Odvážná technická výzva vozu Peugeot 2008 DKR s pohonem jen jedné nápravy připravovaný na Dakar

Tým Peugeot-Total nejprve upoutal ohromující novinkou 2008 DKR a nyní konečně poodhaluje, co se skrývá uvnitř této závodní šelmy, která se postaví na příštím Dakaru čtyřkolkám.

1PeugeotDKR1000

Na Peugeot 2008 DKR během příští dakarské rallye čekají

– duny, hory, vyschlá koryta řek, výheň, slané pouště, hrbolaté nebezpečné terény, jemný písek fesh–fesh,… to jsou jen některé z nástrah, které. ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin zdůraznil: „Tým Peugeot-Total se při reakci na tuto obrovskou výzvu vydal na velmi odvážnou technickou cestu: Podobně jako když jsme pro závod 24 hodin Le Mans zvolili uzavřený vůz, i tentokrát jsme se rozhodli pro inovativní koncept. V případě velkých terénních závodů je důležité rozhodnout se mezi pohonem čtyř a dvou kol. Po zvážení jsme se nakonec rozhodli optimalizovat koncepci dvoukolky, která představuje velmi zajímavé výhody.“

Jde o odvážný a pozoruhodný krok, neboť tým se pokusí dosáhnout prvního vítězství dvojkolky s dieselovým motorem na Dakaru.

Za účelem vyrovnání šancí totiž pravidla kompenzují přirozené výhody vozů 4×4 tím, že poskytují dvojkolkám několik cenných výhod. V automobilovém sportu je nepřítelem výkonnosti hmotnost. V cross-country rallye je však dvojkolkám povolena mnohem nižší hmotnost než vozům s pohonem všech 4 kol. Mohou být také opatřeny většími koly, což jim poskytuje určitou výhodu při zvládání nástrah terénu. Navíc bylo možné zkrátit přední převis, vůz 2008 DKR je tak schopný téměř vyšplhat po svislých stěnách! A to není všechno: vůz je díky prodloužení zdvihu odpružení – 460 mm namísto 250 mm – lépe schopen překonávat překážky, což je na závodě jako Dakar zásadní věc! Další obrovskou výhodou je možnost dohustit pneumatiky na dálku z kabiny, jakmile vůz vjede do duny. Tím lze ušetřit vzácné minuty oproti týmům vozů 4×4.

Aby bylo možné těchto výhod naplno využít

– zapojili inženýři Peugeot Sport svoji kreativitu a přišli s extrémně kompaktním vozem. Peugeot 2008 DKR s dieselovým motorem V6 twin-turbo uloženým vzadu uprostřed vypadá jako svalnatá šelma připravená ke skoku a k překonávání překážek. Uložení všech důležitých součástí do tak malého prostoru byl docela hlavolam. Vzhledem k tomu, že malé auto má tendenci cítit se lépe na klikatých rychlostních zkouškách typu WRC, zvyšuje toto uspořádání potenciál dvojkolky v situacích, kdy mají obvykle výhodu čtyřkolky.

Že „dvojkolka“ nabízí působivé výhody, kterých lze maximálně využít, a to i v nehostinném terénu, ukázal již před dvěma lety tým Red Bull.

Proto technické řešení pro francouzskou automobilku je smysluplné: Vzhledem k tomu, že sériový vůz 2008 je crossover s pohonem jedné nápravy vybavený technologií Grip Control, díky níž projede takřka všude, má smysl ukázat, že 2008 DKR zvládne obtíže Dakaru jen s pohonem 2 kol.

Technické údaje – Peugeot 2008 DKR:

MOTOR

  • Typ: V6 twin turbo Diesel
  • Objem válců: 2993 cm3
  • Počet ventilů: 24
  • Umístění: uprostřed vzadu
  • Počet válců: 6 ve V – 60°
  • Výkon: 340 k
  • Točivý moment: 800 Nm
  • Maximální otáčky: 5000 ot/min
  • Maximální rychlost: 200 km/h
  • Mazivo: Total Quartz 10 W 50

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

  • Způsob: pohon 2 kol
  • Převodovka: Podélně montovaná šestistupňová s ručním sekvenčním ovládáním
  • Mazivo: Total 755 HPX 80 W 140

PODVOZEK

  • Struktura: trubková ocelová
  • Karoserie: karbonová

ODPRUŽENÍ / BRZDY / ŘÍZENÍ

  • Odpružení: se dvěma trojúhelníkovými rameny
  • Pružiny: šroubovité (2 na kolo)
  • Tlumiče: nastavitelné (2 na kolo)
  • Zdvih: 460 mm celkem
  • Torzní stabilizátor: přední a zadní
  • Řízení brzd: přímé s hydraulickým posilovačem
  • Kotouče: Dvojitý hydraulický okruh, jednodílné třmeny z lehké slitiny 4 písty/třmen, kovové větrané vpředu i vzadu, kotouče: 355 mm.
  • Ráfky: Dvoudílné hliníkové 17 x 8,5
  • Pneumatiky: Michelin 37/12,5/17

ROZMĚRY

  • Délka: 4.099 mm
  • Celková šířka: 2.033 mm
  • Přední převis: 641 mm
  • Zadní převis: 658 mm
  • Rozvor: 2.800 mm
  • Kapacita palivové nádrže: 400 l

 

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...