si tak přibližně 300 kilometrů neutralizačního přejezdu přes hory.
Jenže to všechno je už hudba poloviny rallye.
Tou nejbližší budoucností je technická a administrativní přejímka, slavnostní start (mimochodem, pódium bude rovněž situováno v areálu Technopolis) a výjezd na Dakar 2015.
Autor: Jiří Vintr, KM Racing Media, Buenos Aires