Pořadí registrace jednotlivých značek
– ovlivňuje řada skutečností: obliba značek, počet modelů, počet nových modelů, cena, vybavení, spotřeba a druh paliva motorů, prostornost, případně i počet míst pro obsluhu, délka poskytované záruky, dostupnost servisů, očekávané celkové náklady na jejich provoz a možnost výhodného leasingu, levnějšího pojištění jak povinného tak i havarijního a dalších výhod a poskytovaných služeb tou kterou značkou.
Pořadí prvních 10 značek podle počtu registrací LUV v ČR za leden až červenec 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:
pořadí | značka | 1. až 7.2014 | 1. až 7.2013 | rozdíl ks |
1. | Fiat | 1 126 | 1 154 | -2 |
2. | Volkswagen | 930 | 912 | +18 |
3. | Ford | 854 | 831 | +23 |
4. | Peugeot | 743 | 615 | +128 |
5. | Renault | 737 | 644 | +93 |
6. | Mercedes-Benz | 681 | 483 | +198 |
7. | Citroen | 660 | 498 | +162 |
8. | Iveco | 376 | 285 | + 91 |
9. | Dacia | 287 | 34 | +253 |
10. | Toyota | 191 | 120 | +71 |
11. až 26. | + dalších 15 značek | |||
celkem | 26 značek | 7 168 | 6 069 | +1 099 |
Ale jedna skutečnost nás mrzí:
V přehledu podle rozhodnutí Svazu dovozců automobilů nesmíme uveřejňovat více značek než prvních deset! Podle našeho názoru poškozujeme tak všechny značky, které v počtu vozů nedosahují tak četné výroby, ale mají své modely stejně kvalitní anebo i někdy třeba kvalitnější a technologicky vyspělejší. Jako příklad uvádíme značky podle pořadí následující: Opel, Škoda, Multicar, Nissan, Mitsubishi, atd. Doufáme, že Svaz dovozců automobilů náš názor a našich čtenářů vezme v úvahu a přehodnotí své rozhodnutí v této otázce tak, abychom mohli úplně informovat své čtenáře o všech značkách tak, abychom skupinu značek nediskriminovaly.