Tým Peugeot-Total nejprve upoutal ohromující novinkou 2008 DKR a nyní konečně poodhaluje, co se skrývá uvnitř této závodní šelmy, která se postaví na příštím Dakaru čtyřkolkám.
Na Peugeot 2008 DKR během příští dakarské rallye čekají
– duny, hory, vyschlá koryta řek, výheň, slané pouště, hrbolaté nebezpečné terény, jemný písek fesh–fesh,… to jsou jen některé z nástrah, které. ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin zdůraznil: „Tým Peugeot-Total se při reakci na tuto obrovskou výzvu vydal na velmi odvážnou technickou cestu: Podobně jako když jsme pro závod 24 hodin Le Mans zvolili uzavřený vůz, i tentokrát jsme se rozhodli pro inovativní koncept. V případě velkých terénních závodů je důležité rozhodnout se mezi pohonem čtyř a dvou kol. Po zvážení jsme se nakonec rozhodli optimalizovat koncepci dvoukolky, která představuje velmi zajímavé výhody.“
Jde o odvážný a pozoruhodný krok, neboť tým se pokusí dosáhnout prvního vítězství dvojkolky s dieselovým motorem na Dakaru.
Za účelem vyrovnání šancí totiž pravidla kompenzují přirozené výhody vozů 4×4 tím, že poskytují dvojkolkám několik cenných výhod. V automobilovém sportu je nepřítelem výkonnosti hmotnost. V cross-country rallye je však dvojkolkám povolena mnohem nižší hmotnost než vozům s pohonem všech 4 kol. Mohou být také opatřeny většími koly, což jim poskytuje určitou výhodu při zvládání nástrah terénu. Navíc bylo možné zkrátit přední převis, vůz 2008 DKR je tak schopný téměř vyšplhat po svislých stěnách! A to není všechno: vůz je díky prodloužení zdvihu odpružení – 460 mm namísto 250 mm – lépe schopen překonávat překážky, což je na závodě jako Dakar zásadní věc! Další obrovskou výhodou je možnost dohustit pneumatiky na dálku z kabiny, jakmile vůz vjede do duny. Tím lze ušetřit vzácné minuty oproti týmům vozů 4×4.
Aby bylo možné těchto výhod naplno využít
– zapojili inženýři Peugeot Sport svoji kreativitu a přišli s extrémně kompaktním vozem. Peugeot 2008 DKR s dieselovým motorem V6 twin-turbo uloženým vzadu uprostřed vypadá jako svalnatá šelma připravená ke skoku a k překonávání překážek. Uložení všech důležitých součástí do tak malého prostoru byl docela hlavolam. Vzhledem k tomu, že malé auto má tendenci cítit se lépe na klikatých rychlostních zkouškách typu WRC, zvyšuje toto uspořádání potenciál dvojkolky v situacích, kdy mají obvykle výhodu čtyřkolky.
Že „dvojkolka“ nabízí působivé výhody, kterých lze maximálně využít, a to i v nehostinném terénu, ukázal již před dvěma lety tým Red Bull.
Proto technické řešení pro francouzskou automobilku je smysluplné: Vzhledem k tomu, že sériový vůz 2008 je crossover s pohonem jedné nápravy vybavený technologií Grip Control, díky níž projede takřka všude, má smysl ukázat, že 2008 DKR zvládne obtíže Dakaru jen s pohonem 2 kol.
Technické údaje – Peugeot 2008 DKR:
MOTOR
- Typ: V6 twin turbo Diesel
- Objem válců: 2993 cm3
- Počet ventilů: 24
- Umístění: uprostřed vzadu
- Počet válců: 6 ve V – 60°
- Výkon: 340 k
- Točivý moment: 800 Nm
- Maximální otáčky: 5000 ot/min
- Maximální rychlost: 200 km/h
- Mazivo: Total Quartz 10 W 50
PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
- Způsob: pohon 2 kol
- Převodovka: Podélně montovaná šestistupňová s ručním sekvenčním ovládáním
- Mazivo: Total 755 HPX 80 W 140
PODVOZEK
- Struktura: trubková ocelová
- Karoserie: karbonová
ODPRUŽENÍ / BRZDY / ŘÍZENÍ
- Odpružení: se dvěma trojúhelníkovými rameny
- Pružiny: šroubovité (2 na kolo)
- Tlumiče: nastavitelné (2 na kolo)
- Zdvih: 460 mm celkem
- Torzní stabilizátor: přední a zadní
- Řízení brzd: přímé s hydraulickým posilovačem
- Kotouče: Dvojitý hydraulický okruh, jednodílné třmeny z lehké slitiny 4 písty/třmen, kovové větrané vpředu i vzadu, kotouče: 355 mm.
- Ráfky: Dvoudílné hliníkové 17 x 8,5
- Pneumatiky: Michelin 37/12,5/17
ROZMĚRY
- Délka: 4.099 mm
- Celková šířka: 2.033 mm
- Přední převis: 641 mm
- Zadní převis: 658 mm
- Rozvor: 2.800 mm
- Kapacita palivové nádrže: 400 l
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií