Nejmladší závodník historie Martin Macík s posádkou Miloslavem Janáčkem a Michalem Mrkvou odletěli do Buenos Aires již 31. 12. 2014.
Martin Macík Jr., profesionální pilot závodního kamionu Liaz
– se Dakaru jako navigátor zúčastnil už loni a získal 13. místo. Letos do Jižní Ameriky vyráží poprvé v roli pilota. Ve svých 25 letech tak bude nejen nejmladším závodníkem ve startovním poli kamionů, ale také nejmladším Čechem, který kdy na Dakaru pilotoval. „I když je mi 25 let, bude to už můj třetí Dakar. Letos jsem také jako pilot vybojoval 1. místo na Baja Hungaria 2014, takže uvidíme, co přinese Dakar,“ komentuje svůj start Martin Macík Jr.
Martinovi zbývá do odletu směr Buenos Aires posledních pár dní, i svátky budou ve znamení příprav na závod. Trénovat bude až do 30. prosince a na Silvestra ve 14:30, kdy většina z nás bude se sklenkou v ruce nedočkavě vyhlížet konec roku, Martin se svými 11 spolupracovníky nasednou do letadla a vydají se vstříc dobrodružství nejtěžšího závodu terénních speciálů. „Na letošní Dakar odjíždíme po roce pečlivých příprav, které nás stály mnoho úsilí času i financí. S kamionem jsem naprosto spokojený a můžu říci, že jsem se nikdy necítil připravenější,“ popisuje své pocity před odletem Macík.
Martin k závodu přistupuje s maximální zodpovědností
– a těší se, že mu jeho fanoušci z řad vrstevníků i jejich rodičů budou držet palce a budou s ním prožívat jednotlivé etapy. O svém „Dakaru“ bude průběžně informovat na Facebooku. Věří, že letošní ročník není jeho posledním, protože zkušenosti jsou jednou ze zásadních podmínek úspěchu v podobném závodu. Proto Martin už dnes plánuje budoucnost a připravuje projekty, které pomohou zajistit podporu jeho účasti na dalších ročnících Dakaru.
Pod startovním číslem 525 vyjede v posádce společně s Miloslavem Janáčkem a Michalem Mrkvou ve voze Liaz.
Martin Macík Jr. se narodil 23. 4. 1989 v Benešově.
Vystudoval gymnázium, Střední odbornou školu ekonomickou a následně získal bakalářský titul na Unicorn College v oboru ekonomie a management. Od osmi let začal jezdit na motorce, po gymnáziu se naučil řídit kamion a vyjel na první závody.
Otcem Martina Macíka je Martin Macík starší, který se v roli pilota aktivně účastnil Dakaru už od roku 2003 a z roku 2010 stále drží nejlepší české umístění na Jihoamerickém kontinentu.
Úspěchy jako pilot:
- Baja Hungaria 2014 – 1. místo
- Baja Spain 2014 – 4. místo
- Úspěchy jako navigátor:
- Dakar 2014 – 13. místo
- Silkway 2013 – 7. místo
- Dakar 2013 – 18. místo
O RALLYE DAKAR 2015
Na startu 37. ročníku Rallye Dakar 2015 se objeví celkem dvanáct českých závodníků.
V Jižní Americe se rallye pojede letos posedmé.
Letošní trasa vede z Argentiny, přes Chile, Bolívii a zpět do Buenos Aires. Závodníci ujedou přes 9000 kilometrů. Nejtěžší úseky na ně čekají ve druhém týdnu soutěže. Účastníci budou mezi těmito dlouhými etapami trávit noc osaměle v pouštním bivaku a během těchto etap nebude povolena žádná pomoc ze strany doprovodných týmů. Podmínky závodu budou velice náročné, pojede se ve vysokých nadmořských výškách a teplotách. Chilské etapy dají startujícím pořádně zabrat kvůli pouštním dunám. V Bolívii budou zase zdolávat náročná převýšení pohoří And.
Plán Rallye Dakar 2015
- 4. 1. Buenos Aires – Villa Carlos Paz
- 5. 1. Villa Carlos Paz – San Juan
- 6. 1. San Juan – Chilecito
- 7. 1. Chilecito – Copiapo
- 8. 1. Copiapo – Antofagasta
- 9. 1. Antofagasta – Iquique
- 10. 1. Iquique – Uyuni (auta), Marathon (kamiony) den odpočinku
- 11. 1. Uyuni (auta), Marathon (kamiony), Iquique (moto) – Iquique (auta, kamiony), Uyuni (moto)
- 12. 1. Uyuni – Iquique den odpočinku
- 13. 1. Iquique – Calama
- 14. 1. Calama – Marathon (moto), Salta (auta, kamiony)
- 15. 1. Marathon (moto), Salta (auta, kamiony) – Termas Rio Hondo
- 16. 1. Termas Rio Hondo – Rosario
- 17. 1. Rosario – Buenos Aires